VIDEO INTERVIU Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life: O parte foarte frumoasă a acestei profesii este că poți să îți alegi cum vrei să te dezvolți și ce pași să urmezi în carieră

VIDEO INTERVIU Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life: O parte foarte frumoasă a acestei profesii este că poți să îți alegi cum vrei să te dezvolți și ce pași să urmezi în carieră

Thumbnail

Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life, a discutat în cadrul unui interviu despre cariera de consultant - antreprenor în domeniul asigurărilor de viață. Aceasta presupune un întreg ecosistem care poate genera venituri nelimitate.

Începutul carierei de antreprenor – consultant în domeniul asigurărilor de viață

Pentru a deveni consultant financiar în asigurări de viață sunt trei pași simpli: Primul dintre ei este procesul de selecție și presupune o întâlnire cu un Unit Manager, un Agency Manager în care se discută despre profesia de consultant financiar. Odată ce ambele părți au înțeles că pasul acesta a fost completat, se trece la următorul punct, licențierea. Licențierea înseamnă că se parcurge o programă, se susține un examen la Institutul de Management în Asigurări, iar persoana respectivă, după acest examen, este înscrisă în registrul intermediarilor aflat în evidența ASF. Al treilea pas este viața reală în care începe procesul de inducție. Împreună cu Unit Managerul, sau cu Agency Managerul, noul consultant studiază procesele de vânzare, produsele în amănunt, cum se derulează prospectarea, analiza nevoilor, ofertarea. Sunt pași normali care vin succesiv în dezvoltarea persoanei respective. Procesul durează trei luni și are două nivele. O dată este pregătirea teoretică și apoi, în paralel, partea practică în care persoana respectivă, alături de Unit Managerul sau Unit Managerul din structura agenției merge și se întâlnește deja cu prospecți, cu clienți, înțelege practic ce înseamnă această profesie.

Profilul ideal pentru un astfel de candidat

Pe baza experienței noastre, ar trebui să fie o persoană pasionată, să își dorească foarte mult să facă profesia aceasta, să fie perseverentă. Etica, integritatea sunt obligatorii, pentru că vorbim de relații pe termen lung cu clienții, relații pe viață. Relația de încredere este baza a tot ceea ce urmează. Să se dăruiască și să își dorească să învețe pentru că, pe parcurs clienții noștri vin cu întrebări și au nevoie de răspunsuri.

Câștigurile unui consultant în asigurări

Ca în orice business, variabilele sunt cunoscute din start și depind de cât de mult timp si efort își dorește fiecare persoană să aloce, cu câtă consecvență se dăruiește unui astfel de business. Din experiența noastră, un consultant productiv câștigă în medie pe lună, 8.000 de lei, iar o persoană care a construit un portofoliu pas cu pas timp de 10 ani primește 22.000 de lei, iar acestea sunt exemplele unor colegi de-ai noștri.

Cum îți dezvolți propria echipă de consultanți - antreprenori

Sunt mai multe zone de dezvoltare aici. O persoană poate să aleagă să se dezvolte pe orizontală: să înceapă ca agent, să devină consultant financiar, consultant financiar expert sau senior expert. Odată ce persoana respectivă simte că poate să facă altceva, să dezvolte o echipă, poate să aleagă să aplice la un program de dezvoltare în zona de management. O dezvoltare pe verticală înseamnă: Probation Unit Manager, Unit Manager, Probation Agency Manager și Agency Manager. Este o altă parte foarte frumoasă a acestei profesii, că poți să îți alegi cum vrei să te dezvolți și care sunt pașii următori în carieră, nu trebuie să se întâmple de la început sau după fix șase luni sau după cinci ani. Este în funcție de cum simte fiecare că vrea să scrie mai departe povestea.  

Programe dezvoltate de companie pentru susținerea viitorilor consultanți

Am dezvoltat programe atât pentru dezvoltarea pe orizontală, cât și pentru dezvoltarea pe verticală. 

Pentru cei care doresc sa devina manageri avem Management Academy, un program de suținere a noilor manageri de agenție, cu scopul dezvoltării de competențe manageriale de top prin învățare experențială. Această inițiativă cuprinde un modul de 36 de luni menit trecerii de la nivelul de agent la cel de manager de agenție, workshopuri, sesiuni de coaching 1 la 1, programe de mentorat, proces de certificare. Pentru 2018 au fost lansate două module din care fac parte până acum 12 agenți noi.

Totodată, pentru a-i susține pe noii antreprenori în vânzări am dezvoltat Sales Academy, o academie de vânzări ce include două module: Rookies Academy și Școala Antreprenorială.

Rookies Academy este un modul dedicat consultanților aflați la început de drum. În primele trei luni ale unui agent, focusul principal îl reprezintă învăţarea şi deprinderea de cunoștințe și abilități specifice vânzărilor de asigurări de viață. Astfel, această parte a programului oferă acces la informaţii (prin platforma video e-learning, pe care viitorii consultanți o pot accesa oriunde şi oricând), la exerciții și recomandări pentru clienți (prin sesiuni de training, jocuri de rol, studii de caz etc.). În următoarele luni noul consultant continuă activitățile specifice ca să-și  însușească  mai bine cunoștințele despre asigurări de viață, să identifice mai ușor nevoile clienților prin analiza lor și să se familiarizeze cu cele mai bune practici în asigurări de viață. 

Școala antreprenorială este un modul dedicat agenților de top și vine cu un program dinamic, ca tematică, ce cuprinde: analiza strategică și înțelegerea mediului de business, antreprenoriat, negocieri, servicii clienți, branding personal, administrarea și consolidarea portofoliului de clienți, public speaking.

Un alt program pe care il avem este  Fast Track, orientat spre crearea unei noi echipe de consultanți, este un accelerator de creștere a viitorilor manageri. Cei 12 manageri care sunt recrutați urmează să își construiască echipele, recrutând, la rândul lor, consultanți de asigurare.

Ce îi atrage pe candidați într-o astfel de carieră și care sunt riscurile

De ce ne aleg? Ne aleg, pe de o parte pentru că sunt atrași de veniturile nelimitate, activitatea este legată de rezultate. Pe de altă parte, își doresc să își dezvolte o afacere și aici, alături de Metropolitan Life, consultanții  nu preiau riscul rezultatului și investiția inițială nu există, nu trebuie să aloce o sumă de bani din start pentru a susține o astfel de afacere. Ce mai e important pentru candidați este faptul că le punem la dispoziție programe de training, programe de dezvoltare, de învățare, atât în mediul digital, pentru cei mai tineri care își doresc să stea mai mult în online pentru a obține cunoștințele, cât și față în față – prin sesiuni de mentoring. Sunt motivele pentru care persoanele interesate ni se alătură.

Echipa de consultanți antreprenori din ecosistemul Metropolitan Life

La momentul actual, în Metropolitan Life vorbim despre 500 de consultanți financiari și derulăm o campanie amplă de recrutare și selecție. Nu înseamnă că facem recrutări de masă, ci încercăm să găsim, fiind o luptă pentru talente în piață, persoanele pasionate, cu dorință, orientate către rezultate, care să devină consultanți financiari Metropolitan Life. Astfel, obiectivul nostru pentru sfârșit de an este să avem 700 de consultanți financiari care să lucreze alături de noi.

 

Nota redacției: Material susținut de Metropolitan Life

 

Parallax

Vizualizari
1207
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.932
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 2.31

publishing: 3.16

expertise: 0.28

rating: 1.932

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 152
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings