Ovidiu D. Popica

Testmysite: Cum verifici gratuit dacă ai un site performant pe mobil

Thumbnail

 

Antreprenorii care au magazine online pot verifica simplu și rapid cât de iute se încarcă pe mobil site-ul ori pagini (url-uri) specifice cu un instrument de testare a vitezei de încărcare de la Google.

Testmysite este o aplicație web unde utilizatorul introduce adresa magazinului online sau orice altă pagină (adresă url) din website – pagina de landing a unei promoții, pagina unei categorii ori pagina de produs – și, în mai puțin de un minut, aplicația generează un raport privind timpul de încărcare pe mobil, o comparație cu alte site-uri testate, din aceeași categorie precum și o serie de recomandări de optimizare pe care antreprenorul le poate trimite unui dezvoltator, pentru îmbunătățirea performanțelor pe mobil.

De ce e importantă viteza de încărcare pe mobil. Cât te costă 1 secundă în plus

Din ce în ce mai mulți utilizatori folosesc telefonul mobil pentru navigarea online – de la momentul informării despre un produs ori serviciu până la achiziția propriu-zisă și chiar plata pentru produsele adăugate în coș.

Or, dacă experiența utilizatorului pe site este deranjantă cum e, de exemplu, o pagină care se încarcă greu, pericolul de a părăsi site-ul este foarte mare.  În termeni de analiză a traficului, acest neajuns se poate sesiza în rata de respingere mare (bounce rate) și/sau în rate de conversie scăzute.

Citește și: Cât de mult îi costa pe cei cu afaceri online întârzierile de încărcare ale site-urilor pe mobil

Google constată, în studiile sale, că cea mai mare frustrare a unui utilizator este așteptarea ca pagina să se încarce.

O pagină de landing greoaie, cu încărcare lentă, de exemplu, poate compromite chiar o campanie de anunțuri plătite pentru o promoție, altfel, tentantă ca ofertă dar ”sabotată” de un timp de încărcare a paginii de 10-12 sau chiar 15 secunde.

O singură secundă de încărcare, în plus, poate duce la pierderea a mai bine de un sfert din conversii pentru un magazin online iar dacă ești proprietarul unui astfel de website și știi câți bani îți aduce fiecare conversie poți face rapid socoteala în bani pierduți.   

Într-un material video destinat antreprenorilor, Elena Dobre, trainer acreditat Google Partners, îți arată (de la minutul 26:00) cum funcționează testmysite, cu ajutorul a două exemple de magazine online, fashion și cosmetice, testate cu aplicația Google.

 

Știai că:

· Unul din doi utilizatori nu așteaptă mai mult de 3 secunde pentru încărcarea unei pagini (studiu Akamai)

· Două secunde de întârziere din timpul de încărcare al unei pagini web pe mobil poate crește rata de respingere (bounce rate) cu 103%

· Fiecare zecime de secundă care întîrzie încărcarea site-ului pe mobil afectează negativ conversia cu până la 7%

· Site-urile optimizate pentru mobil au o rată de conversie cel puțin dublă, față de cele neoptimizate

Citește și:

Ce trebuie să știi dacă vrei ca magazinul tău online să vândă bine pe mobil

Google va schimba criteriile privind indexarea site-urilor în motorul de căutare. Ce trebuie să faci ca site-ul tău să fie responsive pe mobil?

Parerea ta despre articol
Vizualizari
178
Conţinut
Adauga comentariu