Raluca Abrihan

Comisia Europeana: Preluarea Shazam de către Apple ar putea afecta concurenţa

Thumbnail

Preluarea de către Apple a startup-ului britanic Shazam, care oferă un serviciu de identificare a muzicii, ar putea pune în pericol concurenţa şi trebuie să fie analizată de către Comisia Europeană, a anunţat instituţia Uniuunii Europne, scrie News.ro

Comisia Europeană va solicita Apple să facă cerere pentru aprobarea preluării. Iniţial, Apple a avut obligaţia de a solicita numai acordul autorităţii de reglementare din Austria, nu şi al Comisiei Europene, care se implică în tranzacţiile mari, care au efect la nivel european. Austria, Islanda, Italia, Franţa, Norvegia, Spania şi Suedia au solicitat însă ca Executivul UE să evalueze impactul preluării.

Preluările de startup-uri cu venituri foarte mici, de către marile companii de tehnologie, scapă de obicei de verificările efectuate de Comisia Europeană în domeniul concurenţei. Alarmată însă că a ratat preluarea de către Facebook a serviciului de mesagerie WhatsApp, UE vrea să schimbe regulile, pentru a verifica şi achiziţiile în care compania preluată nu are venituri dar deţine o tehnologie valoroasă sau drepturi de proprietate intelectuală.

Apple a anunţat că va colabora cu UE, dar a refuzat să ofere detalii.

UE a analizat şi a aprobat tranzacţia dintre Facebook şi WhatsApp după ce mai multe autorităţi de reglementare europene au solicitat Comisiei să intervină. Ulterior, Facebook a fost amendată pentru că a indus în eroare UE în timpul procesului de preluare. Facebook a susţinut că nu poate combina datele utilizatorilor WhatsApp cu alte servicii ale sale, dar a făcut acest lucru la scurt timp după finalizarea tranzacţiei.

Termenii acordului dintre Apple şi Shazam nu au fost dezvăluiţi, dar o persoană apropiată situaţiei a declarat anul trecut că Apple plăteşte circa 400 de milioane de dolari pentru compania din Marea Britanie. Aceasta ar fi una dintre cele mai mari achiziţii făcute vreodată de Apple. Aplicaţia Shazam foloseşte microfonul unui smartphone sau computer pentru a identifica aproape orice melodie difuzată în apropiere, iar apoi indică utilizatorilor locuri unde poate fi ascultată în viitor melodia respectivă, cum ar fi Apple Music sau YouTube.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
381
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.