Vrei sa iesi din “turma”? 10 lucruri de care trebuie sa tii cont pentru ca afacerea ta sa faca diferenta in piata
raluca.abrihann

Vrei sa iesi din “turma”? 10 lucruri de care trebuie sa tii cont pentru ca afacerea ta sa faca diferenta in piata

Imagine principala
Vrei sa iesi din “turma”? 10 lucruri de care trebuie sa tii cont pentru ca afacerea ta sa faca diferenta in piata
Foarte multi antreprenori sunt in cautarea ideii de afaceri prin care sa dea lovitura. Dar aceste idei nu sunt niciodata suficiente pentru a garanta succesul. Daca elementele business-ului tau nu sunt bine puse la punct si analizate cu atentie inainte de a fi aplicate, oricat de geniala ar fi ideea de afacere ea risca sa esueze lamentabil, arata entrepreneur.com.

Printre cele mai frecvente greseli pe care le intalnesc specialistii publicatiei americane sunt: abordarea unor solutii care par extraordinare, dar care nu vin pentru a repara problemele cele mai importante, un model de business caruia ii lipsesc mijloacele de a atrage venituri, sau fondatorii care omit sa se mai uite si la strategia competitorilor sai.

Iata o lista de 10 elemente de care toti investitorii tin cont inainte de a laege sa finanteze un startup si pe care orice antreprenor ar trebui sa le aplice inainte de a se lansa in piata:

1. O echipa cu experienta si talentata care sa conduca afacerea

Nici cele mai buna solutie pe carea vrea un startup sa o aduca intr-o piata nu are cum sa se ridice deasupra celorlalte deja existente daca nu are in spate o echipa buna. Apoi, multi investitori sunt de parere ca echipa este mai importanta decat solutia in sine. Ei cauta startupuri conduse de oameni cu experienta, talent si determinare.

2. Oportunitatea unei piete mari, aflata in expansiune
Investitorii cauta startup-uri care se adreseaza unor piete mari, care sa depaseasca 1 milioan de dolari si care sa inregistreze cresteri de doua cifre de la an la an. Pietele mici tind sa sufere schimbari destul de dese.

3. Focusul pe un segment anume al pietei
Ca startup n-ai cum sa castigi imediat renumele unor branduri deja consacrate, asa ca cel mai bine este sa iti alegi un segment de utilizatori carora vrei sa te adresezi in mod special si sa investesti in comunicarea cu acesti utilizatori. Concentrarea asupra mai multor segmente duce de cele mai multe ori la o slaba imagine a startup-ului.

4. Solutii care sa ofere beneficii imediate
Consumatorii cauta solutii a caror valoare sa poata fi cuantificata imediat, solutii care in comparatie cu cele existente deja pe piata fie sa vina cu un pret mult mai mic, fie sa ofere o productivitate mult mai mare.

5. Avantajul competitivitatii sustenabile
Orice solutie are competitori si alternative. In cazul in care nu le are, inseamna ca nu putem vorbi de o piata pentru acea solutie. Cu toate acestea, are nevoie de cateva avantaje care sa o ajute sa se evidentieze precum: patente, inregistrarea brandului, o pozitionare originala pe piata, sau sprijin din partea unor parteneri din industrie.

Afla care sunt aplicatiile mobile de business care te fac mai productiv 


6. Solutii si suport pentru productie

Daca startup-ul tau va realiza produse hardware, ai nevoie de o linie de productie, sa investesti in controlul calitatii si logistica. Ai nevoie de o echipa care sa se ocupe de relatia cu clientii si de training pentru echipa care se va ocupa de productie. Ca antreprenor trebuie sa te asiguri ca costurile directe si indirecte pe care le presupune crearea unei linii de productie si pregatirea angajatilor.

7. Servicii de distributie sau livrare a produselor

Daca startup-ul tau vinde produse fizice ai nevoie de magazine partenere prin care sa le dsitribui, sau, daca ai un magazin online, trebuie sa te asiguri ca poti sa livrezi acele produse catre clienti. In orice caz, aceste doua detalii trebuie sa fie stabilite inca inainte de a lansa produsele pe piata.

8. Validarea pretului inainte de lansarea pe piata

Pretul trebuie stabilit inaite de lansarea produslui in functie de valoarea pe care o aduce in piata si in functie de preturile pe care le au competitorii. Pretul trebuie testat pe consumatori reali. Produsele gratis au deobicei mare succes, dar orice business are nevoie de un venit. Astfel ca, o buna intelegere a potentialului de a aduce venit al produsului startup-ului tau este un element esential atat pentru tine cat si pentru posibilii investitori.

9. Un plan de marketing inovator
Un plan care se bazeaza pe marketingul “din gura in gura” este de cele mai multe ori doar o scuza pentru a nu cheltui niciun ban pe o strategie de marketing. In lumea reala, pentru ca o campanie de marketing sa devina virala are nevoie si de multi bani si de efort.

10. O buna intelegere a tot ce tine de fluxurile de cash-flow

Esecul multor startup-uri este cauzat de un succes preconizat prea devreme, mai ales daca antreprenourl nu dispune de numerarul necesar si nu are nici investitorii care sa acopere cheltuielile de productie si logistica. Trebuie sa te asiguri proiectiile tale financiare tin cont de calendarul si de sumele de bani pe care ti le pun la dispozitie investitorii. Doar  un astfel de plan iti poate aduce exitul dorit.

Ai rupe din profit sa iti motivezi echipa? Ce inseamna “profit sharing” si cum poti aplica un astfel de plan
Parallax

Vizualizari
52
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Greseli de exprimare Dragilor, aveti greseli multe in textul vostru. Nu sunt doar erori de tastare ci sunt si erori de sintaxa. Cine a scris parca s-a grabit sa termine ca sa mearga la o bere. Pe langa faptul ca se vede traducerea din engleza, uneori ne-adecvata.

- Ultimele știri -

Cookie Settings