Norme publicate oficial: din 31 iulie, până la 50.000 de lei pentru IMM-uri orientate către export
Ovidiu D. Popica

Norme publicate oficial: din 31 iulie, până la 50.000 de lei pentru IMM-uri orientate către export

Imagine principala
Norme finantare imm export

IMM-urile interesate de export și extinderi pe piețe externe pot depune începând din 31 iulie, ora 10.00 aplicații pentru finanțări de până la 50.000 de lei prin Programul de susținere a internaționalizării operatorilor economici români, susținut financiar de bugetul de stat.

Sistemul de aplicații va fi deschis până vineri 4 august, orele 20.00, anunță Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț şi Antreprenoriat iar finanțările se vor acorda după regula “primul venit- primul servit”, în limita unui buget 5 milioane de lei, pentru 2017.

Firmele interesate de finanțare vor putea aplica pentru maximum 50.000 de lei/beneficiar/an, reprezentând maximum 90% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Completarea cererii tip pentru înscrierea în program se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro.

Conform procedurii anunțate, verificarea documentelor depuse și a cererii pentru înscriere se face în maxim 15 zile lucrătoare, după încheierea sesiunii de înscriere.

Citește și: 

Cine va putea lua banii de la stat prin Programul Internaționalizare și cheltuielile eligibile

Potrivit Ordonanției Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 8/2017, programul urmărește:

  • promovarea produselor și serviciilor IMM-urilor românești pe piețele externe; 
  • stimularea comunicării și a parteneriatului în afaceri, în vederea internaționalizării;
  • pregătirea întreprinzătorilor în domeniul tehnicilor de promovare a produselor și serviciilor.

Pentru 2017, se estimează finanțarea unui număr de minim 100 de IMM-uri romanești. Prin program se finanțează:

  • participări individuale la târguri și expoziții internaționale, organizate în străinătate, cu stand propriu;
  • participări individuale la misiuni economice organizate în străinătate;
  • crearea identității vizuale a unui IMM;
  • realizarea unui site pe Internet/aplicație pentru mobil, pentru  prezentarea activității solicitantului și a produselor promovate, în limba română și limba engleză/altă limbă de circulație internațională;
  • participări ale angajaților la cursuri de pregătire, în țară și/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piețe;
  • analize și studii de piață;
  • alte tipuri de activități de promovare și susținere a internaționalizării.

Conform unei hotărâri adoptate de Guvern, accesul pe piața externă a IMM-urilor va fi susținut de la bugetul de stat cu 71 milioane lei, pentru perioada 2017-2020.

Parallax

Vizualizari
1497
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri