Despre sfaturi neinspirate, slabiciuni europene si locuri unde afacerile infloresc
vlad.barza

Despre sfaturi neinspirate, slabiciuni europene si locuri unde afacerile infloresc

Imagine principala
Despre sfaturi neinspirate, slabiciuni europene si locuri unde afacerile infloresc
​Problema cea mai mare a antreprenorilor europeni nu este una de mentalitate si nici una legata de finantare, ci tine de faptul ca primesc prea multe sfaturi gresite, este de parere CEO-ul unuia dintre putinele startup-uri europene care a depasit valoarea de doua miliarde dolari. In Europa sunt mult mai putine startup-uri de succes decat in SUA, dar partea buna este ca lucrurile se schimba si exista deja o generatie de antreprenori cu experienta care ii pot sfatui cu succes pe cei tineri, spune Sebastian Siemiatkowski, CEO al companiei suedeze Klarna care vrea sa simplifice la maxim platile electronice.

Europa este gazda unui numar tot mai mare de povesti antreprenorilale de succes, insa in comparatie cu SUA stam foarte rau, valoarea cumulata a tuturor "unicornilor" - startup-uri ce valoreaza peste un miliard de dolari, fiind jumatate fata de cat valoreaza Facebook.

In medie, startup-urile europene obtin finantari de sase ori mai mici decat cele din SUA, iar o alta probleme tine de uriasa fragmentare din UE, regulile de business fiind foarte diferite de la tara la tara, un mare minus fiind adaugat si de barierele lingvistice.

A mai fost evocata si lipsa talentului in domenul tehnologic, dar si mentalitatea care nu incurajeaza riscul si care pedepseste dur esecul, insa acestia sunt factori subiectivi, puternic contestati de multi.

Nu acestea sunt insa marile probleme, crede CEO-ul unuia dintre cele mai valoroase startup-uri europene, Klarna, care in august 2015 a ajuns sa valoreze 2,25 miliarde dolari. Klarna simplifica la maxim comertul electronic si adopta strategii la prima vedere riscante, pentru a incuraja cumparaturile online.

Sebastian Siemiatkowski spune ca exista o mare diferenta intre San Francisco si Europa cand este vorba de pornirea unei afaceri. In San Francisco, daca ai o idee cu adevarat buna, poti intra rapid in legatura cu oameni din domeniu care au experienta si care te pot sfatui. In Europa o problema este ca nu prea ai de la cine sa inveti, desi oameni care considera ca stiu multe, iti vor da sfaturi din plin, spune seful Klarna, intr-un interviu pentru Business Insider.

In Europa sunt putine povesti de succes si din cauza ca antreprenorii de buna credinta asculta ani de zile sfaturi care se dovedesc pana la urma neinspirate.

Lucrurile se schimba insa in bine si in Europa, in orase precum Londra, Berlin si Stockholm existand ecosisteme care genereaza deja povesti de succes. Si asta fiindca deja exista o generatie de antreprenori care au ajuns la maturitate si care au creat afaceri de succes, acestia putand servi ca mentori pentru cei care acum au idei extrem de bune si vor sa se apuce de afaceri, spune Siemiatkowski.

Siemiatkowski este CEO al Klarna, un startup suedez de comert online care a ajuns sa valoreze peste doua miliarde de dolari, venind cu o solutie indrazneata: cel care comanda online produse, poate plati la mult timp dupa ce le primeste.

Ideea a fost ca cel care cumpara online sa nu plateasca inainte de a primi produsele, ci dupa ce le primeste, examineaza si chiar testeaza. Mai mult, cumparatorul are chiar 14 zile termen dupa ce cumpara un produs de pe un site unde exista butonul Klarna. Desi ideea pare riscanta, fiindca multi nu s-ar mai gandi sa plateasca, compania nu a dat faliment, ba din contra, a prosperat si isi extinde serviciile.

Klarna isi asuma riscul in locul comerciantului si plateste produsul comandat de client, inainte ca cel care l-a comandat sa il plateasca. Clientul plateste catre Klarna doar daca este multumit de produs, o campanie recenta dandu-le clientilor timp sa plateasca dupa mai multe luni. Partea foarte "smart" a business-ului tine de algoritmii de evaluare a riscului in functie de cativa factori: locul de unde e facuta comanda, IP-ul, clientul de email, ora la care este facuta comanda si tipul de produs cumparat.
Vizualizari
9
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings