Când angajezi un tânăr, se așteptă să-l promovezi din primul an și nu vrea să stea mai mult de 5 ani în firma ta (studiu)
Claudiu Zamfir

Când angajezi un tânăr, se așteptă să-l promovezi din primul an și nu vrea să stea mai mult de 5 ani în firma ta (studiu)

Thumbnail

Tinerii români din Generația Z, adică cei cu vârste de 16-24 de ani, atunci când se angajează într-o firmă, se așteaptă să fie promovați în funcție încă din primul an și se gândesc de la bun început să plece din firmă în maximum 5 ani - relevă un studiu Insights PulseZ.

Pentru tinerii între 16-24 de ani dezvoltarea personală și profesională la locul de muncă se numără printre cei mai importanți factori motivatori, conform studiului citat de Mediafax.

Ei se așteaptă să primească oportunități personalizate de învățare. Ca rezultat, timpul de așteptare pentru a fi promovați este de 1 an, comparativ cu 4 ani cât este pentru managerii unei companii multinaționale. Ritmul rapid de evoluție determină și o tranziție mai rapidă a tinerilor de la o companie la alta,ei afirmând că plănuiesc să stea maxim 5 ani într-o companie, comparativ cu 10 ani - care a fost răspunsul predominant al managerilor din companii multinaționale.

În alegerea unui job, atât pentru manageri cât și pentru tineri, cele mai importante lucruri sunt:

  • să facă ceea ce le place (pe locul 1),
  • mediul de lucru și echipa (locul 2).

La întrebarea „Cât timp ar trebui să ocupi o anumită poziție într-o companie înainte de a fi promovat” tinerii au răspuns un an, comparativ cu managerii, care au răspuns 4 ani. De asemenea, tinerii se văd lucrând pentru o companie aproximativ 5 ani, în timp ce 10 ani a fost răspunsul predominant al managerilor.

Din studiu a reieșit și faptul că tinerii vor un job flexibil care să le permită să lucreze atât de acasă cât și de la birou. 53% dintre tineri vor un sistem mixt de locații pentru job, 17% își doresc să lucreze doar de la birou iar numai 5% dintre tineri vor să lucreze doar de acasă.

85% dintre tineri au afirmat că preferă mai degrabă să vină la birou, în timp ce doar 60% dintre manageri au ales această variantă. Legat de cum văd tinerii lucrul de la birou, aceștia își doresc ca biroul să fie deschis 24/24 și să meargă atunci când se simt productivi. De asemenea, programul nu ar trebui să se măsoare în ore pe zi ci ore pe săptămână pentru a oferi flexibilitate în decizia cu privire la cât aleg să stea la birou.

Ca stil de comunicare, atât managerii cât și tinerii preferă comunicarea față în față. Pe locul 2 și 3 în opțiunile lor, pentru ambele categorii, sunt telefonul și apoi emailul.

Tinerii din România nu duc lipsă de modele. Dintr-o listă de 16 nevoi, accesul la modele s-a aflat pe locul 15 cu 27% din tineri care au afirmat că duc lipsă de modele.

Insights PulseZ este un studiu realizat în cadrul proiectului Vreau să fiu antreprenor, derulat de organizația Romanian Business Leaders.

Parallax

Vizualizari
1003
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri