#4 Ghid WooCommerce: 14 tipuri de produse pe care le poți vinde cu WooCommerce - Idei si antreprenori, Finantari, Marketing - StartupCafe.ro
Catalin Jilavu

#4 Ghid WooCommerce: 14 tipuri de produse pe care le poți vinde cu WooCommerce

Thumbnail

WooCommerce este pluginul gratuit de la WordPress care oferă tot ce ai nevoie pentru a-ți dezvolta un magazin online. Este ușor de implementat și oferă numeroase setări pentru a vinde toate tipurile posibile de produse fizice sau digitale. Descoperă în acest ghid 14 tipuri de produse pe care le poți vinde cu ajutorul WooCommerce.

Odată instalat pluginul, începi customizarea magazinului, făcând setările de bază, așa cum am descris în articolul precedent din această serie, WooCommerce setări de bază.

Atunci când începi să adaugi produse noi, poți alege din următoarele tipuri de produse, incluse în setările de bază ale pluginului:

Produse fizice

1. Produs simplu, fără variații (ex. o carte, un obiect, o plantă, un aparat) pentru care ai nevoie de transport. Pentru acest tip de produs, sunt incluse setările de bază care se regăsesc în cele 5 tab-uri: General, Inventar, Livrare, Atribute, Avansat.

Thumbnail

2. Produs simplu cu variații care necesită imagini diferite, în funcție de măsuri, culori sau modele diferite. Odată setat tipul de produs (Variabil), se adaugă Atribute (ex. culoare, măsură), după care se combină în diverse variații, așa cum se poate vedea în imaginea alăturată

Thumbnail

Produse virtuale

3. Produs simplu, virtual sunt potrivite pentru orice tip de servicii care nu necesită descărcare: consultanță, workshop-uri etc. Sunt aceleași opțiuni ca la Produsul fizic simplu, doar că nu necesită livrare.

4. Produs simplu, virtual, descărcabil:  poate fi ebooks, software, fisiere de muzică, imagini, video-uri, cursuri, pdf-uri, jocuri. Poți vinde în același magazin produse în format fizic și virtual (cum ar fi cărți în format fizic și cărți în format ebook).

Thumbnail

Alte tipuri de produse

5. Produse grupate: o colecție de produse din aceeași gamă, vândute separat. Pentru această categorie sunt inactive opțiunile virtual și descărcabil. Produsele grupate pot fi atât fizice, cât și virtuale.

6. Produse externe sau afiliate: produse care apar în magazinul tău, dar cumpărarea se face pe alt site, din vânzarea căruia primești comision. În tabul General, se setează link-ul către site-ul afiliat.

Thumbnail

Extensii pentru o varietate largă de produse

Pe lângă aceste tipuri de produse care se pot alege din setările de bază ale pluginului WooCommerce, pot fi folosite extensii plătite pentru a dezvolta magazinul și a putea vinde o gamă foarte diversă de produse:

7. Pentru pachete de produse, există WooCommerce Bundle, atât pentru produse fizice, cât și pentru cele virtuale. Este o strategie foarte utilizată în marketing: cumularea mai multor produse într-un pachet și vinderea lor cu discount. Pluginul acesta pune la dispoziție o serie de setări Basic și Advanced pentru toate combinațiile posibile.

8. Pentru rezervări / booking, există Booking extension ce poate fi folosită pentru programări, servicii offline sau închirieri; ca expert într-un anumit domeniu, poți vinde acces la sesiuni pe Skype sau la webinarii. Cu extensia Booking, practic vinzi timpul tău și accesul la cunoștințele și la experiența ta.

9. Pentru rezervare cazare poate fi folosit WooCommerce Acommodation Bookings;

10. Pentru vânzarea de bilete la evenimente, concerte, conferințe sau pentru strângerea de fonduri, există pluginul Box Office. Cu ajutorul acestui instrument, poți vinde bilete direct din site-ul tău, fără a fi nevoie să colaborezi cu alți furnizori. Box Office se integrează cu WooCommerce Order Barcodes care generează coduri de bare unice pentru fiecare comandă, indiferent de tipul acesteia.

11. Pentru abonamente săptămânale, lunare, anuale, cu WooSubscription poți vinde acces pentru produse virtuale (sau fizice) cu plată recurentă;

12. Pentru a obține un profit de pe urma conținutului dintr-un blog, se folosește extensia WooMemberships, care dezvoltă un sistem flexibil de accesare a conținutului.

13. Pentru produse educaționale (cursuri, lecții), Sensei este pluginul care dezvoltă un sistem de învățare online. Poate fi folosit în combinație cu un plugin de Membership sau Subscription pentru a vinde acces la cursuri.

Mai multe despre Membership și Subscription

Extensiile Membership și Subscription pot fi folosite independente, dar pot fi utilizate și împreună pentru o flexibilitate și mai avansată. De exemplu:

- free trial poate fi folosit pentru un membership, folosind extensia Subscription.

- membri pot opta pentru întreruperea abonamentului de tip membership, prin suspendarea abonării (Subscription)

-  membri pot opta pentru upgrade sau downgrade schimbând tipul de abonament (Subcription).

Pentru a oferi produse descărcabile sub formă de abonament, este recomandată extensia WooCommerce Subscription Downloads

Pentru a veni în întâmpinarea unui grup de clienți, poți folosi Teams for WooCommerce Membership. Această extensie este folosită pentru a vinde acces (Membership) unui grup de utilizatori (companii, echipe, familii), în loc de acces individual.

14. WooCommerce pentru marketplace

Extensia Plugin Vendor te ajută să îți transformi magazinul tău online într-un marketplace. Adunând mai mulți vendori pe site-ul tău, poți beneficia de comision din vânzări din produse fizice și digitale, în același timp poți să continui să-ți vinzi produsele proprii. Pluginul vine cu toate funcționalitățile necesare atât pentru vendori, cât și pentru proprietarii din marketplace.

Scalabilitate și flexibilitate fără limite

WooCommerce este extrem de complex și flexibil și permite customizarea unui magazin online după necesitățile specifice fiecărui business. Avantajul acestui plugin e că poți alege numai opțiunile necesare, așa încât să site-ul să nu fie încărcat cu funcționalități inutile. Folosind WooCommerce, poți vinde orice tip de produs în magazinul tău online.

Urmărește articolele următoare din seria Ghidul Magazinului online construit cu WooCommerce pentru a afla cum poți dezvolta magazinul tău online.

#1. WordPress și WooCommerce - 10 avantaje și 3 dezavantaje

#2. WooCommerce - Cum alegi o temă potrivită?

#3. Construiește-ți singur magazinul online cu WooCommerce în 4 pași

Parerea ta despre articol
Vizualizari
187
Conţinut
2.452
Just for testing :

interaction: 4

popularity: 1.46

publishing: 2.4

expertise: 2

rating: 2.452

Web Development & UX
Articole publicate : 10
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.