Adrian Bratu - Atelierul Digital Cluj-Napoca

Cum să faci un profil pe Instagram pentru a te evidenția de concurență

Thumbnail

În România sunt aproximativ 600.000 de utilizatori Instagram dintre care aproape jumătate au fost activi doar în luna august (2017). Interacțiunea utilizatorilor cu Instagram este suficient de ridicată, iar prezența antreprenorilor din România pe rețea ar putea aduce rezultate valoroase pentru afacerile lor. Articolul își propune să te ajute să optimizezi un profil potrivit pentru Instagram, care să-ți evidențieze afacerea ta în fața concurenței și să devină atragător pentru comunitatea de clienți.

Ce include un profil de Instagram

Numele

Acest text apare în partea de sus a profilului în bold și ar trebui să incluzi numele brand-ului și un cuvânt cheie relevant. Așa ai putea fi mai ușor de găsit pe motorul de căutare a Instagram-ului.

Username

Aceasta este identitatea afacerii tale pe Instagram, apare în URL-ul paginii și poate fi căutat pe motorul de cautare al Instagram-ului. Alege-l cu grijă.

Website

Acesta este unicul spațiu pe Instagram unde poți pune un link ce poate fi accesat direct. Acesta poate fi o direcționare către pagina princiapală a site-ului, un ladning page sau o campanie specială pentru comunitatea de pe Instagram.

Bio (descrierea)

Descrierea pe Instagram este foarte importantă pentru potențialii clienți, le creează o primă impresie despre afacerea ta, în funcție de asta rămân sau pleacă de pe pagină. O descriere bună pentru Instagram trebuie să răspundă la întrebările: cine ești și cum poți fi găsit.

Categorie

Această opțiune apare sub nume și poate fi activata doar dacă ai cont de business și ai inclus-o pe pagina de facebook. Acest spațiu îți permite să le arăți clienților în ce domeniu mai exact activezi, ai un restaurant sau ești o persoană publică. Această opțiune apare în spațiu separat și nu-ți ”fură” din spațiul pentru descriere.

Butoane de call-to-action

Recent Instagram a lansat posibilitatea de a activa această opțiune pentru conturile de business ce le permite utilizatorilor să-și elibereze spațiul din secțiunea Bio. Înainte de asta, utilizatorii conturilor de business includeau e-mail-ul, telefonul și adresa anume în secțiunea descriereii. Aceste opțiuni pot fi vizualizate doar pe aplicație nu și pe website. Dacă nu le poți activa, atunci fii atent să ai un cont de business mai întâii.

E-mail

Includerea unei adrese de e-mail va genera un buton adițional mai jos de toată informația și odată accesat, utilizatorul va fi direcționat către aplicația de e-mail automată de pe telefonul mobil.

Direcție

Dacă ai un spațiu fizic și vrei să fii ușor găsit de clienți, activează aceast buton. Odată accesat utilizatorul va fi direcționat către o aplicație de hărți de pe telefonul mobil.

Telefonează

O altă posibilitate pentru a fi contactat este să activezi acest buton, iar odată ce utilizatorul apasă vei fi telefonat direct.

Iată un exemplu: thebox.md a integrat foarte bine toate posibilitățile pe care le oferă un cont de business pe Instagram.

 

IMG_4910.PNG

 

În secțiunea de bio poți fi cât de creativ vrei atât timp cât crezi că ajută la crearea brand-ului tău pe instagram. Mai jos îți dăm câteva idei pe care le poți include la tine pe pagina.

 

Cum să faci un bio (descriere) atractivă pentru Instagram

Obișnuiește-te cu emoticonurile

Emoticonurile pe care le folosești, de la fețe de animale, drapele de țară până la simboluri precise, îți conturează personalitatea pe online. Un emoticon folosit în locul potrivit poate să ajute clientul tău să ia o decizie sau să înțeleagă ceea ce vrei să-i transmiți. Hai sa privim exemplul firmei de mai jos.

IMG_4924.PNG

 

„Aerisește” conținutul

Scrierea din rând nou face mai clar textul dând posibilitatea vizitatorilor sa înțeleagă mai bine și mai rapid cine ești și ce faci. Dar când este vorba de implementare îi puțin mai complicat și ai două opțiuni

  • pe telefon: deschizi orice aplicație unde poți lăsa notițe, aranjezi pe pagina cum ai vrea să arate în descrierea ta și nu faci decât copy și paste în descrierea de pe Instagram.

  • pe desktop: îi mai ușor, de pe pagina profilului tău accesezi editarea profilului, acolo găsești secțiunea de bio (descriere) unde îți aranjezi textul pe placul tău.

IMG_4931.PNG

Folosește #hashtagul brandului

Includerea unui hashtag al brandu-ului ar fi o miscare inteligentă, ar genera conținut valoros din partea comunității tale și ai putea să dai repost pe pagina companiei. Acest conținut ar crea povești interesante pentru toți utilizatorii și vei crea o conexiune cu ei. Ceea ce trebuie sa faci este să incluzi acest hashtag în secțiunea de Bio al paginii tale de Instagram, precum au făcut-o cei de la fotocolaj.

IMG_4933.PNG

 

Cont oficial de Instagram

Pentru brand-urile mai mari la care există posibilitatea să se creeze conturi false, Instagram oferă posibilitatea de a fi verificate și îi atașează o siglă la nume. Astfel comunitatea observă și au o mai mare încredere în brand-ul tău și pagina ta.

 

IMG_4922.PNG

 

Menționează viziunea companiei

Cei de la Nike au fost foarte laconici și au menționat sloganul lor cunoscut, dar pentru un brand diferit poate fi misiunea sau ceea ce face acea companie în puține cuvinte.

imgpsh_fullsize.jpg

 

Cumpără din Feed

Cei de la Serena & Lily menționează în secțiunea lor de Bio despre posibilitatea de a face cumpărături de pe imaginile care apar pe Instagram prin accesarea unui link. Pentru a beneficia de această opțiunea ei au apelat la serviciul oferit de Have2Have.it.

2

Urmează link-ul

Exact ca cei de la Serena & Lily, NYT Food folosește același serviciu doar că pentru alt obiectiv. În loc să fie direcționați către un produs, utilizatorii sunt direcționați către un articol cu rețeta bucatei prezentate în imagine.

 

3.jpg

Menționează fondatorul

Pentru o firmă de design cum este Rifle Paper Co., directorul creativ are un impact mare asupra brand-ului, de aceea este bine de menționat profilul lui individual. La fel pentru firme de genul acesta, care imaginea brand-ului depinde de numele unei persoane, este bine de făcut la fel, de exemplu la un notar, firmă de avocatură, barbershop etc.

4.jpg

 

Analizează și ajustează

Pentru a înțelege mai bine cum reacționează utilizatorii tăi la conținutul pe care îl oferi, noi recomandăm să consulți constant datele statistice pe care le oferă Instagram cât și datele oferite de website-ul tău, și anume sursele de trafic.

Instagram poate fi un instrument potrivit unde poți să te joci cu conținutul și să implantezi un pic de personalitate prezenței acolo. Precum ai observat în exemple prezentate mai sus, majoritatea paginilor îmbină toate posibilitățile pe care le oferă Instagram-ul pentru a crea o interactivitate cu comunitatea lor, la fel poți face și tu, le îmbini cât mai potrivit pentru tipul de afaceri pe care o ai.

În România, firmele încă nu sunt obișnuite să utilizezeze Instagram-ul, dar această rețea câștigă teren din ce în ce mai mult printre tinerii din România. Ar fi o oportunitate bună pentru tine să te promovezi cât mai creativ aici, astfel te vei diferenția de concurență.

Voi ce pagini creative de instagram din România cunoașteți? Scrieți în comentarii.

 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
366
Conţinut
Adauga comentariu