Claudiu Zamfir

Finanțare de 10 milioane dolari pentru un startup de inteligență artificală fondat de un antreprenor român

G-Giordas_D-Oros.jpg

Un antreprenor român a lansat o platformă care folosește tehnologii de inteligență artificială pentru producția de reclame, iar după doi ani startup-ul primește o finanțare de 10 milioane de dolari de la două fonduri de investiții europene.

Startup-ul Creatopy, lansat de Gabriel Ciordas, a obținut investiția record de la fondurile 3VC (cu sediul la Viena) și Point Nine (cu sediul la Berlin) - a anunțat, joi, compania, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

În primii doi ani de activitate, firma a reușit să se dezvolte din resurse proprii și spune că finanțarea obținută acum „este cea mai mare investiție ca primă rundă pentru un startup pornit din România”.

Investiția va fi folosită pentru a atrage și mai mulți clienți, dar și pentru a aduce noi funcționalități dezvoltate cu ajutorul inteligenței artificiale în domenii precum copywriting, editarea de imagini și optimizarea modului de lucru.

Creatopy este înregistrat în SUA, dar echipa de cercetare-dezvoltare lucrează din România. Anul acesta, la conducerea startup-ului a venit CEO-ul Dan Oros, care gestionase anterior, timp de 6 ani, activitățile de marketing pentru Google și YouTube în România.

„Venim în întâmpinarea nevoilor din industria creativă cu o soluție ce ajută brandurile și agențiile să creeze, să personalizeze și să scaleze producția de reclame și conținut vizual. Inteligența artificială (AI) vine să îmbunătățească platforma, simplificând modul de lucru și sporind capacitatea utilizatorilor de a gestiona materialele creative în toate formatele, pentru toate canalele și piețele”, a declarat Dan Oros, CEO Creatopy.

Ce spun investitorii despre startup-ul Creatopy:

  • „Designerii și oamenii de marketing petrec prea multe ore făcând muncă repetitivă, având de pregătit bannere și imagini pentru a fi folosite în campanii pe canale diverse. Ce ne-a convins pe noi a fost pasiunea cu care clienții folosesc Creatopy pentru a-și ușura munca —de la ore salvate în fiecare săptămână, la un echilibru mai bun între viața profesională și cea personală, și abilitatea de a răspunde nevoilor organizațiilor sau clienților cu resurse. Suntem foarte încântați să fim partenerii lui Dan și ai echipei lui în această călătorie!” -  a spus Eva Arh, Managing Partner 3VC.
  • „Echipa Creatopy a construit o platformă colaborativă excelentă de automatizare a activității de design, ce răspunde nevoilor designerilor și specialiștilor în marketing atât din companiile mari, cât și din agenții. Sunt entuziasmat să lucrez cu Dan în misiunea lor de a crește o companie definitorie pentru industria de advertising și creație, ce folosește AI pentru a revoluționa automatizarea producției de reclame” - a declarat Christoph Janz, Managing Partner Point Nine.

Ce face Creatopy

Pe scurt, startup-ul a dezvoltat o platformă de automatizare a producției de reclame și conținut vizual cu tehnologie de inteligență artificială, care ajută companiile și agențiile să creeze, să personalizeze și să scaleze reclame eficiente.

Platforma Creatopy simplifică procesul de producție și livrare a reclamelor, ajutând designerii și marketerii să maximizeze eficiența și să obțină rezultate de impact în campaniile lor publicitare. Startup-ul spune că are mai mult de 5.000 de branduri și agenții printre clienții săi, cum sunt companiile Salesforce, Autodesk sau Zeiss.

Aceștia folosesc deja platforma pentru a crea, personaliza, automatiza și scala producția de reclame și conținut vizual.

Industria de advertising a evoluat semnificativ în ultimii ani datorită progreselor tehnologice și a schimbărilor în comportamentul consumatorilor, cum ar fi: apariția de noi canale digitale, așteptări mai mari legate de personalizare, provocări legate de confidențialitate și consistență a brandului etc. Ca urmare, cererea de conținut a crescut exponențial, iar companiile sunt nevoite să producă un număr tot mai mare de reclame și conținut vizual personalizat în formate multicanal, având grijă să nu se abată de la brand și calitate. Multe companii nu dispun de resursele necesare (timp, buget și cunoștințe) pentru a gestiona toate aceste provocări de creație, astfel că pierd oportunități de vânzare din cauza incapacității de a dezvolta eficient reclame personalizate.

Creatopy spune că oferă o experiență completă de lucru creativ adaptată nevoilor companiilor, prin colaborare și control al brandului. Caracteristicile principale includ posibilitatea de a crea reclame de înaltă calitate, de a le personaliza și adapta pentru eficacitate, precum și de a le difuza și optimiza pe canalele digitale.

Piața globală pentru servicii și instrumente de publicitate este evaluată la 140 de miliarde de dolari pe an și se așteaptă să aibă o creștere accelerată. 74% din managerii de marketing consideră că echipele creative petrec prea mult timp pe sarcini repetitive care pot fi automatizate, iar „automatizarea sarcinilor de marketing” este văzută ca unul dintre cele mai importante elemente ale afacerilor lor, conform raportului “Google’s Open Creative Project”.

 

 

 

Parallax

Vizualizari
4123
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri