Raluca Abrihan

Aplicaţia Clever Taxi: Primăria Bucureşti limitează foarte mult opțiunile utilizatorilor

Thumbnail

În acest moment, cadrul în care Primăria propune să funcționeze serviciul de taximetrie limitează foarte mult opțiunile utilizatorilor. De departe, problema cea mai mare în București este traficul sufocant, care pune o mulțime de piedici în buna funcționare a lucrurilor – susţin reprezentaţii firmei Clever Taxi, după discuţiile legate de decizia Primăriei Capitalei de a modifice regulamentul de taximetrie din Bucureşti astfel încat pe teritoriul Municipiului serviciile de dispecerat să devină obligatorii. Acest lucru ar însemna o posibilă eliminare din piaţă a unor servicii precum cele ale aplicaţiilor Clever Taxi şi Star Taxi.

În urma deciziei Primăriei Municipiului București din decembrie 2017 și în urma declarațiilor primarului general Gabriela Firea, Clever Taxi vine cu precizări în privința activității sale și a poziției față de nevoile utilizatorilor din București.

Constatăm că dorințele exprimate de Primărie și primar sunt aliniate cu misiunea și realizările noastre. În toți cei șapte ani de activitate, am reușit să furnizăm utilizatorilor o soluție sigură, eficientă, intuitivă și rapidă de a se deplasa în Capitala României și orașele din țară. Munca susținută din acești ani ne-a demonstrat că și utilizatorii își doresc așa ceva. Suntem prezenți în 20 de orașe din România, avem parteneriate cu mii de șoferi și am facilitat accesul la un transport sigur pentru sute de mii de utilizatori. În cazul stabilirii unui regulament pentru București, suntem deschiși colaborării cu Primăria pentru a duce misiunea mai departe.

În acest moment, cadrul în care Primăria propune să funcționeze serviciul de taximetrie limitează foarte mult opțiunile utilizatorilor. Noi furnizăm un serviciu de punere în legătură a șoferului cu orice client, facem acest lucru distinct de dispecerat și complementar acestuia. Oferim astfel un serviciu de e-hailing cu monitorizarea partenerilor, pentru a prioritiza siguranța utilizatorilor. Acesta este principalul motiv pentru care mai mult de 500.000 de utilizatori din Capitală ne aleg, ținând cont de o reputație care a fost construită în mult timp și cu multe eforturi. Din 2017, suntem parte a grupului Daimler Mercedes, care oferă soluții similare la nivel european, în orașe care au un trafic considerabil mai eficient.

De departe, problema cea mai mare în București este traficul sufocant, care pune o mulțime de piedici în buna funcționare a lucrurilor. Mai precis, în clasamentul TomTom, se situează în top 5 orașe cu trafic aglomerat. Într-un astfel de cadru, noi reușim să furnizăm un taxi în șapte secunde, iar distanța medie parcursă între șofer și client este de 600 de metri. Efectul direct al aplicației Clever Taxi este optimizarea fluxului taxiurilor, acestea petrecând cel mai mult timp în trafic. Un rezultat implicit e fluidizarea traficului general. Sprijinim orice demers pentru digitalizare și orice inițiativă de tip smart city, așa cum și Primăria și-a exprimat intenția de a dezvolta în Capitală. Suntem cât se poate de deschiși pentru a ne aduce în continuare contribuția.

Am înțeles că o altă prioritate pentru Primăria Capitalei este de a extinde gama posibilităților de plată, în afară de cea cash. Noi oferim din 2014 opțiunea de plată cu cardul sau SMS pentru toți cei care vor să se bucure de un transport modern, adaptat nevoilor lor. Șoferii nu sunt nevoiți să plătească taxe și comisioane pentru un dispozitiv POS în mașină. Susținem inovația și ne dorim în egală măsură să ne aducem contribuția la modernizarea orașului.

Ce ne dorim acum pentru cetățenii Capitalei, utilizatori sau nu ai aplicației Clever Taxi, e să nu fie împinși către un regres și să fie limitați în alegerile lor de transport zilnic. Ne putem toate speranțele în judecata Primăriei și sperăm că va lua cea mai bună decizie în interesul cetățenilor. Este timpul ca inovația, confortul și siguranța să primeze. - au transmis reprezentanţii Clever Taxi, companie românească, ce a fost cumpărată recent de de mytaxi, parte a grupului Daimler.

Pe de altă parte, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a transmis că:

Sunt mai multe probleme care au fost ridicate în urma deciziei Primarului General. În afară de platformele digitale şi aplicaţiile care fac activităţi neautorizate, mai sunt si probleme legate de taximetriştii din alte localităţi de autorizare, care fac transport în Bucureşti. Cu toate că Primăria Municipiului Bucureşti, prin Primarul General, a fost acuzată că nu ia măsuri cu privire la activităţile neautorizate de pe raza administrativă, se pare că propunerea de modificare a regulamentului cadru privind transportul în regim de taxi prevede în mod clar şi fără echivoc interzicerea activităţii de taxi în Bucureşti a celor din alte localităţi de autorizare, urmând a se aplica amenzi mari, în cazul nerespectării deciziilor.

Dezinformare este si în privinţa folosirii aplicaţiilor. Aplicaţiile se vor putea folosi în continuare, dar oricine va dori să facă această formă de business va trebui să respecte legea, pentru că dispecerizarea este prevăzută în lege. Aplicaţia despre care s-a vorbit în ultimele două săptămâni încasează 20 de euro pe lună de la fiecare taximetrist, adică de la câteva mii de taximetrişti din Bucureşti, câteva mii din oraşele mari din ţară şi câteva mii din Ilfov, dar nu respectă legislaţia care reglementează funcţionarea dispeceratelor. Dacă vin cu argumentul că ajută populaţia, le explicăm că si cel care vinde cartofi la piaţă cu un leu kilogramul, în loc de trei lei, ajută populaţia, dar cei care fac acest lucru în afara legii sunt ridicaţi de poliţişti şi li se confiscă marfa, tocmai pentru că nu respectă legea. Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul platformelor digitale şi a aplicaţiilor care au un business neautorizat, într-o ţară în care există legislaţie şi reglementări clare în privinţa acestor activităţi de taximetrie, transport de persoane şi dispecerate - spune  preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

Pe 19 decembrie, Consiliul General al municipiului Bucuresti, la propunerea primarului Gabriela Firea, a aprobat modificarea regulamentului de taximetrie din Bucuresti astfel incat pe teritoriul municipiului Bucuresti  serviciile de dispecerat sa devina obligatorii  pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati de Autoritatea de Autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti. Aceasta prevedere va afecta Clever si Star Taxi, posibil si  Uber si Taxify, care nu sunt dispecerizate.

De asemenea, primarul Gabriela firea a mai declarat că invită cetăţenii să apeleze linia verde 0800.800.868 pentru a sesiza problemele întâmpinate cu taximetriştii, în cazul în care aceştia refuză cursele, au comportament necivilizat sau negociază preţul cursei.

Citeşte şi:

Aplicaţiile româneşti Clever Taxi şi Star Taxi se plâng că Primăria Bucureşti vrea să le interzică: Este un abuz şi o decizie ilegală. Nu putem fi de acord cu acest regres tehnologic impus

Parallax

Vizualizari
2565
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri