Claudiu Zamfir

Unicornul bulgăresc: În Europa de Est avem ingineri buni, dar marketing slab

Hristo Borisov

Antreprenorul bulgar Hristo Borisov, co-fondator și CEO al fintech-ului Payhawk, singurul „unicorn” bulgăresc la ora actuală, consideră că startup-urile de tehnologie din toată Europa de Est se confruntă cu o problemă comună: deși dispun de ingineri (IT) buni în regiune, departamentele de marketing și vânzări sunt slab dezvoltate.

Nu doar în Bulgaria, ci și în Europa de Est în ansamblu, avem ingineri buni, dar marketing și vânzări foarte slab dezvoltate”, a spus Borisov, într-un interviu pentru publicația bulgară Capital.bg.

Startup-ul bulgar Payhawk a devenit „unicorn” în martie 2022, când a fost evaluat la peste 1 miliard de dolari în urma unei runde de investiții de 100 de milioane de dolari, iar acum își dezvoltă o academie de marketing și vânzări, condusă de un expert adus din Anglia.

Fondat în 2018, la Sofia, de antreprenorii Boyko Karadzhov, Hristo Borisov și Konstantin Djengozov, Payhawk a dezvoltat o platformă digitală de gestionare a plăților și cheltuielilor din companii. Principalele piețe ale unicornului bulgar sunt Marea Britanie, Germania, Spania, Olanda, Franța, iar acum se extinde și pe piața din SUA.

La început Payhawk a fost criticat acasă pentru faptul că nu avea un site în limba bulgară, dar, între timp, „unicornul” bulgar și-a lansat și versiunea în limba maternă a site-ului. Motivul: inițial companiile din Bulgaria nu erau interesate de serviciile sale financiare, dar, după succesul internațional al Payhawk, și firmele tradiționale din piața de acasă au înțeles importanța sistemelor electronice de plăți oferite de „unicornul” bulgar.

În cei 5 ani de existență, Payhawk a obținut investiții de circa 240 de milioane de dolari, dar deocamdată nu se gândește să se listeze pe bursă.

Parallax

Vizualizari
740
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri