Investiţie de 1 milion dolari pentru dezvoltarea competenţelor digitale ale elevilor români
Raluca Abrihan

Investiţie de 1 milion dolari pentru dezvoltarea competenţelor digitale ale elevilor români

Thumbnail

Digitalizarea are un impact puternic pe piața muncii, la nivelul competențelor de care este și va fi nevoie în economie și în societate, în condițiile în care 90% dintre locurile de muncă de astăzi necesită deja un nivel de bază al abilităților digitale, arată iniţiatorii programului Alt Viitor, prin care anunţă o investiţie de 1 milion de dolari pentru dezvoltarea de competențe digitale, cu focus pe programare, pentru circa 11.000 de elevi. De asemenea, prin acțiuni specifice, proiectul va crește nivelul de conștientizare în ceea ce privește noile tehnologii în rândul a peste 160.000 de copii, anunţă oficialii companiei.

Progromul este finanţat de Microsoft România cu 1 milion de dolari și care va fi dezvoltat și derulat pe perioada a doi ani de un consorțiu de organizații nonprofit din România format din: Coder Dojo București & Școala de Valori, Asociatia E Civis, Fundația EOS, Asociația Centrul pentru Educație și Dezvoltare Profesională Step by Step. Programul își propune să dezvolte competențele digitale ale elevilor din România și să le ofere acestora instrumentele esențiale pentru dezvoltarea lor viitoare.

Impactul pe care îl are tehnologia în societate și în economie este din ce în ce mai puternic. Viteza și volumul informațiilor au crescut exponențial. Experții preconizează că 90% din întreaga populație a globului va fi conectată la internet în următorii 10 ani. Digitalizarea are un impact puternic pe piața muncii, la nivelul competențelor de care este și va fi nevoie în economie și în societate, în condițiile în care 90% dintre locurile de muncă de astăzi necesită deja un nivel de bază al abilităților digitale.

Conform Raportului ”Future of Jobs” al Forumului Economic Mondial, abilitățile de care va fi nevoie pentru a fi competitiv în contextul celei de-a patra revoluții industriale au cunoscut modificări esențiale, iar în top 3 se situează: rezolvarea de probleme complexe, gândirea critică (analitică) și creativitatea. Dezvoltarea de competențe digitale prin predarea de ore de programare în școli le dezvoltă copiilor tocmai aceste trei abilități necesare pentru viitorul lor.

În acest context, nevoia unei strategii care să adreseze cât mai direct creșterea competențelor digitale este una stringentă în România, care se clasează în mod constant pe ultimele locuri conform datelor DESI (Raportul de țară privind Indicele Economiei și Societății Digitale).

Mai mult, studiile arată că nevoia de specialiști în domeniul IT&C va crește substanțial în toate sectoarele economiei, iar până în 2020 se va înregistra un deficit de 500.000 de profesioniști în domeniu la nivel European, în timp ce în România, numărul de absolvenți ai facultăților cu profil tehnic (STEM) a înregistrat o scădere față de raportarea precedentă. Pentru a ne asigura că un număr tot mai important de elevi vor alege să urmeze o facultate în domeniul tehnologiei, este important să cultivăm interesul față de domeniu și să clădim primele cunoștințe practice cât mai devreme.

Tocmai de aceea, integrarea și folosirea creativă a tehnologiilor digitale în cadrul procesului de învățare au devenit o politică prioritară asumată la nivel European dar și național. UE și statele membre, printre care și România, prin introducerea programării în curricula gimnazială, își asumă nevoia de a opera modificări în ceea ce privește educația. Alt Viitor susține acestă inițiativă curajoasă, completând pe de o parte activitatea școlară, iar pe de altă parte, oferind suport profesorilor ca să poată preda noile noțiuni.

 

Parallax

Vizualizari
170
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings