Ministrul Popescu, despre granturi: „Nu mă pronunț”
Claudiu Zamfir

Ministrul Popescu, despre granturi: „Nu mă pronunț”

Thumbnail

Ministrul Economiei a subliniat, joi seara, că firmele aplicante la granturile de câte 2.000-150.000 de euro trebuie verificate dacă îndeplinesc condițiile de eligibilitate.

„Serverul a rezistat la 9.000 de cereri simultane la deschidere. Apelul se închide miercuri, 28 octombrie, în mod normal după numărul de cereri, bugetul este epuizat. Evident, trebuie să și vedem fiecare companie cât a cerut, trebuie să vedem și dacă îndeplinesc condițiile de eligibilitate, nu mă pronunț”, a spus Virgil Popescu, în ședința de Guvern.

Peste 20.000 de firme și ONG-uri au aplicat la granturile de capital de lucru din Măsura 2 a ajutoarelor de stat pentru ieșirea din criza COVID.

Statul a estimat că circa 10.000 de solicitanți vor beneficia de granturi, cu un buget total disponibil de 350 de milioane de euro (cu tot cu cofinanțarea proprie de 15%) . În schimb, fondatorul platformei de business intelligence Termene.ro, Adrian Dragomir, a verificat cifra de afaceri a aplicanților înscriși și a calculat că banii ajung pentru circa 5.000 de firme.

Totuși, urmează verificări și nu este sigur că toți aplicanții care au apucat să depună printre primii sunt în regulă cu toate condițiile cerute în program.

Parallax

Vizualizari
10183
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Dan
G
Toata grija Guvernului pentru IMM-uri A DURAT 5 MINUTE. Cel mult 6000 de firme vor primi acest granturi si asta e un numar optimist. <<Statistic a rezultat (in functie de cifrele de afaceri * 15% ) ca vor primi finantare 5000 de firme. Introducand eroarea de statistica de 20%, rezulta 6000>>
Programul a fost conceput de un "dancila".
1. Daca e un program pentru CEI afectati de MASURILE GUVERNULUI de inchidere a economiei, ce rost are masura 3 de investitii cand zeci de firme mor si creste numarul somerilor?
2. Nu au facut studii de impact. Ministerul Economiei este direct responsabil ca nu a solicitat astfel de informatii. Au fost alocate pentru PFA-uri de doua ori mai multe fonduri decat era nevoie.
3. Au permis ca firmele de consultanta sa depuna cereri in numele clientilor. Unde este egalitatea de sanse promisa?
Guvernul trebuie dat in judecat pentru acest program. Poate ar trebui sa fie dat in judecata si ca a blocat economia. Nu pandemia a inchis firmele, ci Guvernul a decis acest lucru pentru ca nu a fost in stare sa asigure sericii medicale celor afectati de pandemie. Ca e vinovat acest guvern sau cele precedente, nu are nicio importanta. Nu Orban trebuie dat in judecata, ci GUVERNUL ROMANIEI.

La euro si la locale am votat PNL. Voi vota cu USR doar daca NU va face parte dintr-un viitor guvern Orban.
poza de profil
Adrian
Barcan
Foarte proasta aceasta depunere de cereri ! Era mai buna o loterie ! Castigau si ceva bani !!!
10.000 depuneri in 10 - 15 min !!! Cateva secunde intre cei care primesc si cei care nu primesc !?!!?
Sunt foarte multe firme din domeniul transporturi - cu CA mare !!!!
Cei din domeniul horeca ce fac ?
Era mult mai buna o impartire echilibrata a banilor ! Sunt multi cei care au nevoie de ajutoare !
Mai studiati problema !!!!
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU
Sunt un antreprenor din domeniul HORECA -restaurante, mi-am pus toate sperantele in aceste GRANT-URI a fost singura sansa sa pot tine in viata un bisniss de 25 de ani si un numar mediu de 61 de angajati, la secunda 0 am incercat sa ma loghez cred ca a durat cca 30 de secunde sa ma pot loga de aici pana la ultimul pas pana sa incarc cererea a durat cca 2-3 min am fost cel mai fericit om, dupa momentul in care, cu cererea semnata electronic, incercam sa o incarc aparea mesajul in rosu ( care nu am sa-l uit niciodata pt ca de la acel mesaj voi intra in FALIMENT) " DOCUMENTUL INCARCAT NU CORESPUNDE CU DOCUMENTUL DESCARCAT" timp de 20-22 de min am repetat incarcarea degeaba! in min 25 aceeasi cerere ca si din min 3 a fost incarcata, am urlat de fericire ca am reusit sa salvez afacerea si locurile de munca ale celor 61 de angajati dar la un clic am vazut ca sunt pe locul 11.450, Totul sa naruit am simtit o dezamagire maxima din partea celor care au gandit programul de ajutor, asta nu a fost un sprijin din partea Guvernului, 350.000.000 de euro pt 20.000 de firme e praf in ochi. Nu am reusit pt ca nu am fost un bun om de afaceri in cei 25 de ani sau nu am fost bun la informatica sa pot bate mai repede la taste, Acum la 3 dimineata ma gandesc ce le voi spune maine la cei 60 de angajati , plecati acasa pt totdeauna pt ca nuam reusit sa incarc o cerere in3 min sau ca am fost un prost manager timp de 25 de ani!!!!!
Incredibil cum dupa 25 de ani trag lacatul pe usa din cauza mesajului DOCUMENTUL INCARCAT NU CORESPUNDE CU DOCUMENTUL DESCARCAT!!!!!
Nu mai pot visa la masura 3 pt ca nu mai pot sustine afacerea mai departe asa ca multi ca mine de dupa pozitia 6000 vor renunta!
Asta a fost o poveste din cele peste 14.000 de firme care nu au reusit sa incarce o cerere pe un site in mai putin de 6 min!
Cu drag
fostul manager al unui restaurant din Romania
poza de profil
Virgiliu
Pepi
poza de profil
TOFAN
ANA
Buna ziua,Aceeași eroare a apărut și la firma noastră,la 2min 22 sec a fost prima eroare și apoi s-a repetat de 4 ori în cele din urma a fost acceptata cererea la min 6 suntem pe poziția 4726.
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU
Sunt un antreprenor din domeniul HORECA -restaurante, mi-am pus toate sperantele in aceste GRANT-URI a fost singura sansa sa pot tine in viata un bisniss de 25 de ani si un numar mediu de 61 de angajati, la secunda 0 am incercat sa ma loghez cred ca a durat cca 30 de secunde sa ma pot loga de aici pana la ultimul pas pana sa incarc cererea a durat cca 2-3 min am fost cel mai fericit om, dupa momentul in care, cu cererea semnata electronic, incercam sa o incarc aparea mesajul in rosu ( care nu am sa-l uit niciodata pt ca de la acel mesaj voi intra in FALIMENT) " DOCUMENTUL INCARCAT NU CORESPUNDE CU DOCUMENTUL DESCARCAT" timp de 20-22 de min am repetat incarcarea degeaba! in min 25 aceeasi cerere ca si din min 3 a fost incarcata, am urlat de fericire ca am reusit sa salvez afacerea si locurile de munca ale celor 61 de angajati dar la un clic am vazut ca sunt pe locul 11.450, Totul sa naruit am simtit o dezamagire maxima din partea celor care au gandit programul de ajutor, asta nu a fost un sprijin din partea Guvernului, 350.000.000 de euro pt 20.000 de firme e praf in ochi. Nu am reusit pt ca nu am fost un bun om de afaceri in cei 25 de ani sau nu am fost bun la informatica sa pot bate mai repede la taste, Acum la 3 dimineata ma gandesc ce le voi spune maine la cei 60 de angajati , plecati acasa pt totdeauna pt ca nuam reusit sa incarc o cerere in3 min sau ca am fost un prost manager timp de 25 de ani!!!!!
Incredibil cum dupa 25 de ani trag lacatul pe usa din cauza mesajului DOCUMENTUL INCARCAT NU CORESPUNDE CU DOCUMENTUL DESCARCAT!!!!!
Nu mai pot visa la masura 3 pt ca nu mai pot sustine afacerea mai departe asa ca multi ca mine de dupa pozitia 6000 vor renunta!
Asta a fost o poveste din cele peste 14.000 de firme care nu au reusit sa incarce o cerere pe un site in mai putin de 6 min!
Cu drag
fostul manager al unui restaurant din Romania
poza de profil
Filip
One
Pai ma pronunt eu:
Conditiile de eligibilitate pentru aceste granturi au fost extrem de lejere si au urmarit doar aruncarea unor bani in piata, fara prea mare efort din partea Guvernului de a evalua beneficiarii sau impactul agregat in economie al fondurilor.
Certificatele de stare de urgenta s-au dat in stanga si-n dreapta: le-au luat si firme devastate de scaderi cu 80% ale cifrei de afaceri pe anul acesta in primele 9 luni, dar si firme care sunt pe plus dar au gasit o luna in care au facturat mai putin, in mai sau aprilie si, gata, se incadreaza la firme afectate de pandemie. Nu se putea pune o conditie a scaderii cifrei de afaceri cumulate, pentru primele 8-9 luni?
Codurile CAEN incluse in lista sunt si ele discutabile (comertul electronic parca e si el inclus, ca e efectat de covid, in sensul ca a crescut poate; productia de lactate, cand lumea e buluc in supermarketuri etc) si oricum, domenii cu scaderi mici impreuna cu domenii devastate de pandemie.
Si, cat de greu este sa iti adaugi un cod CAEN eligibil daca vin bani gratis? Dureaza cateva zile.
Apoi modul de aplicare a fost gandit cu dedicatie pentru firmele de consultanta, care stiau cum sa clickeze mecanic prin platforma, ajutate si de experienta anterioara cu schema 1 (microgranturi). Tutorialul facut pentru "non-consultanti" era, intentionat sau neintentionat, superficial si in mod evident incomplet. Eu unul voi face contestatie, fara prea mari sperante de castig, si sper ca multi alti antreprenori vor face la fel.
Dar ma bucur ca domnul ministru e incantat ca macar nu a cazut site-ul. Cam atat de jos este stacheta pusa.
Il anunt totusi ca site-ul a cazut, in anumite momente, ca am incarcat de patru ori o cerere pana a mers si asa am pierdut cam un minut, sau, altfel spus, vreo 2000 de pozitii in grila.
In final, problema principala este discrepanta imensa intre bugetul total al schemei de finantare si valoare cererilor generate de conditiile laxe de aplicare. Guvernul a chemat la masa zeci de mii de antreprenori in pragul falimentului (sau nu) si le-a aruncat zece carnati. Atata s-a putut..
poza de profil
De ce
nu merge?
Tot apare ideea aceasta cu firmele de consultanta. Cei care au lasat depunerea in seama firmelor de consultanta sau a contabililor sunt cei mai nefericiti de azi. Ganditi-vă că iti ia cam 2-3 minute că să timiti cererea pentru o firmă. La 10:02 erau depuse deja 1.200 de cereri, la 10:04 erau 3.169, la 10:06 erau 5.000, la 10:08 teoretic banii erau epuizati. Asa ca opinia aceasta cu firmele de consultanta care au depus nu stă în picioare.

Opțiunea a fost să te ghideze evantual puțin consltantul și să depui singur cererea, dar și așa totul la final a depins de cât de bine știe fiecare să lucreze la calculator și cât de rapid a fost. Ieri am fost alături de oameni care au reușit să depună la 10:03, cum am fost alături și de cei care au reușit abia la 10:30.
Unde mai pui că dacă încercai să aplici în paralel pe două firme înregistrate pe același cont, aplicația te deloga imediat. Nu s-au putut utiliza conturile simultan de doi sau mai multi utilizatori.
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU
poza de profil
Razvan
Razvan
Este adevarat ca nu s-a procedat corect vis-a-vis de inregistrarea codurilor CAEN cu cateva luni sau cateva zile inainte de a aplica pentru Masura 2. Sunt companii de contructii care vor beneficia de ajutoare (plafon maxim) doar pentru ca au adaugat un Cod CAEN inscris pe lista acreditata si au avut o mica scadere a cifrei de afaceri in martie sau aprilie. Propun sa se faca referile la codurile CAEN existente in 2019, an pentru care se cer si celelalte criterii de eligibilitate!
Totodata nu exista o verificare a validitatii celor doua certificate de urgență...a fost sau nu necesar pentru comania respectiva? Scaderi au fost in aproape toate ramurile de activitate, dar cat de mari au fost acestea?
poza de profil
Emilian
Ghita
Majoritatea firmelor au CAEN principal de COMERT. Cum s-a permis asa ceva nu inteleg. Sa ai o afacere in comert, obtii pe acel caen certificat de urgenta si ulterior autorizezi un caen de transport sau ceva din lista si iei 150.000 euro.... Ar trebui guvernul sa dea o explicatie cum este posibil asa ceva.
poza de profil
De ce
nu merge?
Ar fi bine sa existe o clarificare in acest sens din partea Ministerului.
În primele 6.000 de cereri depuse sunt 1.500 de cereri depuse pe CAEN secundar care au solicitat cam 52 Mil Eur. Este interesant de vazut câte dintre acestea au depus cerere pe un CAEN adăugat în ultimele 4-5 luni.
poza de profil
Andrei
Morarescu
Parerea mea- de consultant
Niciodata, pana la acest SIMULACRU de SCHEMA nu am fost in situația in care să nu conteze nici un principiu de eficiență a utilizării fondurilor europene, viabilitatea clientului și a proiectului, calitatea proiectului sau orice alt indicator de impact pentru economie.
Ca si constatari:
1. Schema de finanțare a fost promovata din iunie, prin diverse declaratii, dar efectiv procedura si formatul au fost publicate in octombrie, fără a se anunța din timp, pentru a putea sa-ti planifici in mod conștient accesarea acestei scheme.
Eu, spre ex, am urmărit zile si nopți orice modificare, am pierdut ore întregi de consultanță cu clienții, am făcut simulări ale bugetelor necesare fiecărui client, am schimbat și iar schimbat orice informație pe care am dat-o clienților, doar pt că Guvernul anunța ”pe surse” diverse modificări. Am făcut calcule pt fiecare client, am făcut previziuni financiare și liste intregi cu facturi de datorii și stocuri de marfă pt fiecare client, totul pentru că nu știam cum anume va arăta cererea de finanțare. Sunau zilnic minim 2 firme ca să întrebe ce-i cu fondurile acestea și dacă ei pot să ia niște bani, și eu nu aveam ce șă le spun pt că, de la o zi la alta, sau mai exact-de la o noapte la alta, mai apăreau alte informații.
Sincer, după nenumărate ore de consultanță, nici nu stiam ce tarif să cer, pt că nu știam cum va arăta cererea de finanțare....doar ne pregăteam.
3 luni irosite
2. Procesul de consultare publică inițiat de guvern a fost unul STRICT FORMAL.
Am transmis propuneri atât la procedură dar și la modificarea OUG 130, am recomandat clienților să scrie și ei, am dat nu știu câte telefoane la Minister și, la final, nici o propunere venită din rândul mediului de afaceri sau al consultanților nu a fost luată în considerare.
3. Schema a fost o LOTERIE bazată pe o DEXTERITATE LA UTILIZAREA CALCULATORULUI și, după câte am văzut și discutat și cu alți consultanți, pe diverse tertipuri informatice.
Pentru prima dată în 15 ani de consultanță am avut neșansa de a vedea o schemă de finanțare în care a contat principiul rapidității, fără a avea nici un alt indicator.
Dacă la SUN, principiul acesta venea împreună cu un punctaj obținut de firmă și cu alte criterii de departajare (nr angajati, valoarea echipamentelor ș.a), aici, totul a ținut de o abilitate (fizică sau tehnică).
Ce omite Ministerul să ia în analiză este faptul că acest principiu este dependent de mulți factori care nu se află sub controlul solicitantului: o platformă în care încercau să intre 20.000 de utilizatori simultan și doar 9000 reuseau (conform spuselor dlui Ministru), utilizatori care nu aveau un tutorial corect din care să urmărească etapele, lipsa competențelor digitale la cel mai înalt nivel al solicitanților (spunea un coleg - profesioniști la păcănele), tehnica folosită (laptopuri cu o viteză mai mică, și alți parametri tehnici care contribuie la viteza de încărcare sau de răspuns a echipamentului)
Pentru prima dată, am văzut cu strângere de inimă cum nu a contat nici una din nopțile mele nedormite, nici pregătirea mea, nici informațiile mele, nici necesitatea reală a grantului, nici justificarea proiectului, ci doar echipamentul, dexteritatea și norocul.
4. Bugetul maxim alocat pt o firmă – 150.000 euro a fost mult prea mare și incorect alocat pe cheltuieli eligibile
Ex: am avut un client cu restaurant care ar fi utilizat banii pentru plata datoriilor către furnizori și către stat.
Colegul meu a avut un client firmă de transport care lua 150.000 Euro ca să platească motorina pe următoarele 6 luni.
Este just? Unul îi vrea ca să supraviețuiască, altul îi ia ca să rămână cu un profit mai mare.
În CONCLUZIE, sper doar ca cineva să se trezească și să facă o procedură profesionistă măcar la IMPLEMENTAREA PROIECTELOR, pt ca dacă tot am irosit 3 luni din viața mea și speranțelor clienților mei de supraviețuire, să am totuși satisfacția că la implementare s-au echilibrat șansele.
În același timp, nu pot să nu apreciez SISTEMUL INTERCONECTAT și să adresez felicitări pentru faptul că pt prima data, nu ne-am mai acoperit cu hartii pentru depunerea unui proiect (PS: nu ar fi rău ca si REVISALUL să intre in sistemul acesta interconectat)
poza de profil
Virgiliu
Pepi
Din pacate banii sositi prin aceste masuri au venit prea tarziu pentru unii si sunt prea putini.
Ce sa mai vorbim despre investitii?
Sper sa iesim pana la urma din aceasta criza financiara, fara precedent!
poza de profil
ANDREEA
R
Aplicatia foarta proasta,s-a blocat,dura mult sa treci la pasul urmator,la sfarsit cererea de finantare s-a generat greu
poza de profil
Mihai
Popescu
La o simpla verificare a catorva dintre cei inscrisi, am gasit firme care nu indeplinesc cel putin una dintre conditii: nu inregistrau profit nici in 2018, nici in 2019 si totusi aplicatia i-a lasat sa se inscrie.

Din cele cateva verificari facute, urmatoarele societati inscrise, nu sunt de fapt eligibile:
CUI 31292363, nr ordine 38
CUI 27767090, nr ordine 158
CUI 33194426, nr ordine 896
CUI 6588458, nr ordine 2001
CUI 39756400, nr ordine 2100
CUI 33150900, nr. ordine 2591
CUI 20589823, nr ordine 3007
CUI 26724201, nr ordine 5025
Le puteti gasi pe site-ul: https://granturi.imm.gov.ro/transparency/#/

Mentionez ca nu am verificat alte conditii in afara profitului si ca verificarile le-am facut fara a folosi un soft ci pur si simplu manual, astfel ca nu am putut verifica toti solicitantii, ci am verificat un numar mic, pur si simplu aleatoriu.
Avand in vedere cele de mai sus, ar fi de preferat ca inainte de semnarea contractelor de finantare sa se faca o verificare temeinica (chiar si manual in cazul in care nu exista posibilitatea de a consulta automat toti indicatorii).
Poate cineva sa primeasca un raspuns din partea celor responsabili, in legatura cu modalitatea de verificare? Poate veni ministerul cu o lamurire in acest caz?
Din OUG 130 inteleg ca verificarea se face pe baza de esantion ceea ce nu mi se pare corect in conditiile in care platforma nu a tinut cont de toate conditiile cerute si a lasat candidati neeligibili sa se inscrie.
Exista si alte conditii de eligibilitate pe care eu personal nu le-am verificat/nu le pot verifica si probabil acest lucru il poate face doar ministerul responsabil. Mentionez aici cateva dintre conditiile cu posibile probleme: codurile CAEN, profitul inregistrat in 2018 si/sau 2019, obtinerea CSU doar pe baza unei declaratii pe proprie raspundere.
Ii rog pe toti cei care au sesizat probleme sa expuna date concrete.
poza de profil
R
BA
Va inselati totusi... conditia de profit este legata de profitul operational (asa-numitul EBIT) care inseamna venituri-cheltuieli fara a lua in calcul impozitele si dobanzile (dobanzi bancare, dobanzi penalizatoare, orice dobanzi, iar impozite, orice impozite). Astfel ca, de exemplu, o firma poate avea pierdere de cateva sute de mii de lei in loc de profit net, dar la cifre de afaceri de peste 10 milioane de lei, in conditiile unui numar de zeci de salariati, profitul operational este cu siguranta pozitiv. Si n-o sa gasiti acest profit operational prezentat pe nicaieri in site-uri cu rezultate financiare. Mai ales cand firma respectiva mai are si capitaluri proprii pozitive Mai mari decat pierderea, in urma platii impozitelor si a dobanzilor...
Am verificat cateva din ce ati spus ca nu s-ar incadra si explicatia e cea de mai sus. Procedura la punctul 3.2.(3) pct b mentioneaza profit operational din activitatea de exploatare.
poza de profil
Delia
Popa
Subscriu celor de mai jos. Pentru ca am avut aceeasi problema cu incarcarea declaratiei am ajuns undeva pe locul 11900. Eram fericita ca am terminat repede..... dar stupoare...... esti departe de bani..... Traim in tara in care guvernul meu ma face sa ma simt stupida, incompetenta, ma face sa ma simt un looser. Nu este corect! Vreau doar ca dosarele sa fie verificate la sange si transparent, vreau o comise din partea firmelor care sa ateste corectitudinea verificarilor. Vreau ca cei din Consiliul Europei care acorda banii acestia sa afle ca banii se duc spre firme care sunt pe profit si vor profit mai mare nu catre firme aflate in reala dificultate si in prag de faliment. De ce plafonul este atat de mare - 150.000 pentru unii pe profit, -0 pentru multi care se sufoca! Guvernul trebuie sa aleaga firmele care chiar au nevoie de aceste sume. Ne putem constitui intrun grup de actiune? putem sa ne facem vocea auzita, sa cerem transparenta maxima ? ne poate reprezenta cineva interesele comune? Suntem peste 15000 de fime cu multi angajati in spate , lucrurile nu pot sa treaca asa usor. Sa se ceara suplimentar o balanta la luna august sau septembrie, sa se vada intradevar cine este In suferinta, cine are probleme reale. Sper sa ne auda cineva!
poza de profil
Delia
Popa
Sa se cearna firmele cu codul Caen de la data eliberarii certificatului de urgenta. Sa nu se accepte tertipurile cu Cod Caen principal schimbat in ultimele 3 luni dupa eliberarea ordonantei..
Sa se ceara suplimentar balante de verificare a ultimilor luni pentru a se vedea daca si-au reluat activitatea in mod normal sau au probleme reale.
Ar fi o dovada de trasparenta si corectitudine din partea guvernului.
poza de profil
Razvan
Razvan
poza de profil
Delia
Popa
Dommule primministru Orban, domnule ministru Popescu!
Va rugam sa depistati neregulile din dosare si nu lasati firme sa moara in pofida unora care au profitat de bajbaiala in care s-a eliberat ghidul si procedurile de implementare ale ordonantei. Dati dovada ca va pasa cu adevarat de suferinta reala a firmelor si nu doar bifati mecanic in agenda dumneavoastra inca o sarcina. Vedeti costurile in economie, o sa creasca foarte mult numarul de someri daca nu triati pe considerente reale firmele. Doamne ajuta!
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU

Salut,
da-mi voie sa te contrazic, azi am intrat din nou pe site si am repetat toata procedura din ziua de 22.10.2020 ora 10.00 si am reusit tot eu nu altul sa incarc si sa parcurg toti pasii pana la momentul final in 55 de secunde, incercati si va veti convinge, de ce prima data nu se incarca cererea semnata si aparea mesajul "DOCUMENTUL INCARCAT NU CORESPUNDE CU DOCUMENTUL DESCARCAT???? Ma intreb daca cei de la STS vor recunoaste ca au facut in sistem informatic prost sau poate cand sa blocat sistermul au fost incarcate cateva sute sau mii de firme " de partid" ????? 22 de minute am incarcat aceeasi cerere!!!!
Cu siguranta nu voi afla adevarul, dar daca dl Orban tine si vrea sa ne ajute ar fi bine sa mai aloce o suma mult mai mare pt noi cei afectati de pandemie, vreau sa va zic ca de maine nu stiu daca vom mai fi deschisi sau nu,
Fostul manager al unui restaurant din Romania!
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU
Va rog sa intrati pe site MEEA -transpareta si pe lista de inscrisi sa va uitati la ce ce sunt inscrisi de la 20.000 pana la 20.040 si veti vedea cum antreprenorii simplii cu o CA mica, cu un nr de 4-8 angajati spera sa primeasca 5.000-10.000 de euro de la statul Roman ca sa poata supravetui urmatoarelor luni critice,
daca te uiti la sacalii de pe poz 0 pana pe la 8000( nu toti) care au CA de peste10-25 de miliane de lei cu cate 10 angajati















( vor si ei sa-si sustina nr de angajati in urmatoarele 6 luni!!! )Ce a dorit sa salveze Guvernul????? angajatii si firmele sau sa acopere profitul pierdut pt firmelecu CA mare?
poza de profil
Danut Mihai
Paparau
Pentru un guvern care se respecta ,si a lansat in ultimele luni cifra ( sa speram ca nu a fost doar o cifra electorala !) de 10000 de beneficiari pe Masura 2 - Capital de lucru,ar fi necesar sa se gaseasca solutia potrivita pentru a ajunge acest ajutor la acesti 10000 de beneficiari. Suplimentarea bugetului masurii 2 este strict obligatia guvernului si a ministerelor ce au gestionat implementarea acestei Ordonante 130.
Este greu de inteles ca la nivelul institutiilor guvernamentale estimezi 10000 beneficiari si ulterior acorzi aceste ajutoare doar la 5000 de beneficiari.
Fondurile neutilizate la masura 1 pot deveni o sursa de finantare a potentialilor beneficiari de pe masura 2 ,dar cu siguranta Guvernul si cele 2 Ministere vor trebui sa caute si alte solutii pentru acoperirea Cererilor depuse ,minim in limita a 10000 de beneficiari,estimati initial si anuntati pe toate canalele media ,cu mult timp inainte de lansarea Masurii 2 .
poza de profil
Filip
One
Da, o sa scoata inca 150 mil euro de rusine...
poza de profil
Danut Mihai
Paparau
poza de profil
Danut Mihai
Paparau
poza de profil
Filip
One
A, si inca ceva: poate nu ai observat, dar acest subiect al granturilor nu intereseaza pe nimeni. Niciun alt site, ziar sau tv nu are vreo stire despre cum s-a desfasurat acest proces de aplicare. Pana si aici sunt maxim 10-15 persoane care comenteaza ceva. Si deja este stire veche. Lumea a trecut mai departe.
poza de profil
Danut Mihai
Paparau
Exista o petitie on-line ,initiata de un intreprinzator din Brasov, care a strans deja 190-200 de semnaturi in ultimele 24 ore .
Petitia va fi trimisa oficial catre primul ministru ,dar si catre cei 2 ministri direct raspunzatori de aceasta situatie .
Scopul acestei Petitii este marirea bugetului la Masura 2- Capital de lucru.
Ar fi foarte bine ca fiecare sa semneze si sa sprijine aceasta Petitie.
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU
poza de profil
Vlad
M
Din pacate proiectul de lege este implementat si aporobat de CE, si nu au cum sa mai schimbe nimic fara acordul Comisiei Europene. Nu au voie sa aduage CAEN-uri, au ignorat modificarile facute de parlement, pentru ca altfel se pierdeau banii. Iar rata de non-eligibilitate va fi sub 2%. Nu se vor face verificari ample pentru ca nu exista astfel de personal la MEEMA.
Crudul adevar este ca acesti bani au fost aruncati pe ferestra rapid rapid, pentru ca sa spuna ca au facut, si pentru a nu pierde banii.
poza de profil
Delia
Popa
De ce doar pentru 10000 de firme? in procedura scria 100500 firme. Statul sa faca efortul si sa ajute toate firmele inscrise in program, toate au nevoie de ajutor. Asa cum se platesc pensiile nesimtite din cotizatiile noastre de atatia ani de zile, sa faca odata in viata si guvernul acest sacrificiu sa se imprumute pentru cei aflati in pragul falimentului. Este echitabil ca unul sa ia 150000 euro si altul sa moara? In ce tara traim?
poza de profil
S
ILIE
Buna seara
Eu cred ca pe masura 2 nu mai este nimic de facut Guvernul nu o sa schimbe nici pragul de finantare nici nu o sa suplimenteze bugetul dar ganditi-va la masura 3 acolo unde sunt eligibile si firmele care nu detin CSU adica toate SRL din Romania pot depune pe masura asta, pai este corect astea nu cumva sunt fonduri pentru firmele afectate de pandemie? Oare nu ar fi corect sa existe un sistem de departajare ptr firmele care detin CSU TIP 1 si CSU TIP 2 si cele care nu au fost afectate de pandemie o sa avem o surpriza si o sa vedem ca peste 70 % din firmele care primesc finantare pe masura 3 o avut crestere la cifra de afaceri pe 2020 fata de 2019 . Unde mai este ajutorul ptr firmele afectate.
Va multumesc
Un amarat de antreprenor din marea industrie HORECA.
poza de profil
Filip
One
Daca, dupa 8 luni de restrictii, tu ai inca banii sa contribui cu 35% sau 45% (in Bucuresti etc) la o investitie noua, esti departe de a fi "un amarat de antreprenor". Cine din HORECA mai are bani de investitii noi? E chiar amuzant..
Bineinteles ca schema de investitii este pentru domeniile neafectate.
poza de profil
S
ILIE
Buna, aveti dreptate nu mai sunt bani pentru cofinantare,dar daca varianta finala o sa fie cea la care nu se mai puncteaza contributia propie atunci altcumva stau lucrurile si atunci o investite ar fi binevenita ori ptr consolidarea afacerii ori ptr o eventuala ,, reconversie ,, spre alte domenii.
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU
poza de profil
Monica
bot
Dar de firmele care si au creeat automatizari/softuri pt a introduce mai repede datele in program nu zice nimeni nimic, cum poti tu sa introduci 9 firme in 2 minute ? Au fost niste fonduri alocate aiurea, ex. de ce firma cu nr. de inregistrare 6000 poate primii 150.000 euro iar firma cu nr. de inregistrare 6001 nu primeste niciun cent, nu este normal. Iar la masura 3 nu ai nevoie de CSU si te poti inscrie , adica daca este o firma afectata de pandemie si nu a avut profit mare in 2019 este batuta la punctaj de o firma care nu a fost afectata de pandemie dar are profit mare , o anomalie . Traim in Romania...............
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU
Buna ziua
ati facut cun calcul pt masura 3? pe mine ma bufneste rasul cam 67 de firme din judetul
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU
Buna ziua
ati facut un calcul pt masura 3? pe mine ma bufneste rasul cam 67 de firme din judetul Galati ar urma sa primeasca 150.000 euro pt investitii in cazul in care banii ar fi impartiti in mod egal la cele 6 judete din zona sud-est, ceea ce nu se va intampla toti banii de investitii pot ajunge doar pt Constanta
Dl Orban acum are o imagine clara de ce suma are Romania nevoie pt a salva IMM-urile aflate in dificultate, cu datele de la masura 2 si cu cele de la 3, aici ma refer la cei care au ramas fara acest ajutor( ajutorul a durat 6 min) sa se duca la Bruxelles si sa ceara banii promisi, cand a zis primul venit primul servit trebuia sa faca tot ce ar fi stat in puterea primului ministru sa asigure banii pt cei din HORECA si pt cei afectati direct pe perioade mai lungi nu cei care au avut o scadere a incasarilor pt o luna doua, care peste putin timp iar ii inchide iar ii deschide, angajatii din HORECA se vor orienta catre alte domenii si de frica somajului tehnic nu vor sa mai munceasca in acest domeniu.
Cunosc multi antreprenori care nu au fost afectati deloc ba chiar au avut cresteri si acum pregatesc proiecte de investitii de 200.000 de euro si culmea e sa castige.
Cu drag
fostul manager al unui restaurant din Romania
poza de profil
Tatiana
Jipa
Guvernul Romaniei ? D-le ministru Popescu, cum este posibil ca un consultant sa depuna cerere in numele unui client pe Masura 1 sa inroleze societatea in program fara sa explice ca pentru Massura 2 si 3 nu se mai pot depune cereri, iar administratorul firmei sa depinda de mana acestor hiene care le blocheaza activitatea complet? Eu sunt administratorul unei firme, am semnat o imputernicire cu Startup Accounting Bucuresti sa depuna cererea in numele meu, fara sa imi explice ca nu mai pot depune cerere si pe celelalte masuri daca mi-a inrolat societatea pe Masura 1. Ce fel ati gandit acest program si cum este posibil ca acesti consultanti nepriceputi sa detina controlul asupra societatii cu aceasta imputernicire fara sa ne aduca la cunostinta orice amanunt. Firma de consultanta depune cereri in numele mai multor societati, ne ingradesc dreptul de a intra pe societatea ta, noi administratorii neavand nici o putere asupra lor, deoarece nu vor sa ne dea ID-ul si parola de intrare in program pentru modificari. Va rog faceti ceva in acest sens, nu se poate asa ceva? De ce sunt incompatibilitati intre Masuri ? ce sa faci cu 2000 euro pe Masura 1 ? Dati posibilitatea firmelor sa creasca cu Masura 3, de aceasta avem nevoie. Cum este posibil sa inrolezi firma cu Masura 1 si sa nu mai poti depune cerere pe Masura 2 si 3, mai ales cand iti depune consultantul aceasta cerere fara sa iti explice ca nu mai poti depune cerere si pe celelalte masuri ? Intreb : Ce se poate face in cazul acesta, mai ales ca aceste masuri au termene limitate, timp in care poate aveam o sansa, iar acesta sansa ne-au ingradit-o consultantii mincinosi si nepregatiti, deoarece noi administratorii nu putem intra pe contul nostru de firma pentru ca ei au semnat cu ID-ul si parola lor, fara sa ne dea posibilitatea si noua sa vedem in sistem ce au inscris pentru noi. In alta ordine de idei au semnat o declaratie " Declarație privind reprezentarea persoanei juridice " in care semneaza pentru : Înţeleg că în cazul în care această declaraţie nu este conformă cu realitatea sunt pasibil de încălcarea
prevederilor legislaţiei penale privind falsul în declaraţii. Totodată, declar ca am luat la cunoştinţă de prevederile art. 326 "Falsul în Declaraţii" din Codul Penal referitor la "Declararea necorespunzătoare a adevărului", făcută unei persoane dintre cele prevăzute în art. 175 sau unei unităţi în care aceasta îşi desfăşoară activitatea în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte la producerea acelei consecinţe, se pedepseşte
cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
La acest moment doresc ca societatea mea sa fie stearsa din sistem pentru Masura 1 ca sa pot aplica pe Masura 2 si 3 - cine poate face acest lucru daca nu administratorul programului, daca in lege nu scrie nimic despre aceste modificari sau neintelegeri ? Doresc un raspuns de la specialisti daca este posibil si ce pot face eu in acest caz. Multumesc !
poza de profil
Tatiana
Jipa
Mentionez ca am nr.de ordine pe Masura 1 - 11086/13.10.2020 depus la ora 11:03 , doresc stergerea din sistem pe Masura 1, pentru a putea aplica pentru Masura 2 si Masura 3. Multumesc !
poza de profil
MARIAN
GHIORGHIU
Unde gasim petitia pt a o semna?
poza de profil
Filip
One
https://www.petitieonline.com/suplimentarea_fonduri_eu_masura_2_capital_de_lucru_imm

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri