Raluca Abrihan

Afacerile independente din România nu au vizibilitate. Două treimi dintre ele nu au un site – studiu

Thumbnail

Un procent covârșitor de 69% dintre români se confruntă cu dificultăți în accesarea afacerilor independente. Acest lucru este cauzat de lipsa de vizibilitate: 79% dintre consumatori au declarat că nu sunt expuși la destule reclame ale afacerilor independente, în timp ce 74% dintre respondenți afirmă că afacerile independente nu au prezență online, arată un studiu realizat de METRO.

Mărturie stă faptul că doar puțin peste jumătate dintre proprietarii intervievați au conturi de social media (51%) și doar 33% au site propriu, deși majoritatea (90%) recunosc că instrumetele digitale sunt importante pentru promovarea afacerii.

De asemenea, 64% dintre antreprenori declară că nu au avut suficient de mulți clienți în ziua deschiderii afacerii pe care o dețin.

Proprietarii afacerilor independente se confruntă cu multe provocări, dar au o idee clară despre cum pot fi susținuți

Antreprenorii se confruntă cel mai des cu obstacole economice și birocratice, dintre care cele mai importante sunt valoarea impozitelor (44%), situația economică a țării în care activează (39%) și siguranța financiară (18%). Mulți dintre proprietari știu care sunt soluțiile pentru rezolvarea acestor probleme, mai mult de jumătate (58%) considerând că guvernul îi poate susține mai mult prin reducerea și simplificarea impozitării.

Consumatorii știu că afacerile independente sunt punctul de susținere al economiei și comunității locale

Studiul mai arată că afacerile independente sunt respectate în toată lumea. În România, conform unui procent de 42% dintre consumatorii respondenți, antreprenorii au o contribuție majoră în economia locală. Prin comparație, doar 10% au afirmat același lucru despre afacerile non independente. De asemenea, 38% dintre consumatori cred că afacerile independente sunt importante pentru diversitatea comunității în care trăiesc. Doar 10% cred că acest lucru se aplică afacerilor non-independente.

Consumatorii își arată apecierea față de afacerile independente mai ales prin comportamentul de cumpărare: 31% dintre respondenți preferă să achiziționeze produse de la afaceri independente, de patru ori mai mulți față de cei care frecventează afaceri non-independente (7%).

Motivele sunt variate: pentru susțienerea comunității locale (40%), pentru că apreciază calitatea mai bună a serviciilor (39%) sau pentru că preferă să cumpere de la oameni pe care îi cunosc (39%).

Rezultatele sunt prezentate în cadrul Studiului privind Afacerile Independente realizat de METRO cu ocazia evenimentului Ziua Afacerii Tale, cu participarea a 10 țări: România, Cehia, Franța, Germania, India, Italia, Portugalia, Rusia, Spania și Turcia.

METRO a desfășurat studiul în 10 țări, pe o bază de 10.000 de respondenți, dintre care 1.500 de proprietari de afaceri. În România, eșantionul a cuprins 1.000 de respondenți, inclusiv 150 de antreprenori.

Parallax

Vizualizari
2206
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri