UE încearcă să reducă prețurile nejustificate la serviciile de curierat transfrontaliere, pentru sprijinrea comerțului on-line
Claudiu Zamfir

UE încearcă să reducă prețurile nejustificate la serviciile de curierat transfrontaliere, pentru sprijinrea comerțului on-line

Thumbnail

Uniunea Europeană este pe cale de a adopta un nou regulamnet privind serviciile de coletărie transfrontaliere, prin care prețurile percepute de companiile de curierat să fie publicate  pe un site public al UE, cu scopul de a nu mai fi umflate nejustificat.

Negociatorii Comisiei Europene, Parlamentului European și ai statelor membre au ajuns la un acord provizoriu, miercuri noaptea, pentru ca prețurile serviciilor de transport de colete transfrontaliere să devină mai transparente și mai accesibile și să crească supravegherea reglementară a pieței de colete a UE, a anunțat joi CE, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.

Comisia spune că noul regulament va fi un pilon-cheie al eforturilor sale de a stimula comerțul electronic pentru a permite consumatorilor și firmelor, în special întreprinderilor mici și mijlocii, să cumpere și să vândă online produse și servicii, pe tot cuprinsul Uniunii Europene.

Elementele principale ale noului Regulament privind livrarea transfrontalieră a coletelor sunt:

  • Transparența traifelor de curierat. Noul regulamen nu impune un plafon al prețurilor, dar va stimula presiunea concurențială, permițând utilizatorilor să compare cu ușurință tarifele interne și transfrontaliere. Companiile de curierat vor trebui să dezvăluie prețurile pentru serviciilelor, iar Comisia Europeană le va publica pe un site.

 

  • Supravegherea. Dacă livrarea coletelor este supusă obligației de serviciu universal, autoritățile naționale de reglementare vor evalua dacă tarifele pentru serviciile transfrontaliere sunt exagerat de mari comparativ cu costurile suport - așa cum se întâmplă deja la serviciile poștale. Autoritățile naționale de reglementare vor primi noi competențe pentru a identifica mai bine operatorii de coletărie și serviciile pe care le oferă. Acest lucru le va permite autorităților să obțină o imagine de ansamblu mai bună a numeroșilor actori inovatori din piața transfrontalieră a comerțului electronic.

 

  • Magazinele online. La rândul lor, comercianții va trebui să ofere cumpărătorilor informații clare cu privire la prețurile percepute pentru livrarea și returnarea coletelor în comerțul transfrontalier, precum și procedurile privind reclamațiile, în conformitate cu Directiva privind drepturile consumatorilor.

Acordul provizoriu încheiat de Parlamentul European, Consiliul UE și Comisia Europeană trebuie aprobat în cele din urmă de Parlament și Consiliu. Se așteaptă ca regulamentul să intre în vigoare în mod oficial la începutul anului 2018 și să se aplice integral în 2019.

„Prețurile ridicate de livrare reprezintă o preocupare majoră pentru consumatori și firme, în special pentru IMM-uri. Abordăm această problemă cu o mai bună transparență și un rol mai puternic al autorităților de reglementar” - a spus vicepreședintele CE Andrus Ansip, responsabil pentru piața unică digitală.

Vizualizari
608
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings