Claudiu Zamfir

Un startup IT pentru HoReCa a primit o finanțare de 150.000 Euro din partea unor investitori

Thumbnail

Pandemia COVID-19 afectează în continuare afacerile HoReCa, dar un startup IT românesc care oferă servicii firmelor din domeniul ospitalității câltigă încrederea investitorilor.

Comarket este o platformă românească software as a service (SaaS) de achiziții centralizate și marketplace business-to-business pentru domeniul ospitalității.

Startup-ul a fost fondat în plină pandemie COVID-19, în septembrie 2020, la București, de Florin Maxim, Eugen Zbîrcea și Daniel Nanboe.  

Firma oferă o soluție rapidă și eficientă de gestionare a activității de achiziții în cadrul unui business HoReCa, oferind o alternativă modernă la metodele tradiționale (vizita agentului de teren în locație, plasarea de comenzi prin SMS, Whatsapp sau telefon etc.). În plus, platforma automatizează un proces care se repetă aproape zilnic, oferind utilizatorilor date privind istoricul comenzilor, centralizarea și detaliile logistice.

Joi, platforma a anunțat că a atras o nouă investiție, în valoare de 150.000 de euro, din partea unui grup de investitori de tip business angel, printre care Iulian Cîrciumaru, investitor activ în mai multe proiecte antreprenoriale.

În cadrul noii runde de finanțare, TZA Investors, un vehicul de investiții controlat de fondatorii Țuca Zbârcea & Asociații, și-a majorat investiția inițială. Campania s-a desfășurat pe platforma de equity crowdfunding Seedblink.

Mai departe, fondatorii Comarket spun că se află deja „în discuții avansate cu investitori internaționali” pentru o finanțare suplimentară de 150.000 de euro.

Într-un an de la lansare, startup-ul spune că a ajuns să valoreze 1,5 milioane de euro iar după a treia rundă de finanțare de 150.000 de euro din campania de pre-seed, valoarea companiei ar urma să depășească 2 milioane euro.

“Noua investiție ne validează modelul de business și arată că proiecțiile noastre privind evoluția platformei și scalabilitatea business-ului au fost cât se poate de realiste, în prezent existând toate premisele să fie îndeplinite. Pe termen scurt, ne dorim să atragem o finanțare internațională complementară alături de mai mulți investitori și apoi să ne extindem platforma prin parteneriate noi cu furnizorii, producătorii locali și integratorii naționali și internaționali”, a declarat Florin Maxim, CEO și co-fondator al Comarket.

Sumele atrase vor fi investite în digitalizarea procesului de achiziții pentru mai mult de 500 de business-uri HoReCa, prin integrarea propriilor rețele de furnizori și crearea de mini-ecosisteme de comandă.

De asemenea, pâna la finalul anului 2021 se urmărește și implementarea unei centrale de achiziții prin care jucătorii mici și medii din piață să aibă acces la prețuri mult mai bune din partea furnizorilor și producătorilor.

Marketplace-ul Comarket spune că va intra în următoarea etapă de dezvoltare, în care oferta de produse „va fi atent verificată și selectată din punct de vedere al prețului și al relevanței pentru jucătorii din ospitalitate, urmărindu-se un număr de 10.000 de articole disponibile la comandă național și cu free delivery la începutul lui 2022”.

În prezent, Comarket spune că are în portofoliu peste 6.000 de articole.

Una din prioritățile declarate ale echipei Comarket este integrarea producătorilor locali în platformă, iar principala provocare este rezolvarea disfuncționalităților cu care aceștia se confruntă la capitolul logistică și autorizații de comercializare. În acest sens, Comarket are în pregătire dezvoltarea de noi parteneriate cu integratori naționali pentru a crea un kit de intrare în piața HoReCa pentru orice producător local, astfel încât produsele acestora să fie disponibile la nivel național.

 

Parallax

Vizualizari
500
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri