Claudiu Zamfir

4 miliarde dolari, valoarea estimată a unui „unicorn” co-fondat de o româncă, în SUA

Thumbnail

O româncă a fondat, alături de 3 asociați, un startup de tehnologie, în SUA, iar după aproape 8 ani firma a ajuns la o valoare estimată de 4 miliarde de dolari, în urma celei mai recente investiții obținute.

Noua investiție obținută de compania Branch, care are printre co-fondatori și pe românca Mădălina Seghete, se ridică la 300 de milioane de dolari. Runda de finanțare de serie F este condusă de fondul de investiții New Enterprise Associates (NEA), un investitor mai vechi în Branch.

Branch este considerat „unicorn”, adică o companie nelistată pe bursă, care are o valoare de cel puțin 1 miliard de dolari, estimată în urma unei runde de investiții.

În cei aproape 7 ani de existență, compania care dezvoltă soluții de marketing digital a obținut investiții totale de aproape 670 de milioane de dolari, conform Crunchbase. Printre clienții săi se numără compania media NBC, brandul de fashion sport Under Armour și platforma de închirieri de locuințe Airbnb.

Startup-ul de tehnologie a fost fondat în anul 2014, la Redwood City, California, de către  Alex Austin, Dmitri Gaskin, Mădălina  Seghete și Mike Molinet.

Într-un interviu acordat StartupCafe.ro în anul 2016, Mădălina Seghete spunea:

„În primul rând, un startup nu ar trebui sa se axeze pe ideea de (a obține) finantare, ci pe ideea de a avea un produs bun. Daca vrei sa obtii o finantare de la un VC (fond de investitii de tip venture capital) trebuie sa indeplinesti cateva conditii esentiale:

  • sa ai o echipa buna – nu ne-ar fi dat nimeni banii daca noi ne-am fi cunoscut cu o luna inainte si abia am fi inceput sa lucram ceva
  • sa ai o viziune mare, spre exemplu noi ne-am uitat la intreaga zona de mobile search, am mers mereu pe ideea ca putem sa devenim o companie mare.

Sunt companii care incearca sa obtina finantare fara sa aiba un produs. Parerea mea este ca e mult mai greu. Noi am reusit sa obtinem o prima finantare doar in momentul in care potentialii investitori au vazut ca produsul nostru face ceva, este folosit de altii si au discutat cu clientii”.

Cine este Mădălina Seghete și ce face  Branch Metrics

Originară din Bacău, Mădălina Seghete a plecat din Romania în 2001, pentru a studia informatica in Statele Unite, unde obtinuse o bursă la Cornell University.

Dupa absolvirea facultatii, a facut un master in „Management Science, Engineering and Design”, la Stanford University si tot acolo a absolvit, cativa ani mai tarziu, si un MBA, unde i-a cunosctut pe doi dintre co-fondatorii Branch Metrics: Alex Austin si Mike Molinet. Cel de al patrulea co-fondator, Dmitri Gaskin, s-a alaturat echipei mai tarziu.

Impreuna, cei trei, Madalina, Alex si Mike, au lansat, in 2013, Kindred Photobooks, o aplicatie prin care selectezi o serie de fotografii postate pe Facebook sau Instagram si pe care Kindred Prints (starup-ul din spatele aplicatiei) le aduna intr-un album printat si ti le trimite prin posta. Aceasta era primul lor proiect antreprenorial, care, de altfel, i-a ajutat sa vina cu ideea pentru ce avea sa fie Branch Metrics.

„Am lucrat timp de un an si jumatate la aceasta aplicatie (Kindred Photobooks). Apple ne-a pus in Best New Apps, in America si in alte tari, si am reusit sa crestem destul de repede. Doar ca dupa ce s-a terminat promovarea facuta de Apple ne-am intebat ce ar trebui sa facem pentru a creste in continuare. Cum sa gasim noi utilizatori, sau mai bine spus cum sa ne gaseasca ei pe noi? Am facut diferite campanii de marketing, printre care o campanie in care daca invitai pe cineva sa folose aplicatia primeai si tu si persoana respectiva un album gratuiti. Dar ne-am dat seama ca nu exista o modalitate prin care noi sa aflam de unde au venit utilizatorii, de pe Facebook sau dintr-o alta aplicatie. Asa a aparut ideea de a crea Branch Metrics”, a povestit Madalina, pentru StartupCafe.ro, în 2016.

Branch Metrics foloseste o tehnologie de tip "deep linking”, care permite crearea unor linkuri care pot fi transmise prin intermediul aplicațiilor, iar cei care acceseaza aceste linkuri pot ajunge la informatie fara a fi nevoiti sa isi instaleze aplicatia. De asemenea linkurile pot fi accesate dintr-o aplicatie mobila ca de pe orice site web. Practic, aceasta creaza linkuri intre aplicatiile mobile. Mai mult, aceasta tehnologie aduna diferite date despre utilizator, precum tipul dispozitivului de pe care a accesat linkul, daca acesta ruleaza Android sau iOS, etc.

Acesta solutie se adreseaza dezvoltatorilor de aplicatii, carora le mai ofera si posibilitatea de a aduna date despre utilizatorii produselor lor.

Parallax

Vizualizari
20887
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Drulea
Spataru
Practic, dumnealor fac comerţ cu nişte imagini care nu le aparţin. Cum de nu s-a gândit nimeni la aşa ceva. Wow.
poza de profil
Filip
One
Exact. Doar ca le si printeaza. Si, cel mai important, colecteaza si multe date despre utilizator, cum spune doamna. Deci mai fac si comert cu date care nu le apartin. Asta e lumea in care traim si asa se fac banii azi..

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri