Claudiu Zamfir

TOP domenii de business în care firmele din România investesc în publicitate

Thumbnail

Investițiile brandurilor românești în publicitate ar urma să ajungă la 640 de milioane de euro în 2022, în creștere cu 6% față de anul 2021, digitalul având cea mai accelerată extindere, potrivit raportului Media Fact Book 2022, publicat de Initiative Media, în care sunt evidențiate și principalele domenii de business după bugetele pentru reclame.

„În anul 2022 estimăm că piața va înregistra o nouă creștere de 6% bazată în mod special pe creșterea din digital – creșterea este mult încetinită în contextul unui mediu economic cu o creștere mai mică decât în anul 2021, dar și cu o inflație galopantă care erodează din puterea de cumpărare a populației” - afirmă autorii raportului.

Raportul observă că publicitatea difuzată la televizor continuă să atragă cele mai mari cheltuieli din partea brandurilor și cel mai numeros segment de public, dar digitalul are cea mai rapidă dezvoltare.

Thumbnail

În anul 2021, publicitatea TV a însumat cheltuieli de 350 de milioane de euro, reprezentând 58% din totalul pieței de publicitate din România. În 2022, se estimează că reclamele TV vor însuma 352 de milioane de euro, reprezentând 55% din piață. Astfel, deși în bani reclama la televizor va fi pe creștere, în termeni de cotă de piață va scădea cu 3 puncte procentuale.

În promovarea digitală, brandurile au investit 186 de milioane de euro, în anul 2021, în România, reprezentând 31% din piața de publicitate. În 2022, se estimează că publicitatea digitală va însuma 224 de milioane de euro, adică 35% din piața românească.

Panourile publicitare stradale (OOH) și reclamele de la radio vor rămâne cu o cotă de câte 5% (32 de milioane de euro fiecare) în anul curent. De asemenea, publicitatea din presa tipărită va rămâne la 1% din piață (6,4 milioane de euro) în anul 2022.

Thumbnail

YouTube, peste Facebook ca număr de utilizatori majori în România

În privința capacității de a ajuta brandurile să fie descoperite de public, în anul 2021, televiziunea a fost indicată în topul surselor, dar digitalul îi amenință poziția în România.

Potrivit cercetării (cu răspuns multiplu), 40% dintre consumatori au descoperit brandurile prin reclame la televizor, iar 26% prin intermediul emisiunilor și filmelor TV.

36% dintre consumatori descoperă branduri prin intermediul motoarelor de căutare (cum este Google, liderul mondial), 26% prin reclame pe rețelele sociale, 25% prin reclamele de pe site-uri și 23% prin site-urile brandurilor respective.

De asemenea, 29% din public descoperă brandurile prin intermediul poștei fizice și prin e-mail.

În privința numărului de utilizatori cu vârste de cel puțin 18 ani, în România, situația platformelor video și social media pe anul 2021 este aceasta:

  1. YouTube - 13,3 milioane de utilizatori (creștere cu 13% în anul 2021 față de 2020).
  2. Facebook - 9,9 milioane,
  3. TikTok - 6,4 milioane.

Referitor la rețelele sociale, Instagram este pe primul loc în rândul utilizatorilor din generația Z (tinerii și copiii născuți în perioada 1997-2012). Consumatorii mai înaintați în vârstă preferă în primul rând Facebook, în România, conform Media Fact Book 2022.

TOP 2021 investitori în publicitatea din România

În anul 2021, din bugetul total de 601 milioane de euro cheltuit pe publicitate, companiile din comerțul convenționale (hipermarketurile și supermarketurile în principal) au investit cel mai mult, în cifre absolute: 122,7 milioane de euro (în creștere cu 43% față de 2020). În schimb, operatorii de jocuri de noroc și pariuri au avut cea mai bruscă creștere procentuală a investițiilor în reclame: 105%.

Thumbnail

Categoriile care vor contribui în continuare la menținerea pieței de media pe un trend pozitiv sunt: betting, e-commerce, retail, construcții și financiare. În vreme ce FMCG, healthcare, auto vor fi sub presiunea creșterii costurilor de aprovizionare și a inflaței generale – înregistrând creșteri mai mici sau chiar scăderi.

 

 

Parallax

Vizualizari
1020
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri