Denisa Crăciun

Primele 10 luni din 2021 au depășit perioada 2011 – 2019 la înmatriculările de mașini electrice (analiză)

Thumbnail

Înmatriculările de vehicule electrice din primele 10 luni ale lui 2021 le-au depășit pe cele realizate din 2011 până în 2019, potrivit unei analize Lektri.co, companie din domeniul mobilității electrice, care mai arată că până la finalul acestui an se va ajunge la un total de peste 10.000 de unități înmatriculate în total în România.

În prezent, în România, sunt 9.070 de mașini electrice, iar numărul va crește până la 10.000 până la sfârșitul lui 2021, conform companiei, care mai susține că octombrie este cea mai bună lună din acest an, cu peste 780 de noi înmatriculări.

Potrivit indexului Lektri.co, în perioada ianuarie – octombrie 2021 s-au înregistrat 3.018 noi vehicule electrice, depășindu-se, astfel, totalul înmatriculărilor realizate din 2011 până în 2019 inclusiv.

În primele 10 luni a fost raportată, de asemenea, o creștere de 52% față de aceeași perioadă a anului 2020, creșteri majore (+70%) fiind înregistrate în lunile martie, aprilie, august și octombrie.

Totodată, octombrie este și cea mai bună lună din an, cu 783 de noi înmatriculări (dintre care 17 sunt autoutilitare LCV - vehiculelor comerciale ușoare), precum și cea mai bună lună per total, fiind depășită doar de decembrie 2020, cu 4 unități.  

„Dacă analizăm datele din ultimul deceniu observăm o creștere fulminantă a vânzărilor de vehicule electrice în ultimii doi ani, în ciuda pandemiei și a încetinirii economice ulterioare. Unul dintre factorii care au accelerat adoptarea EV este reprezentat de noile tehnologii inovatoare de care dispunem astăzi, respectiv încărcarea rapidă și inteligentă. Perspectivele pe această piață rămân în continuare foarte promițătoare, datorită ritmului rapid al inovației din domeniu”, a spus Claudiu Suma, CEO (director general) Lektri.co.

Dacia Spring este modelul electric cu cele mai multe înmatriculări în luna octombrie 2021, cu 277 de unități.

Modelul românesc a mai avut 65 de înmatriculări în luna iunie, ceea ce îl plasează pe primul loc în topul vehiculelor electrice înmatriculate anul acesta, cu 342 de unități.

Tot în octombrie s-a remarcat și Tesla Model 3, cu 64 de exemplare înmatriculate (cel mai mare număr lunar pentru un model Tesla), alături de Hyundai Kona, cu 56 de unități, Volkswagen ID 3 cu 53 și Renault Zoe, respectiv Volkswagen E-UP cu câte 48. Noi intrate sunt modelele Hyundai Ioniq 5 – 4 unități și Tesla Model Y – 2 unități.

Segmentul high-end (mașini de lux) însumează în luna octombrie 37 de noi înmatriculări:

  • 10 Mercedes-Benz (7 EQC 400 4Matic și 3 EQV);
  • 7 Porsche Taycan (din care 5 sunt 4S);
  • 7 BMW IX3;
  • 6 Ford Mustang Mach-E;
  • 5 Audi E-Tron;
  • 2 Jaguar I-Pace.

Per total, dintre cele 9.070 de mașini electrice din România, modelul francez Renault Zoe este lider cu 1.730 de bucăți (19% din piața BEV din România).

Dacia Spring are la activ doar 2 luni cu înmatriculări și a devenit deja lider pe anul 2021, ceea ce înseamnă că pe termen mediu ar putea deveni un concurent al Zoe și în topul general, arată compania.

Raportat la infrastructura de încărcare, dacă luăm în considerare doar încărcătoarele publice, fără restricții, cele mai utilizate sunt cele de tip fast charger CCS/CHAdeMO și încărcătoarele rapide Type 2.

Potrivit portalului Plugshare, în prezent sunt 1.924 încărcătoare publice de aceste tipuri, dintre care 362 sunt CCS/CHAdeMO iar Type2 avem 1.562. Totodată, numărul locațiilor publice de încărcare a ajuns la 951.

Datele despre înmatriculările vehiculelor electrice  au fost preluate de pe Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.

Parallax

Vizualizari
174
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri