Barometrul afacerilor de familie: Firmele româneşti preferă să reinvestească profitul
Raluca Abrihan

Barometrul afacerilor de familie: Firmele româneşti preferă să reinvestească profitul

Thumbnail

Afacerile de familie din România tind să fie mai active decât cele din alte țări europene în ceea ce privește opțiunea de reinvestire a profiturilor în afacerile lor (60%), comparativ cu opțiunea de a planifica investiții externe precum fuziuni și achiziții (7%), arată Barometru al Afacerilor de Familie Europene, realizat de European Family Businesses (EFB) și KPMG Enterprise.

 

”Această constatare poate indica un potențial de creștere organică pe care piața românească încă îl are în raport cu piețele mai dezvoltate din Europa. 40% dintre companiile care au făcut obiectul sondajului au considerat, de asemenea, că factorul principal care justifică creșterea veniturilor în 2018 va fi reprezentat de cererea de pe piață, în detrimentul altor factori precum lansarea de noi produse sau servicii (13%) sau marketingul inteligent (13%)”, spune René Schöb, Tax Partner, KPMG în România.

Afacerile de familie europene continuă să lase în urmă criza datoriilor din 2008 și 2009 și rămân încrezătoare în perspectivele lor pentru anul următor, mai arată sursa citată.

„Afacerile de familie au avut încă un an solid în 2017 și rămân foarte optimiste în privința viitorului. Sondajul nostru arată că 57% din afacerile de familie au raportat o creștere a cifrei de afaceri în anul anterior și, dintre acestea, 75% au în plan reinvestirea profiturilor. Totuși, aspecte precum impactul potențial adus de incertitudinea politică și viitorul Uniunii Europene rămân în continuare motive de îngrijorare,” adaugă Jonathan Lavender, Global Chairman, KPMG Enterprise. Afacerile de familie din Europa au raportat faptul că incertitudinea asociată cu modificările legislative potențiale, care ar putea avea impact asupra liberei circulații transfrontaliere a talentelor, reprezintă o prioritate și că integrarea continuă și legăturile politice mai strânse ar fi binevenite.

Informații cheie:

  • 71% din respondenți sunt încrezători sau foarte încrezători în privința perspectivelor economice pe următoarele 12 luni. Aproximativ un sfert (24,97%) rămân neutri față de perspectivele lor și doar 2% consideră că anul viitor va avea efecte negative sau foarte negative;

  • 30% din respondenți (53% din respondenții din Marea Britanie) au indicat faptul că incertitudinea politică reprezintă una din principalele îngrijorări;

  • 56% din respondenți consideră creșterea gradului de integrare ca fiind una din preferințele lor în ceea ce privește viitorul Europei;

  • 57% din respondenți au raportat o creștere a cifrei de afaceri în anul anterior, în timp ce 27% și-au menținut cifra de afaceri și doar 13% au înregistrat o scădere;

  • 43% din respondenți au identificat „războiul pentru talente” drept cea mai importantă problemă cu care se confruntă. Disponibilitatea forței de muncă împreună cu creșterea costului aferent forței de muncă sunt considerate de 32% din respondenți ca fiind factori care pun presiune asupra afacerilor de familie;

  • Nevoia de a echilibra preocupările familiale și interesele de afaceri este considerată de 87% din respondenți ca fiind importantă sau foarte importantă pentru afacerea lor. Acest aspect a devenit mai problematic de la an la an începând cu 2014, când era considerat important sau foarte important de 59% din respondenți;

  • 84% din respondenți indică faptul că pregătirea și trainingul unui successor a fost importantă sau foarte importantă pentru afacerea lor.

Vizualizari
206
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings