Denisa Crăciun

3 din 5 români vor alt job pentru că se consideră subapreciați la locul de muncă actual

Thumbnail

Peste 60% dintre angajații români care își caută un alt job o fac pentru că se consideră subapreciați la locul de muncă actual, față de media globală de 54%, arată studiul internațional Randstad Workmonitor.

Prin comparație, Luxemburg înregistrează procentul minim, de 34%, iar India cel maxim (76%), în timp ce la nivelul Europei de Est, în Turcia este de 67%, iar în Republica Cehă de 47%.

Aproape jumătate dintre angajații români, mai stresați de când a izbucnit pandemia

Incertitudinea generată de pandemie a produs efecte pentru angajații români, care par mai siguri de ceea ce își doresc de la viața și cariera lor. De asemenea, preluarea controlului la locul de muncă sau acasă a devenit o caracteristică pentru forța de muncă post-pandemie, conform studiului.

Astfel:

  • 45% dintre români se simt mai stresați de când a izbucnit pandemia și vor să facă o schimbare în viața lor profesională, comparativ cu media globală de 49%;
  • 49% se simt inspirați de colegi și / sau prieteni să facă o schimbare în cariera lor, față de 51%, media globală;
  • Peste 60% dintre angajații români își caută un alt job pentru că se consideră subapreciați la locul de muncă actual;
  • 79% știu mai bine ce vor referitor la cariera lor, ca urmare a pandemiei;
  • 61% s-ar gândi să accepte un loc de muncă în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanță.

Thumbnail
Sursă: Randstad

Thumbnail
Sursă: Randstad

48% din angajații români declară că sunt mulțumiți de situația lor actuală, dar rămân deschiși la noi oportunități.

Alți 15,7% caută activ un alt loc de muncă, plănuiesc să se pensioneze în curând, și-au schimbat recent locul de muncă, s-au mutat într-o altă industrie sau și-au luat o pauză. Doar o treime (33%) dintre ei sunt mulțumiți de situația curentă și nu intenționează să își schimbe locul de muncă.

De ce țin cont românii când iau o decizie legată de cariera lor

  1. Pachetul de compensații și beneficii - 66%
  2. Un mediu de lucru sigur – 51%
  3. Flexibilitatea programului, pentru a avea timp pentru responsabilități extra-profesionale – 50%
  4. Un job cu un nivel de stres acceptabil – 43%
  5. Oportunitățile de dezvoltare a carierei – 37%
  6. Lucrul pentru un angajator respectat, căruia îi pasă de angajați - 34%
  7. Opțiunile de lucru la distanță – 27%
  8. Oportunitățile de a-și dezvolta abilități pe termen lung, valoroase pentru piața muncii – 25%
  9. O activitate cu sens – 18%
  10. Un loc de muncă unde să se poată conecta cu alte persoane – 17%
  11. Lucrul pentru o companie în dezvoltare și / sau inovatoare – 17 %
  12. Un șef / superior care le reprezintă interesele – 14 %
  13. Un loc de muncă unde angajații manifestă grijă și atenție unii față de alții - 14 %

Peste 7% din angajați, promovați fără să primească mărire de salariu

Regulile impuse de lockdown au schimbat viziunea angajaților și modul în care au loc interacțiunile personale dintre familii, prieteni și colegi.

Astfel, peste 80% dintre angajații români își doresc mai multă flexibilitate la locul lor de muncă și, în general, în cariera lor, față de media globală, de 76%.

70% vor teste de evaluare din partea angajatorului sau a instituțiilor publice, pentru a înțelege mai bine pe ce abilități să pună accentul în dezvoltarea lor, în vreme ce media globală înregistrează un procent de 66% în această direcție, iar rata cea mai ridicată se regăsește în China (94%).

Procentul românilor care au reevaluat, în mai mică sau mai mare măsură, modul în care munca se integrează în programul lor personal este de peste 86%, puțin peste media globală, de 83%.

Aproape 19% consideră că în ultimul an și-au îmbunătățit abilitatea de a atrage venituri. Peste 15% din angajații români au fost promovați, în perioada pandemiei, primind, în același timp, o mărire de salariu, iar 7,2% au fost avansați fără ca acest lucru să se reflecte asupra câștigurilor.

Studiul Randstad Workmonitor, lansat în anul 2003, include în prezent 34 de piețe din Europa, Asia-Pacific, America de Nord și America de Sud.

Studiul a fost realizat online, în rândul angajaților cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani. Rezultatele ediției locale din noiembrie au la bază interviuri realizate în trimestrul al III-lea al anului 2021, pe baza unui eșantion format din 800 de angajați români.

Raportul indică o tendință numită „anul conștinentizării asupra parcursului profesional în linie cu așteptările personale” în rândul angajaților, care au dobândit, în urma pandemiei, o claritate mai mare cu privire la ce își doresc de la viața lor, în plan profesional și personal

Parallax

Vizualizari
188
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri