Redacția StartupCafe.ro

Banca Transilvania, printre cei mai atractivi angajatori din România (studiu)

Câștigătorii Ranstad Employer Brand Research 2024

Banca Transilvania este cel mai atractiv angajator din domeniul de finanțe, potrivit unui studiu realizat de un grup olandez din domeniul resurselor umane, transmis, vineri, StartupCafe.ro.

Ranstad Employer Brand Research 2024 a plasat pe primul loc Banca Transilvania în rândul companiilor preferate de către angajații români, din domeniul de finanțe.

Banca Transilvania este un mediu dinamic, cu oportunități reale de dezvoltare într-o organizație puternică, recunoscută pentru magnetismul brandului său. Este locul în care ești încurajat să faci the extra mile, dar și motivat să descoperi impactul pe care munca ta o are în comunitate. BT înseamnă impact, oameni și povești de viață. Tocmai din acest motiv noi suntem #PeopleofBT, iar propunerea noastră este să descoperi cine poți fi în povestea noastră.” - Banca Transilvania.

În plus, studiul mai arată că topul celor mai atractivi angajatori din toate domeniile, în România, este ocupat de companii din sectorul IT.

„Rezultatele cercetării din acest an ne arată că, printre tendințele și preferințele în dinamică ale angajaților, de la un alt la anul, constanta care face diferența în relația organizații – forța de muncă rămâne aceeași: brandul de angajator. Suntem, încă, în România, în etapa de rafinare a strategiilor dedicate acestei arii, pentru majoritatea companiilor, și ne bucurăm să observăm că suntem tot mai des implicați în elaborarea acestora, că ne permite să contribuim la potriviri cu adevărat semnificative între talente și angajatori”, arată Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad Romania.

Dacă anul trecut erau diferențe mari între sectoarele de activitate, raportat la indicele de atractivitate, în 2024, șapte au procente apropiate sau identice. Competiția pe talente nu mai are loc astfel doar între companiile din același sector, ci și cu alte sectoare. Aceasta înseamnă că, în cazul a două oferte similare la nivel salarial, din sectoare diferite, va câștiga organizația cu brandul de angajator mai puternic, explică realizatorii studiului.

Ce își doresc angajații români, în 2024?

În România, printre principalii cinci factori care influențează alegerea locului de muncă, pe primul loc se situează pachetul salarial atractiv. Urmează atmosfera la locul de muncă, stabilitatea locului de muncă și echitatea (criteriu nou introdus în sondaj, situat pe locul 4).

Cele mai importante diferențe dintre așteptările angajaților și cum evaluează aceștia angajatorul curent sunt date de:

  1. salariu și beneficii - doar 12% dintre respondenți afirmă ca, în 2023, au primit majorări care acoperă inflația;
  2. evoluția în carieră - un aspect relativ ușor de îmbunătățit și foarte important, mai ales pentru generația Z;
  3. atmosfera la locul de muncă - aceasta, prin contribuția managerilor de mijloc și a liderilor de echipă, creează cultura organizațională.

Legat de interesul față de relocare, jumătate (50%) din angajați sunt dispuși să se mute în alt oraș pentru un job, dacă primesc sprijin financiar din partea companiei. Mai mult de jumătate dintre respondenți iau în considerare angajarea în străinătate, în 2024. Dacă ar fi să lucreze în altă țară, talentele ar prefera Germania, Marea Britanie și Spania sau Elveția.

Dacă în 2023 cuvintele cheie ale anului erau incluziunea și diversitatea, în 2024 acestora li s-au adăugat echitatea și inteligența artificială. Unul din doi angajați consideră că angajatorul lor le valorizează experiența și abilitățile unice. Legat de inteligența artificială, aproximativ 1 din 5 angajați o folosesc deja în mod regulat.

Salariul prea mic comparativ cu costul vieții, principalul motiv pentru demisie

Peste jumătate dintre angajații (53%) din România au demisionat sau iau în considerare să facă acest lucru, din cauza faptului că au salarii prea mici, raportate la creșterea costului vieții.

Procentul este mai ridicat în cazul femeilor și al persoanelor cu educație peste medie.

Primirea unei oferte de nerefuzat este, de asemenea, un motiv de demisie pentru 43% dintre respondenți. Lipsa oportunităților de dezvoltare în carieră și echilibrul dintre viața profesională și cea personală sunt cauze pentru care 1 din 3 români și-ar schimba locul de muncă. Relația cu managerul, motiv pe locul 6 anul trecut, în 2024 a ajuns pe 11.

Agențiile de recrutare sunt în ușoară creștere ca și sursă de identificare a oportunităților de angajare. 28% dintre candidații care și-au schimbat locul de muncă au făcut-o prin intermediul acestora. În rândul platformelor social media relevante pentru inițiativele de angajare, TikTok și-a dublat impactul față de anul trecut, creștere generată de Generația Z.

Pentru ediția din 2024 a Randstad Employer Brand Research, au fost colectate opiniile a aproape 173.000 respondenți din grupa de vârstă 18-64 de ani, din aproximativ 6.084  de companii, prezente în 32 de piețe, care reprezință peste 75% din economia globală.

La ediția românească a cercetării au participat 3.851 de persoane. Aceasta este realizată din 2019, în colaborare cu partenerul internațional de cercetare al Randstad, Kantar. Interviurile din cadrul studiului actual au avut loc online, în ianuarie 2024.

Parallax

Vizualizari
1055
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.592
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.94

publishing: 3.1

expertise: 0.07

rating: 1.592

Articole publicate : 941
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri