Etsy – un startup creat acum zece ani – isi face intrarea in forta pe Bursa
vlad.barza

Etsy – un startup creat acum zece ani – isi face intrarea in forta pe Bursa

Imagine principala
Etsy – un startup creat acum zece ani – isi face intrarea in forta pe Bursa
​Patru antreprenori au creat acum zece ani la New York o platforma online prin care creatorii de obiecte hand-made sa isi vanda produsele in toata lumea. In prezent, Etsy a ajuns sa aiba peste un milion de oameni care vand diverse obiecte, de la invitatii de nunta pana la tablouri si remedii naturiste. Mai mult, compania a intrat pe Bursa, iar in prima zi actiunile au crescut cu peste 85%, insa marea intrebare este daca presiunile financiare ale actionarilor nu vor strica modelul “prietenos” de business al Etsy.

I se spune “eBay-ul produselor hand-made” pentru ca a promovat produsele facute in serie mica si puternic personalizate. Este o dovada ca un startup poate creste enorm si, mai mult, poate ajunge sa ajute alte zeci de mii de startup-uri sa faca business in toata lumea.

In prezent exista 1,4 milioane de vanzatori de produse hand-made pe  Etsy, numarul total al cumparatorilor fiind de 20 de milioane anul trecut, valoarea produselor cumparate de ei fiind de 1,9 miliarde dolari.
Avand o acoperire mondiala si un numar atat de mare de utilizatori, Etsy are un rol esential in stabilirea tendintelor pe piata produselor hand-made, in conditiile in care tot mai multi vor sa cumpere lucruri unice, personalizate care sa contrasteze cu produsele facute in serii uriase.

Cum face Etsy bani? Pentru fiecare produs inscris se plateste 20 de centi si pentru fiecare produs vandut exista o taxa de 3,5% din valoarea acestuia. In total, Etsy a avut anul trecut venituri de 195 milioane dolari, crestere enorma fata de valoarea din 2012 (75 milioane dolari) si 125 milioane dolari in 2013. In afara de taxele de vanzari si listare produse, vanzatorii si magazinele online pot beneficia de diverse abonamente de promovare.

Compania are aproximativ 700 de angajati, insa este pe pierderi datorita investitiilor pe care le-a facut. Pierderile au fost de aproape 800.000 dolari in 2012 si de peste 15 milioane dolari anul trecut.

Pentru a obtine profit si pentru a creste, compania a decis sa se listeze la bursa Nasdaq, acest lucru intamplandu-se la finalul saptamanii trecute, compania strangand peste 250 milioane de dolari din IPO. La finalul primei zile de tranzactionare actiunile au urcat de la 16 dolari, la 31 dolari, iar in acel punct de maxim Etsy valora 4 miliarde dolari.

Listarea a creat insa si ingrijorare in randul utilizatorilor care se tem ca e posibil ca modelul de business al Etsy se va schimba in rau, acum ca apare presiunea investitorilor.

Partea speciala este ca Etsy a fost desemnata “companie benefica”, asta insemnand ca se vrea a fi o corporatie care doreste sa aiba un impact pozitiv asupra mediului si a societatii. Compania spune ca nu vrea sa-si piarda acest statut si promite ca in continuare “va pune oamenii inainte de profit”, lucru paradoxal pentru o companie care se listeaza si care trebuie sa obtina profit.

O parte dintre utilizatorii Etsy au tras semnale de alarma si spera ca nu se vor schimba politicile companiei, teama principala fiind ca, in goana dupa profit, vor fi incurajate si produsele realizate in serii mari, ceea ce ar dauna reputatiei companiei.
Parallax

Vizualizari
838
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings