Raluca Abrihan
Opinary este un startup care dezvoltă unelete prin care publicaţiile online pot realiza sondaje de opinie în rândul cititorilor. Firma a primit o investiţie de 3 milioane de euro din partea unui grup de investitori americani. Printre publicaţiile cu care colaborează startup-ul se numără The Times, The Guardian, The Independent şi HotNews.ro.
Startup-ul a fost lansat la Berlin, în 2016, de către fraţii Pia şi Cornelius Frey alături de un alt co-fondator, Max Meran.
În prezent, instrumentul dezvoltat de cei trei înregistrează peste 70 de milioane de utilizatori, lunar, care işi pot împărtăşi opinia printr-un singur click şi pot vedea în procente răspunsurile altor cititori.
De asemenea, un astfel de instrument de sondare poate ajuta publicaţiile să interacţioneze cu cititorii, să le cunoască opiniile şi să vadă care sunt trendurile pe anumite subiecte de actualitate.
Învestiţia de 3 milioande de euro, primită de Opinary din partea unor fonduri de investiţii private, precum şi a unui business angel, Rolf Schrömgens (CEO al Trivago), are ca scop întărirea prezenţei startup-ului pe piaţa din Statele Unite. Firma are, în prezent, un sediu şi la New York, pe lângă cel din Berlin. În Germania peste 60 de companii folosesc Opinary.
Printre publicaţiile cu care colaborează la nivel global acest startup se numără: NBC, The Times, The Guardian, The Independent, HuffPost, Spiegel Online şi HotNews.ro.
De altfel, anul trecut, un proiect dezvoltat de HotNews împreună cu acest startup - “The Newsroom Democracy Radar “ - a fost selectat de Google în cea de a treia rundă de finanţare a proiectului Digital News Initiative.
Citeşte şi:
sursa: eu-startups.com