Raluca Abrihan

Cum preferă firmele să-şi caute angajaţi: site-uri de joburi sau reţele de socializare - studiu

Thumbnail

Foarte mulţi dintre oamenii de HR, angajați în companiile din România, utilizează canalele de social media pentru a căuta posibili candidați, LinkedIn rămânând în continuare cea mai utilizată platformă de recrutare, arată studiul unei companii de resurse umane, citat de Mediafax.

Potrivit studiului realizat de HR My HR Lab, cei mai mulți oameni de HR folosesc social media pentru a posta anunțuri de recrutare (38%) și pentru a aborda candidați (33%) și doar 4% utilizează canalele online de socializare pentru a desfășura diverse acțiuni, în timp ce 25% folosesc online-ul pentru a promova imaginea companiei la care lucrează.

„Aproximativ 48% dintre respondenți utilizează social media pentru a recruta diferite tipuri de candidați, 19% folosesc canalele de social media pentru a recruta entry level, juniori și specialisti, iar 15% recrutează prin intermediul rețelelor de socializare persoane entry level sau juniori. Doar 11% dintre oamenii de HR din România folosesc social media pentru a recruta specialiști, manageri și top manageri”, spun reprezentanții My HR Lab.

„Profesioniștii activi în domeniul resurselor umane folosesc în general LinkedIn pentru a desfășura acțiuni de recrutare. Site-urile care promovează joburi se regăsesc de asemenea printre opțiunile lor, în timp ce 31% dintre respondenți au indicat Facebook ca fiind unul dintre cele trei canale pe care le utilizează pentru a recruta candidați”, potrivit comunicatului.

My HR Lab precizează că pentru a recruta entry level și juniori, oamenii de HR consideră că cele mai bune metode pe care le pot utiliza sunt site-urile care promovează joburi (35%), mediul academic, în special asociațiile studențești (24%) și Facebook (20%) și doar 14% dintre ei cred că târgurile de joburi sunt utile pentru a recruta entry level și juniori.

„Pentru a recruta specialiști și manageri, 79% dintre respondenți consideră că LinkedIn este cel mai potrivit canal. Ceilalți și-au împărțit opțiunile între site-urile specializate în promovarea anunțurilor de recrutare, evenimente și conferințe, agenții de recrutare sau networking”, potrivit raportului.

Compania de consultanță în Hr spune că atunci vor să promoveze un anunț de recrutare, majoritatea oamenilor de HR iau în considerare site-urile de joburi (82%), secțiunea de cariere din site-ul companiei (75%) și LinkedIn (72%). 37% postează anunțul pe platformele interne ale angajatorului (ex. intranet), în timp ce 18% aleg Facebook.

„Aproximativ 60% dintre companii au o persoană sau un departament desemnat să promoveze brandul de angajator prin intermediul rețelelor de social media. Marketingul se ocupă de acest task în 28% dintre companii, urmat de HR (23%). În 17% dintre business-uri, specialiștii de Employer Branding au sarcina de a promova brandul de angajator în social media, în timp ce doar 6% dintre companii au un specialist Social Media care se ocupă de promovarea imaginii de angajator prin intermediul rețelelor de socializare”, se precizează în raport.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 456 de persoane implicate în procesele de resurse umane, care recrutează pentru diverse companii prezente în România, companii cu minim 10 angajați și până la peste 10.000 de angajați.

„Aproape 40% sunt specialiști (3-7 ani de experiență), 35% sunt seniori (peste 7 ani) și 25% sunt juniori (1-3 ani de experiență). 35% recrutează pentru companii active în industria IT&C, 16% pentru sectorul Serviciilor Profesionale, 10% pentru industria Auto, 9% pentru Retail/FMCG, 7% pentru sectorul Financiar - Bancar, 4% lucrează pentru agenții de recrutare, 3% pentru industria Farma, 62% lucrează în București, 10% în Cluj Napoca, 7% în Iași, 5% în Timișoara, 7% în Brașov & Sibiu și 9% în orașe precum Ploiești, Pitești, Oradea, Alba Iulia, Galați sau Constanța.

Parallax

Vizualizari
1136
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri