GRAFICE Cat conteaza pretul in comertul online: Cum cred platformele de marketplace ca atrag vanzatorii si cumparatorii
claudiu.zamfirr

GRAFICE Cat conteaza pretul in comertul online: Cum cred platformele de marketplace ca atrag vanzatorii si cumparatorii

Imagine principala
GRAFICE Cat conteaza pretul in comertul online: Cum cred platformele de marketplace ca atrag vanzatorii si cumparatorii
​Au aparut date esentiale privind comertul pe internet si vanzarile pe platformele de tip marketplace, cum sunt cele ale eMag sau Amazon de exemplu, precum si despre comparatoarele online de preturi, atat de populare in randul cumparatorilor.  Intr-un raport publicat joi de Comisia Europeana sunt detaliate inclusiv criteriile dupa care platformele de marketplace considera ca se diferentiaza fata de concurenta in ochii vanzatorilor si ai cumparatorilor, in Uniunea Europeana.

Din perspectiva cumparatorilor online din Uniunea Europeana, nu pretul este cel mai important in alegerea unei platforme de tip marketplace - cred operatorii de astfel de servicii, conform datelor "Preliminary Report on the e-Commerce Sector Inquiry", publicat joi de Comisia Europeana, o mare supriza probabil, pentru multi dintre antreprenorii romani preocupati de pret.

Marketplace-urile considera ca pentru un cumparator online de bunuri sau servicii, cele mai importante criterii in alegerea platformei de marketplace sunt, in ordine: varietatea de produse disponibile pe marketplace, imaginea platformei, usurinta in a fi folosit de catre useri, preturile, disponibilitatea celor mai noi produse etc.






De asemenea, marketplace-urile cred ca pentru vanzatori cele mai importante criterii de a alege o platforma de marketplace pentru a-si vinde online produsele sunt: numarul de vizite din partea cumparatorilor, rata de conversie (a vizitelor in vanzari), comisioanele percepute vanzatorilor profesionisti, serviciul clienti (inclusiv managementul plangerilor), serviciile de livrare etc.





La randul lor, platformele de comparare online a preturilor considera ca cele mai importante criterii dupa care cumparatorii isi aleg comparatorul sunt: disponibilitatea celor mai noi modele de produse, varietatea de produse, usurinta de a fi utilizate de catre cumparator, numarul de vanzatori prezenti cu produse pe platforma, pretul, imaginea comparatorului online de pret etc.






Alta categorie importanta de operatori in comertul online sunt vanzatorii. Acestia sunt impartiti in doua grupe in studiu Comisiei Europene: vanzatori online si vanzatori hibrizi, care vand atat online cat si in magazine fizice (offline).



Vanzatorii numai pe interenet considera ca cele mai importante criterii pe care clientii le au in vedere atunci cand aleg magazinul online sunt: pretul, varietatea mare de branduri, disponibilitatea celor mai noi modele, calitatea etc.





Vanzatorii hibrizi cred ca elementele care fac diferenta intre ei si concurenti sunt: pretul, calitatea, varietatea larga de branduri, serviciul clienti etc.






In fine, fabricantii vad cu totul altfel interesul clientilor. Potrivit studiului Comisiei Europene, fabricantii considera ca cele mai imporante criterii dupa care sunt diferentiati in piata sunt: calitatea produselor, brandul, inovatia / noutatea produsului, serviciile de dinainte si de dupa cumparare, pretul etc.





Totodata, studiul de la Bruxelles a aratat ca fabricantii din Uniunea Europeana s-au orientat puternic catre deschiderea propriilor magazine online pentru a face fata schimbarilor generate de comertul pe internet in ultimii 10 ani. 64% dintre fabricantii chestionati au spus ca pentru a raspunde provocarii comertului pe net au optat pentru propriul magazin online, 55% au mers numai pe distributie online, 54% si-au crescut sustinerea pentru vanzatorul sau online, 41% si-au crescut sustinerea pentru vanzatorul sau fizic, 14% au inceput sa isi vanda singuri produsele direct pe platformele marketplace.





Studiul Comisiei Europene, publicat joi, are la baza date colectate din piata UE in anul 2014.

Descarca de AICI Raportul preliminar al CE privind Comertul online 2016
Parallax

Vizualizari
155
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings