Raluca Abrihan

De ce se plâng antreprenorii din turismul românesc. Principalele probleme

Thumbnail

Circa 57% dintre antreprenorii din turism consideră promovarea ca cea mai importantă nevoie de politică publică, arată un studiu al CNIPMMR. Dar, studiul mai arată şi o schimbare importantă în ceea ce priveşte riscurile percepute de operatorii de turism. Comparativ cu ediția precedentă, când cele mai importante riscuri erau considerate cele legate de cadrul legislativ, clasamentul este condus în prezent de riscurile asociate cu personalul.

Asemenea primei ediții a studiului, lansată în iulie 2018, cercetarea actuală analizează unitățile de cazare și agențiile de turism cu scopul de a identifica performanțele turismului autohton, alături de perspectivele pentru anul următor, precum și provocările și oportunitățile acestei piețe - arată realizatorii barometrului turismului, „Carta Albă a Turismului din România”, Consiliul IMM-urilor din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări.

Datele studiului mai arată că piața turistică din România se află pe un trend ascendent, peste 60% dintre organizațiile participante la studiu raportând o creștere a veniturilor între 2018 și 2019. O altă evoluție pozitivă înregistrată privește dezvoltarea serviciilor de tip all-inclusive, dar și gradul de ocupare a unităților economice din turism, preconizat să crească în 2020.

Pe de altă parte, rata medie de revenire a clienților la agențiile de turism și unitățile turistice a scăzut în 2019 cu aproximativ 6% față de nivelul înregistrat în anul anterior. Conform cercetării, numărul de clienți sau vizitatori repetitivi reprezintă cel mai important factor pozitiv, cu impact major asupra afacerilor din turism.

Studiul arată, de asemenea, o schimbare importantă în ceea ce priveşte riscurile percepute de operatorii de turism. Comparativ cu ediția precedentă, când cele mai importante riscuri erau considerate cele legate de cadrul legislativ, clasamentul este condus în prezent de riscurile asociate cu personalul. Astfel, lipsa personalului calificat în domeniu și costurile asociate cu retenția personalului sunt percepute de respondenţi ca fiind cele mai stringente riscuri în acest moment. Infrastructura este şi pentru operatorii din turism un punct critic – calitatea infrastructurii de transport se află pe locul 3 în topul riscurilor menționate.

"Numărul de clienți sau turiștii repetitivi sunt vazuți precum cel mai important factor pozitiv cu impact asupra activității lor, rata medie de revenire a acestora în rândul firmelor analizate fiind de 70%. Totuși, lipsa personalului calificat, costurile asociate cu păstrarea personalului și calitatea infrastructurii de transport persoane au fost identificate ca principalele obstacole în calea dezvoltării afacerii lor. În plus, sprijinul acordat de către instituțiile publice a fost apreciat de majoritatea drept unul de nivel mediu, observându-se o îmbunătățire semnificativă a perspectivei agenților economici din domeniu cu privire la susținerea primită din partea autorităților”, a menționat Florin Jianu, președinte CNIPMMR.

 

Parallax

Vizualizari
1233
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri