Smile Media

Strategii de digital marketing sau cum să generezi vânzări prin prezența brandului tău în online

Thumbnail

În contextul actual, în care o mare parte din viața noastră (atât personală, cât și profesională) a fost mutată remote, prezența în mediul digital a unui business a devenit un aspect indispensabil pentru funcționarea sa. 

Schimbările în online sunt continue, tendințele evoluează într-un ritm tot mai alert, canalele de comunicare vin cu noi abordări, la care noi toți, oameni de Marcom sau owneri de business-uri, trebuie să ne adaptăm.

De aceea, pentru păstrarea unei direcții clare de comunicare în acest mediu schimbător, este necesară o strategie unitară de digital marketing bazată pe obiectivele de dezvoltare pe care compania le are.  Această strategie, deși suferă unele modificări în decursul unui an, rămâne viabilă având efect pe termen lung, aplicarea la nivelul business-ului va genera creșterea vizibilității, obținerea de noi lead-uri și, ulterior, vânzări prin prezența în online”, a declarat Valentin Bolboacă, General Manager al agenției de marketing online KLAIN.

Ne uităm la câteva aspecte pe care le considerăm importante pentru orice tip de business și pe care agenția Klain le aplică în proiectele în care sunt implicați.

1. Site-ul de prezentare/vânzare

Un site de prezentare reprezintă „showroom-ul tău virtual”, atunci când vine vorba de un serviciu sau produs pentru segmentul B2B. În mod similar, shop-ul online este „magazinul tău virtual” prin care trebuie să oferi aceeași experiență clientului tău, precum cea obținută de acesta în magazinul fizic.

Chiar dacă apar frecvent noi platforme și noi canale de comunicare în mediul online, site-ul reprezintă adesea primul loc de interacțiune al clientului cu business-ul tău. Astfel, el rămâne locul în care poți să controlezi procesul prin care un vizitator devine client final. Din aceste considerente, asigură-te că ai un conținut de calitate, un flux eficient prin care clientul poate ajunge ușor la informația pe care o caută, punând pe primul loc versiunea de mobile a site-ului.

2. Campanii PPC inteligente

Campaniile de tip PPC (Plata-pe-Click) au devenit o normalitate pentru orice business care este prezent în online. Fie că vorbim de reclame realizate pe Google sau pe rețele sociale precum Facebook, LinkedIn, Instagram și mai nou, Tik-Tok, acestea au un avantaj major în privința modalității de plată, care e realizată doar pe click-ul dat de utilizator.

Cu toate acestea, deși acest tip de campanii sunt accesibile și par ușor de realizat de orice persoană de marketing, realitatea este însă diferită, în special atunci când avem la dispoziție un buget semnificativ. Astfel, optimizarea eficientă a unui buget substanțial poate să determine profitabilitatea unor astfel de campanii.

Indiferent de nișă sau de domeniul de activitate, un aspect rămâne esențial în aceste tipuri de ad-uri, anume măsurarea rezultatelor raportate la obiective clar definite, care să fie direct corelate cu direcțiile de business. Pentru campanii complexe, îți recomandăm să apelezi la un specialist de PPC, care are experiența necesară pentru a obține valoarea maximă din bugetele alocate.

3. Conținut relevant, de calitate și interactiv

Un conținut relevant poate reprezenta factorul de decizie de cumpărare pentru un consumator. Astfel, dacă realizezi un articol, nu e indicat să te limitezi întotdeauna la 400-500 de cuvinte. Mai mult, este indicat să abordezi un subiect cât mai clar și detaliat din aria de interes a clientului tău. Asigură-te că articolul publicat este structurat corect, pentru a putea fi citit „pe diagonală”, în cazul în care consumatorul dorește acest lucru.

Este la fel de important să diversifici conținutul pe care îl publici în mediul online. Astfel, poți apela la conținutul foto și video într-un mod regulat, acesta fiind de cele mai multe ori mai ușor de digerat pentru utilizator. Fii creativ și interacționează cu clienții tăi, atât indirect (prin poll-uri, întrebări deschise, etc.), cât și direct (prin webinarii, comentarii, sesiuni de Q&A). Conținutul de calitate și relevant este dificil de realizat, de aceea un content writer cu experiență poate să-ți ușureze acest efort.

 

Thumbnail

 

4. Video Content (conținutul video)

Conform statisticilor realizate de Alexa (companie Amazon) al doilea cel mai accesat site din România este Youtube. Conform Statista, platforma ocupă tot a doua poziție la nivel național și în topul celor mai accesate platforme de Social Media (72% dintre români utilizând Youtube). Ea reprezintă astfel un instrument eficient de promovare a afacerii tale.

Sugerez să iei în considerare un aspect personal: cât de comod este pentru tine să vizualizezi un filmuleț de 2-3 minute pentru a afla mai multe despre un produs sau un serviciu? În multe cazuri, informațiile pe care le obții din acesta sunt similare cu cele pe care le-ai acumula prin citirea în timp de 10 minute a unui articol. Acest comportament se aplică și în cazul clienților tăi. De aceea, este necesar să le oferi toate instrumentele pentru a-ți înțelege cât mai bine produsul sau serviciul. Conținutul video te poate ajuta în atingerea acestui obiectiv.

5. Omnichannel – comunicarea pe mai multe platforme online

În mediul online este necesar să iei în considerare și să aplici conceptul comunicării omnichannel. El vizează numeroase aspecte: site-ul tău, campaniile PPC, prezența pe Social Media, campaniile de content marketing, campaniile de email marketing, campaniile de remarketing și multe altele. Prezența brandului tău în mediile cele mai frecventate de publicul tău țintă este un obiectiv de marketing de care trebuie să ții cont întotdeauna. Pentru o comunicare omnichannel este recomandat să apelezi la o persoană de marketing cu experiență, care poate construi o strategie unitară și coerentă pentru business-ul tău, fundamentată pe obiective clare de marketing și de business.

6. Marketing Automation (automatizarea marketing-ului)

La nivel general, automatizarea activităților unei companii oferă numeroase beneficii, atât pentru companie, cât și pentru clienții acesteia. În particular, automatizarea proceselor de marketing îți oferă posibilitatea economisirii timpului, păstrând însă o experiență identică a clienților. Automatizarea la nivelul comunicării și a interacțiunii cu clientul este un proces care ajuta să scalezi activitățile și să fii prezent pe mai multe canale, folosind resurse optime de timp și bani. 

7. Influencer Marketing

Fie că îi numim influenceri, centrii de influență sau de recomandare a unui brand, utilizarea lor pentru generarea vizibilității la nivel de brand este o direcție de marketing tot mai populară. În funcție de strategia dezvoltată, această vizibilitate a business-ului obținută prin campanii de influencer marketing poate fi canalizată spre un funnel de generare a lead-urilor sau a vânzărilor pentru produsele sau serviciile oferite.

8. Comunitățile 

O regulă valabilă în marketing, dar și în business arată că este mai indicat să ai 1000 de oameni care cumpără constant de la tine decât 100 000 de persoane care doar îți vizitează site-ul. Comunitățile sunt în prezent și se vor menține în viitor cele care, în condițiile în care sunt ținute aproape de un brand, vor  ajuta business-ul să treacă cu succes de perioadele dificile și de fluctuațiile care apar mereu în piață.

Indiferent pe care din aceste direcții de comunicare ne axăm în strategia de marketing, un lucru esențial în implementare este măsurarea eficienței acțiunilor care se realizeză”, a mai declarat Valentin Bolboacă de la agenția Klain.

Articol susținut de KLAIN

Parallax

Vizualizari
896
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.436
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.89

expertise: 0.08

rating: 1.436

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 356
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri