Denisa Crăciun

Comerț online în România: Războiul a afectat cumpărăturile pe internet, dar și-au revenit la sfârșit de martie

Thumbnail

Traficul magazinelor online a scăzut între 15% și 25% în ultimele săptămâni, față de o perioadă normală, potrivit unei analize care mai arată că românii au renunțat la cumpărăturile care nu sunt neapărat necesare și se axează pe cele mai importante.

Comportamentul românilor atunci când au achiziționat produse online în contextual războiului din Ucraina a fost similar cu cel manifestat la începutul primăverii din 2020 când a izbucnit pandemia, arată experții Gun Media, pe baza datelor din perioada 24 februarie – 7 martie 2022.

În acest interval au scăzut cu până la 15% achizițiile online față de o perioadă normală. Totodată, au existat creșteri ale interacțiunii și fluxului de subiecte de pe rețelele sociale pe subiecte de război, au scăzut volumele de căutare în Google, website-urile au înregistrat traffic mai scăzut.

De asemenea, și rata de conversie și de revenue a scăzut, iar consecința este scădere rezultatelor din e-commerce.

„Scăderea achizițiilor online de la finalul lunii februarie ne-a făcut să realizăm încă o dată că piața reacționează la orice fel de evenimente externe și că este foarte important să ne adaptăm campaniile la context. Până atunci, începutul de an fusese unul promițător pentru majoritatea magazinelor online din portofoliul Gun Media, agenție de performance în marketingul online. Vedeam o creștere medie a numărului de achiziții de aproximativ 25% vs. 2021, unele magazine ajungând și până la 55% creștere a tranzacțiilor online. Această evoluție a depins de nișă, de maturitatea brandului, de consecvența în comunicare și bugetele investite”, spune Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

Declanșarea evenimentelor din Ucraina a generat scăderi pe toate nișele. Procentele diferă pe diferite segmente fluctuează și în funcție de maturitatea brandului, însă trendul de scădere a fost evident.

„La izbucnirea războiului chiar aveam campanii mari de vânzare online în plină desfășurare. Am menținut campaniile, dar mult mai rezervați în mesaje, atenți la reacția comunității și cu ochii ațintiți pe felul în care performau bugetele. A părut că se repetă istoria pentru cumpărăturile online. Acum, la o lună de la izbucnirea războiului în Ucraina, suntem în proces de revenire la normalitate”, completează Robert Trandafir.

Rezultate bune pentru branduri, la final de lună martie

Multe branduri au anunțat susținerea față de asociații care veneau în sprijinul refugiaților. Altele au susținut diverse cauze fără să facă public acest lucru.

Totuși, prin faptul că au comunicat în mod reținut referitor la diverse oferte și au fost atente la feedback-ul comunității, au arătat empatie față de situația actuală, atitudine percepută pozitiv de către internauți, arată analiză.

La final de martie putem vedea o creștere medie a achizițiilor față de aceeași perioadă a anului trecut de aproximativ 20%. La final de trimestru I, premisele acestui an sunt sunt optimiste. În mod normal piața de e-commerce va continua creșterea în 2022”, a declarat Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

Aceste premise pozitive la început de an au fost asigurate și de maturitatea pieței de e-commerce, dar și de evenimentele primăverii: Valentine’s Day, Dragobete, 1 și 8 martie. De obicei, aceste perioade ar fi însemnat creștere, cu o efervescență a campaniilor de reduceri ceva mai mare.

Parallax

Vizualizari
736
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri