Redacția StartupCafe.ro

Ce magazine online de cărți au cea mai activă prezență digitală. Studiu e-commerce Romania, 2021.

Thumbnail

Comerțul electronic cu cărți este o categorie de comerț digital în care sunt prezente doar magazine online românești.

Potrivit studiului InsightOut 2021 care analizează magazinele de e-commerce cu cea mai activă și matură prezență digitală din Romania lideri în comerțul electronic de carte sunt Elefant.ro și Libris.ro.

Principalele constatări ale studiului InsightOut 2021, pentru România

  • Categoria include doar magazine online din România, fiind una dintre puținele categorii analizate în studiul InsightOut 2021 care nu include niciun jucător extern.

  • Apar doi lideri, Elefant.ro, și Libris.ro. În timp ce Elefant este activ în multe categorii (inclusiv cosmetice, de exemplu), Libris este un jucător mai “tradițional” din comerțul cu carte. 

  • Sunt magazine online precum Cărturești, Litera sau Humanitas care au pornit cu magazine fizice și au migrat spre online.

Ce fac liderii diferit de ceilalți

  • Ambii lideri se disting printr-o strategie eficientă de e-mail marketing.

  • În general, în categoria books (vânzare de carte online), se pune mai puțin accent pe social media. 

  • Elefant.ro este singurul jucător cu aplicație mobilă completă și este și cel mai activ pe social media. 

  • Elefant are o maturitate tehnologică foarte mare pe toate criteriile, dar are un scor ceva mai slab la timpul de încărcare care este puțin peste media categoriei.

  • Libris.ro este singurul jucător din raport care a dezvoltat o funcționalitate de tip “răsfoiește cartea”, dar are un proces de sign-up mai complex decât competitorii. 

  • În același timp, la Libris.ro procesul de cumpărare este cel mai prietenos din categorie.

  • Cărturești are o prezentă fizică importantă, dar prezenta digitală este ceva mai mica – au de aproape 3 ori mai puțini vizitatori lunari decât Elefant, de exemplu. 

  • Cărturești e poziționat în raport pe granița dintre Challengers și Conservatives.

  • De asemenea, arată raportul, zona de Customer Experience & Customization nu este foarte dezvoltată, mai ales în ceea ce privește motorul de recomandări.

  • Deși Litera.ro si Librarie.net au o prezentă digitală similară, există o diferență importantă, între cele 2 magazine online de carte, în ceea ce privește maturitatea digitală. 

  • Litera.ro are indicatorii visitor engagement și customer experience & customization mai buni, pe toate dimensiunile.

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Books

Magazine online de carte luate în considerare în studiu (în ordine alfabetică): 

  • Books-Express, 
  • Bookzone.ro, 
  • Carturești, 
  • Diverta, 
  • Editura Hamangiu, 
  • Editura Polirom, 
  • Editura Universul Juridic, 
  • Elefant, 
  • Librăria Humanitas, 
  • Libraria Delfin, 
  • LibrariaOnline.ro, 
  • Librarie.net, 
  • Libris, 
  • Litera, 
  • Nemira, 
  • Okian, 
  • Stephanus, 
  • Târgul Cărții, 
  • Uniscan.ro

Thumbnail

Cum a fost realizat studiul e-commerce InsightOut Map 2021 pentru România

Pentru realizarea raportului sunt studiate 100 de magazine online, grupate pe 5 categorii. 

Toate datele sunt măsurate și estimate din surse publice; nu sunt folosite date de la deținătorii magazinelor online.

  • Pentru fiecare categorie sunt selectate și plasate pe grafic 6-8 magazine online, pe care raportul le prezintă drept cele mai importante din piață și cele mai mari ca prezență digitală.

  • Fiecare raport are un scorecard care detaliază numeric scorurile (punctajele) fiecărui magazin online, pe baza tuturor dimensiunilor și sub-dimensiunilor analizate.

  • Datele culese sunt grupate într-un raport care plasează pe un grafic cu patru cadrane, unele dintre cele mai accesate magazine din comerțul online românesc;

  • Cele două mari criterii pe care la folosește raportul pentru clasificare sunt: 

    • prezența digitală (numărul de vizitatori, prezența pe social media, prezența aplicațiilor mobile),

    • maturitatea digitală (performanțele pe advertising & nurturing, pe visitor engagement, pe customer experience & customization, și pe page load times). 

Printre dimensiunile evaluate sunt: 

  • viteza de încărcare a paginilor, 

  • calitatea recomandării altor produse, 

  • numărul de pași cerut pentru finalizarea comenzii, 

  • numărul câmpurilor pe care utilizatorul trebuie să le completeze pentru a cumpăra un produs, etc.

  • Rapoartele integrale, pentru fiecare dintre cele 5 categorii se pot descărca gratuit.

 

Colecția completă a rapoartelor e-commerce, pentru Romania, în 2021, pe categorii

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Electronice

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Books

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Home

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Fashion

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Cosmetice

Actualizare (29 iunie 2021)

 

Parallax

Vizualizari
1120
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.586
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.91

publishing: 3.1

expertise: 0.07

rating: 1.586

Articole publicate : 897
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri