Claudiu Zamfir
Microîntreprinderile nu vor mai avea obligația întocmirii fişei postului, a condicii de prezenţă şi a regulamentului intern pentru angajați, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență care urmează să fie adoptat de Guvern, a anunțat, miercuri, ministrul Muncii, Raluca Turcan, citat de Agerpres.
Ea a spus că aceste înlesniri se aplică doar microîntreprinderilor care au mai puțin de 9 angajați. De menționat că microîntreprunderi se consideră firmele care au cel mult 9 angajați, deci inclusiv cele cu 9 angajați, conform clasificării europene (care mai cuprinde și alte criterii). De asemenea, din punct de vedere fiscal, în România, microîntreprinderile sunt firmele care au avut cifra de afaceri de maximum 1 milion de euro.
„O altă ordonanţă de urgenţă oferă o gură de oxigen pentru aproximativ 445.000 de microîntreprinderi din România care în momentul de faţă au sub 9 angajaţi. Şi anume, am eliminat obligativitatea întocmirii fişei postului, a condicii de prezenţă şi a regulamentului intern. Acestea sunt acte birocratice care pe lună, pentru o microîntreprindere cu 2 angajaţi presupune completarea unui set atât de consistent de documente. Practic am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot să o desfăşoare fie verbal, în relaţia cu angajaţii, fie printr-un act scris şi asumat de mână întrucât vorbim despre întreprinderi mici şi mijlocii care au nevoie de flexibilitate în aceste relaţii de muncă", a spus Raluca Turcan, citată de Agerpres.
Ea a mai anunțat și alte înlesniri, pentru toate firmele, care urmează să fie decise de Guvern:
Aceste ordonanțe de urgență au fost aprobate de Guvern în primă lectură, deci urmează să fie adoptate propriu-zis într-o ședință de guvern viitoare, pentru a putea fi publicate în Monitorul Oficial, ca să intre în vigoare.
În schimb, angajatorii vor fi obligați să-și informeze toți salariații noi că trebuie să adere la un fond de pensii administrat privat - Pilonul II.
„Am modificat modelul cadru al contractului individual de muncă şi am introdus o nouă obligaţie care îi revine angajatorului: să informeze salariatul, în momentul angajării, cu privire la obligaţia de a adera la un fond de pensii administrat privat", a anunțat ministrul Muncii, pe Facebook.