Un IT-ist ucrainean și-a făcut un startup și l-a vândut lui Snapchat pentru o sumă mare
Claudiu Zamfir

Un IT-ist ucrainean și-a făcut un startup și l-a vândut lui Snapchat pentru o sumă mare

Thumbnail

Aplicația americană de mesagerie Snapchat a cumpărat, zilele trecute, pentru o sumă mare, un startup deschis de un IT-ist ucrainean, care oferă soluții bazate pe inteligență artificială și realitate augmentată, a scris recent presa din Ucraina.

Compania americană social media ar fi plătit 166 de milioane de dolari pentru startup-ul AI Factory, fondat în anul 2018, la San Francisco, de programatorul ucrainean Victor Shaburov, conform publicației AIN.ua, din Ucraina, care citează surse apropiate tranzacției.

AI Factory, cu birouri în SUA și Ucraina, are circa 70 de angajați și era evaluat la 200 de milioane de dolari înainte să fie preluat de Snapchat. Startup-ul a dezvoltat o tehnologie „deep fake” prin care se pot crea filmulețe în care, în mod fals, se poate da impresia că o persoană spune sau face anumite lucruri.

În cele din urmă, tehnologia a fost integrată în funcția Cameos, de pe aplicația Snapchat, prin care utilizatorii își suprapun fața peste tot felul de imagini GIF, dintr-o galerie Snapchat.

În 2015, gigantul american social media Snapchat a mai cumpărat un startup fondat de Victor Shaburov, pentru suma de 150 de milioane de dolari, conform TechCrunch.com.

Victor Shaburov este din Ucraina, dar a făcut un master în informatică în Rusia, la Sankt Petersburg. El a lucrat 3 ani și la Snapchat, după ce startup-ul său Looksery a fost cumărat de compania americană social media.

Și aplicația chineză TikTok, aflată în plină ascensiune în totală lumea, inclusiv în România, ar putea să integreze o tehnologie „deep fake”.

Potrivit Techcrunch.com, compania-mamă a TikTok , ByteDance, a dezvoltat tehnologia prin care utilizatorii își pozează capul din față și din mai multe unghiuri și apoi integrează imaginile în scurte clipuri. Astfel, prin această tehnologie, denumită Face Swap, utilizatorii dau în mod fals impresia privitorilor că în clipurile respective fac și spun diverse lucruri.

Opțiunea nu a fost lansată pe TikTok și nici pe aplicația-soră Douyin, folosită în China.

Tehnologia deep fake a stârnit îngrijorare la nivel mondial, având în vedere capacitatea imensă de manipulare a populației, prin intermediul social media, mai ales în scopuri politice.

Parallax

Vizualizari
3263
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings