Raluca Abrihan

Consiliul Concurenţei autorizează preluarea unuia dintre cei mai mari comercianţi online din Ungaria de către eMAG

Thumbnail

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Dante International SA, compania care deţine eMAG, a preluat compania Extreme Digital Zrt. din Ungaria, transmite Mediafax. eMAG vrea să ajungă astfel la vânzări de 1 miliard de euro pe piața din Ungaria.

Dante International, controlată în comun de Grupul Naspers și de Iulian Stanciu, operează ca un retailer generalist, prin intermediul platformei eMAG (www.emag.ro) și prin 15 magazine fizice/showroom-uri. De asemenea, Dante International desfășoară activitate de retail de fashion prin intermediul platformei www.fashiondays.ro.

Extreme Digital Zrt. este un comerciant cu amănuntul de bunuri de consum, activ în principal pe piața din Ungaria, unde operează prin intermediul platformei https://edigital.hu și printr-un număr de magazine fizice. Compania are vânzări și în alte state din Europa Centrală și de Est, printre care și România.

Autoritatea de Concurenţă a analizat această operaţiune şi a constatat că nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte substanţială a acesteia, în special prin crearea sau consolidarea unei poziţii dominante, se arată în comunicatul autorităţii citat de Mediafax.

eMAG Ungaria și Extreme Digital, cei doi lideri ai comerțului online din Ungaria, anunță fuziunea în luna martie a acestui an. Companiile vor crea astfel una dintre cele mai importante companii de e-commerce din Europa Centrală și de Est. eMAG se extinde astfel în alte cinci țări: Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria. eMAG Ungaria țintește vânzări de un miliard de euro pe piața din Ungaria prin fuziunea cu Extreme Digital.

“Extreme Digital a fost fondat în 2001 de către Balázs Várkonyi și Gyula Kelemen, cei mai puternici antreprenori din zona de tehnologie din Ungaria. Experiența lor, alături de tehnologia și know-how-ul eMAG, ne vor ajuta să construim cea mai mare companie locală de tehnologie, cu o țintă de un miliard de euro în șase ani”, spune lian Stanciu, CEO eMAG.

În urma fuziunii, eMAG România va deveni acționar majoritar al noii entități, cu 52% din acțiuni, restul de 48% revenind acționarilor Extreme Digital. Finalizarea tranzacției este condiționată de primirea acordului autorităților de concurență.

Balázs Várkonyi, în calitate de CEO, și Gyula Kelemen, în calitate de CFO, alături de Cătălin Diț, actualul Country Manager al eMAG Ungaria, vor conduce noua companie cu sediul la Budapesta. Tehnologia folosită în Ungaria și în cele cinci țări noi (Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria) va fi cea dezvoltată de eMAG.

Extreme Digital este un jucător important pe piața de retail din Ungaria, care folosește un model de afaceri hibrid ce îmbină comerțul online cu cel offline. Astfel clienții pot primi offline produsele pe care le-au comandat online, în cele 16 magazine pe care le deține.

Parallax

Vizualizari
1220
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri