Raluca Abrihan

Blockchainul, în topul strategiilor firmelor – studiu

Thumbnail

Soluțiile de tip blockchain se numără printre primele cinci priorități strategice adoptate în interiorul organizațiilor, acestea câștigând din ce în ce mai mult teren în industrii precum fintech și tehnologie, mass-media, telecomunicații, sectorul public, știință sau sănătate, potrivit unui studiu Deloitte.

Peste 50% dintre respondenții sondajului consideră blockchain-ul o direcție strategică esențială, cu 10% mai mult față de anul 2018. Mai mult, patru din zece respondenți plănuiesc să investească, fiecare, în 2019, peste cinci milioane de dolari pentru dezvoltarea de soluții care să aibă la bază această tehnologie, arată studiul Deloitte Global Blockchain 2019.

Cu toate acestea, studiul arată că se menține un nivel ridicat de circumspecție din partea multor companii, însă aceste date arată mai degrabă că abordarea este una mai matură. Companiile nu mai sunt entuziasmate de elementul de noutate, ci au multe întrebări de ordin practic. Chiar dacă 53% dintre respondenți afirmă că blockchain-ul este o prioritate în companii, doar 23% dintre aceștia au făcut pași în implementarea soluției. De asemenea, 43% dintre respondenți sunt de părere că tehnologia generează un entuziasm exagerat.

Comparativ cu rezultatele din 2018, studiul prezintă un spectru mult mai larg de avantaje pentru utilizatorii de tehnologii blockchain. În ansamblu, percepția respondenților este schimbată, drept dovadă creșterea cu 12% a numărului celor care doresc să înlocuiască sistemele actuale de planificare cu cele de tip blockchain și care urmăresc o serie de avantaje specifice, cum ar fi creșterea nivelului de securitate și reducerea riscurilor (23% dintre respondenți), dezvoltarea unor noi modele de afaceri și lanțuri valorice (23%) și creșterea vitezei în procese din faza de producție sau livrare (17%).

„Începem să vedem o schimbare – lentă, dar notabilă, totuși - a atitudinii mediului de business față de blockchain. Organizațiile încep să treacă de la circumspecție și interes moderat pentru astfel de soluții, la deschidere și chiar pregătire pentru implementare, sunt mai puțin preocupate de întrebările legate de funcționalitate și caută răspunsuri legate de modul de aplicare a acestei tehnologii în companiile lor”, explică Dinu Bumbăcea, Partener Coordonator Consultanță, Deloitte România.

Printre respondenții studiului Deloitte Global Blockchain 2019 se află atât lideri ai companiilor emergente, care își construiesc modelul de business în jurul tehnologiei blockchain, cât și lideri ai marilor companii, pentru care blockchain-ul nu reprezintă un element constitutiv al modelului de business și care se așteaptă la rezultate mai lente în urma implementării acestor tehnologii. Astfel, trei din cinci organizații au răspuns că se așteaptă să vadă rezultatele implementării soluțiilor blockchain în termen de trei ani, față de patru din cinci companii emergente.

Mai mult, întrebate despre barierele în calea adoptării acestei soluții, organizațiile mari nu au putut ajunge la un numitor comun in privința răspunsurilor oferite. În schimb, companiile emergente (71%) au indicat problemele de reglementare drept cea mai mare barieră în calea adoptării tehnologiei blockchain.

Studiul Deloitte Global Blockchain 2019 a fost realizat la începutul acestui an, pe un eșantion format din aproape 1.400 de respondenți din 12 țări din toată lumea. În Europa, studiul a inclus aproximativ 400 de respondenți din Germania, Marea Britanie, Elveția și Luxemburg.

Parallax

Vizualizari
1890
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri