Termene.ro a calculat câte firme ar urma să apuce granturile de 2.000-150.000 euro la Măsura 2
Claudiu Zamfir

Termene.ro a calculat câte firme ar urma să apuce granturile de 2.000-150.000 euro la Măsura 2

Thumbnail

Fondatorul portalului de business intelligence Termene.ro a făcut un calcul pornind de la cifra de afaceri a firmelor aplicante la Măsura 2 - granturi de capital de lucru de câte 2.000-150.00 de euro pentru a vedea, cu aproximație, cam câte firme vor apuca să obțină fondurile europene. Notă: NU îndemnăm antreprenorii să renunțe la a mai aplica.

În procedura de implementare a Măsurii 2, Ministerul Economiei a estimat că din bugetul de 350 de milioane de euro ar urma să finanțeze 10.000 de beneficiari (la un grant mediu cerut de 35.000 de euro).

Adrian Dragomir s-a uitat însă la cifra de afaceri a celor care au aplicat încă din primele ore ale sesiunii și i-a ieșit că banii se vor termina la primele 5.332 de firme din listă, pe principiul primul venit-primul servit.

Într-o postare pe Facebook, șeful Termene.ro a scris:

Banii s-au terminat, aproximativ, în șapte minute la numărul de ordine:

  • 5332, ora  10:07:23
  • Grant = 15%*Cifra de afaceri 2019, max 150.000 EUR
  • Suma medie cerută de cei care s-au calificat (primele 5332 de companii)= 65.639 €
  • Suma medie cerută de către toate companiile care au aplicat (toate cele peste 19.000)= 42170 EUR
  • Pe Măsura 2 va fi disponibil un buget de 350 milioane euro (din fonduri UE și de la bugetul de stat), din care se vor acorda granturi pentru capital de lucru de câte 2.000-150.000 de euro unor ONG-uri din domeniul învățământului și unor IMM-uri, pe principul primul venit-primul servit.

*disclaimer: datele sunt APROXIMATIVE, pe baza informațiilor de pe https://granturi.imm.gov.ro/transparency/#/ + baza de date termene.ro.

Bugetul total al Măsurii este de 350 de milioane de euro cu tot cu partea de cofinanțare de 15% din partea beneficiarilor, în timp ce granturile de 2.000-150.000 de euro sunt fără acest aport propriu, deci bugetul care se împarte este și mai mic decât cel luat în calcul mai sus.

Potrivit lui Adrian Dragomir, la un buget de 307 milioane euro pe partea de fonduri nerambursabile, linia ar pica la primii 4567 de beneficiari, înscriși până la ora 10:06:27.

Totuși, înscrierile online rămân deschise până pe data de 28 octombrie, ora 20.00. Ulterior, se vor mai face verificări și contestații. Așadar, este de recomandat ca antreprenorii să nu se descurajeze și să nu renunțe la a mai aplica.

De asemenea, teoretic, am ridicat și problema ca unele dintre firmele analizate de șeful de la Termene.ro să fie IMM-uri cu cifră de afaceri peste 1 milion de euro pe anul 2019. În acest caz, calculul lui Adrian Dragomir putea fi schimbat substanțial, pentru că, chiar dacă 15% din cifra de afaceri înseamnă mai mult de 150.000 de euro, firmele respective tot maximum 150.000 de euro pot cere.  Contactat de StartupCafe.ro, antreprenorul a arătat că, în analiza sa, această eroare este exclusă, pentru că a condiționat programul de business intelligence folosit de el să limiteze oricum la 150.000 de euro grantul solicitat, chiar dacă cifra de afaceri a firmei solicitante este mai mare de 1 milion de euro.

De asemenea, fondatorul Termene.ro ne-a precizat că a făcut calculele la un curs euro aproximativ, de 4,8 lei, în condițiile în care cursul luat în calcul de Ministerul Economiei este 4,8395 lei la 1 euro.

În primele 8 ore de la deschiderea sesiunii, numărul de aplicanți a depășit 20.000 la Măsura 2.

Clic pentru a extinde infograficul (Adrian Dragomir, Termene.ro):

Thumbnail
Parallax

Vizualizari
14083
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Cornel
Bociort
Alocarea calculată de termene.ro s-a oprit (la poziția 5335) când s-a epuizat suma de 350 mil euro?
Întreb pentru că suma care va fi alocată de stat (din fonduri EU + contribuție buget statul român) s-ar putea să să fie mai mică (acei 350 mil euro să includă contribuția firmelor!)
Ar trebui clarificat - funcție de suma luată în calcul pentru alocare, rezultatul poate fi, evident, altul...
Claudiu
Zamfir
da, a facut un calcul aproximativ, ca sa ne facem o idee. O alta eroare vine si din cursul de schimb ceva mai mare folosit de el. Dar oricum e util de vazut, pt ca pe acest calcul ies oricum mult mai putini beneficiari decat a estimat statul. Sa vedem cine ramane in picioare dupa verificari
poza de profil
Bogdan
M
Sigur s-a ținut cont de faptul că cele 350 de milioane însumează co-finanțarea beneficiarilor?
poza de profil
Bogdan
M
Însăși OUG 130 stă prost la artimetică? Acolo scrie că:
(3) Valoarea granturilor pentru capital de lucru nu include cofinanțarea beneficiarilor de ajutor de stat la constituirea capitalului de lucru, în procent de minimum 15% din valoarea grantului solicitat.
(4) Fondurile alocate pentru granturile destinate capitalului de lucru sunt în valoare de 350.000.000 euro, din care 265.000.000 euro fonduri externe nerambursabile și 42.500.000 euro fonduri de la bugetul de stat și coparticipare de 42.500.000 euro de la beneficiari.
Rezultă că cele 42,5 milioane € co-finanțare reprezintă 15% din valoarea banilor dați de stat, a granturilor. Deci acestea ar trebui să însumeze 283,33 milioane, or în lege scrie de 307,5 milioane.
Unde s-a greșit?
poza de profil
Cornel
Bociort
Cel mai probabil, coparticiparea firmelor va fi în valoare de 46.125.000 euro (în loc de 42.500.000 €, cum e acum în acel OUG). Adică 15% din 307.5 mil.
poza de profil
De ce
nu merge?
Din celi 350 Mil Eur statul pune 42.5 Mil Euro, iar UE 265 Mil Euro. Nu există nicio referire la vreun procent în ceea ce privește această alocare.
poza de profil
De ce
nu merge?
În primimele 6.000 de cereri depuse sunt cam 1.500 de cereri pe CAEN secundar.
Este de văzut câți dintre aplicanți au verificat ca punctele de lucru să nu fie expirate. Dacă punctul de lucru este expirat teoretic degeaba ai activitatea autorizată.
Mai este de văzut dacă codul CAEN pentru care au aplicat este autorizat la Locația implementării și nu la sediul social sau la terți sau un alt punct de lucru.
Despre cei care nu au desfășurat activitate pe codul CAEN secundar și s-au trezit eligibili din greșeală ... numai de bine ...
poza de profil
Andrei
Andrei7
Un raspuns cat se poate de gresit. E o perioada in care fiecare pseudo-specialist se pronunta aiurea sa sperie oamenii.
Stimate domn, exista coduri CAEN care se autorizeaza EXCLUSIV la terti conform legii (cum sunt cele de transport) care sunt eligibile prin proiect. Nu cari marfa la sediu (e logic) ci pe drumurile patriei..

Ce zici, am dreptate?
poza de profil
De ce
nu merge?
”Mai este de văzut dacă codul CAEN pentru care au aplicat este autorizat la Locația implementării și nu la sediul social sau la terți sau un alt punct de lucru.”
Adică ați ales Locația implementării - este autorizată activitatea în locația implementării?
Degeaba este autorizată activitatea la terți sau la sediul social sau la un alt punct de lcuru dacă nu este autorizată în acea locație care a fost declarată în aplicație Locația implementării.

Dar pentru că ați adus vorba despre activitățile autorizate la terți ... Trebuie să avem în vedere că într-adevăr sunt multe activități care se prestează la terți (transporturi, costrucții, producția cinematografică, activitățile de curățenie, dezinfecție, deratizare ...etc). Cu toate aceastea, pentru acestea se autorizează activitatea și la sediul social sau la un punct de lucru, acolo unde se realizează activitatea administrativa aferentă activități respectivei. Undeva trebuie să stea documentele firmei ...
poza de profil
Andrei
Andrei7
poza de profil
Andrei
Andrei7
Nu sunt total de acord. Exista coduri CAEN care se autorizeaza exclusiv la terti. Un exemplu: Transportul de marfa. Nu se autorizeaza la sediu (fie el social sau punct de lucru) ci la terti (ca nu cari marfa in sediul tau ci evident la terti) cam asa e legea. Mai mult, procedura si legea solicita EXCLUSIV ca pentru eligibilitate firma sa aiba coduri CAEN autorizate si atat. Nu scrie nicaieri ca acele coduri trebuie sa fie autorizate la sediul la care se solicita implementarea (cam ca si la POR si alte proiecte pe fonduri), eventual, dupa aprobare le autorizezi si acolo. Locatia de implementare reprezentand doar locatia in care bunul se va afla efecti. Evaluatorul va interpreta aplicatia in baza procedurii si a OUG-ului nu a unei prezumtii. Speta: o firma dintr-un domeniul eligibil (HORECA sa spunem) are 5 puncte de lucru. Din ele 3 puncte de lucru sunt elibile (unul ales) si alte 2 nu. Si, dupa aprobare firma decida sa-si plateasca datoriile la stat si furnizori. Datoriile la stat sunt cele datorate TOTAL pentru stat (suma datoriilor la nivelul tuturor celor 5 puncte de lucru) si nu pe bucatele, pe punctul de lucru sau nu vei plati doar furnizorii din zona HORECA si nu cei din celelalte 2 domenii.. deci, rezulta ca interpretarea este una globala, la nivel de firma: sa ai cod autorizat (reiese din constator) indiferent unde si atat, firma fiind tratata dupa global, nu pe punctul de lucru. Cum poti sa platesti doar o datorie la un punct de lucru???
poza de profil
De ce
nu merge?
Problema evidențiată mai sus ar apărea doar în cazul în care firmele ar avea coduri fiscale difrerite la respectivele puncte de lcuru.
poza de profil
Andrei
Andrei7
poza de profil
De ce
nu merge?
Aplicația îți dă ceva avertismente, dar dacă insiști poți să depui cererea chiar dacă are probleme. În primele 6.000 de cereri eu am calculat cam 10% cu probleme de genul:
Cifră de afaceri mai mică de 5.000 eur
Posibil în dificultate
Posibil fără profit operațional
Posibil situații fincniare nedepuse pentru 2019
poza de profil
De ce
nu merge?
La microgranturi au rămas disponibili cam 40 Mil Eur. Potate îi vor aloca la Măsura 2.
poza de profil
De ce
nu merge?
Foarte departe fa'[ de estim[ri
Alin 15 din Schema de ajutor de stat: "Romania estimates the maximum number of beneficiaries will be 50 000 for Sub-Measure 1, 100 000 for Sub-Measure 2, and 15 000 for Sub-Measure 3."
poza de profil
Marius
Puscas
Poate o solutie ar fi sa scada plafonul la mai putin de 150.000 si asa ar ajunge la mai multi.
poza de profil
Tudor-Adrian
SUSMAN
Este o crunta nedreptate data beneficiarilor onești: aplicația MEMA permitea înscrierea firmelor neeligibile...verificarea eligibilității se face pe eșantion, deci e posibil că firmele neeligibile să primească totuși finanțare...până se depistează, folosesc bine mersi banii....De ce aplicația permite firmelor neeligibile înscrierea în aplicație???? ....intreb doar!!
poza de profil
Viorel
Beldea
Nu inteleg de ce acest articol a fost publicat in conditiile in care este plin de inexactitati. Cei care au numarul de ordine in jur de 4000 nu mai stiu daca se incadreaza in pragul acela, este frustrant.
poza de profil
Dan
G
Orban s-a batut cu pumnul in piept ca ajuta IMM-urile AFECTATE de inchiderea economiei de catre ... guvern. A estimat cca 10.000 :-)))

Dupa 7 luni de pregatiri, ajutorul a durat FIX 7 minute. Si doar vreo 5.000 de firme.
Printre ele multe care nu au avut nimic de-a face cu pandemia. De ex. in lista este o faimoasa firma de salamuri... Cu ce au fost afectati ei? Ca au vandut mult mai mult decat inainte atunci cand s-au golit magazinele...

De ce a permis guvernul elibererarea de certificate de urgenta pana pe 15 septembrie??? Ca sa se "dizolve" numarul celor nelegibile care vor fi verificate prin esantionare?!?!?!?! De ce???

Arhitectul proiectului ministrul economiei Virgil Popescu a spus ieri ca nu se pronunta la rahatul care a iesit. Orban ar trebui sa-l demita sau TOT guvernul sa-si dea DEMISIA!
Consultant
RO
poza de profil
Ciprian
Nicolae
Nu inteleg ceva: se spune in articol, chiar la inceput, "Adrian Dragomir s-a uitat însă la cifra de afaceri a celor care au aplicat încă din primele ore ale sesiunii și i-a ieșit că banii se vor termina la primele 5.332 de firme din listă", apoi, cateva randuri mai jos, "Potrivit lui Adrian Dragomir, la un buget de 307 milioane euro pe partea de fonduri nerambursabile, linia ar pica la primii 4567 de beneficiari".
Deci, Adrian Dragomir spune o data ca banii se termina la firma cu nr 5332, apoi, tot el spune ca se termina la nr 4567. Care e realitatea?
poza de profil
Ciprian
Nicolae
Se scrie in articol ca "fondatorul Termene.ro ne-a precizat că a făcut calculele la un curs euro aproximativ, de 4,8 lei, în condițiile în care cursul luat în calcul de Ministerul Economiei este 4,8395 lei la 1 euro, ceea ce înseamnă că numprul de beneficiari ar fi și mai mic." Cred ca e tocmai invers: la cursul luat in calcul de minister, CA in euro este mai mica decat cea luata in calcul de termene.ro, deci suma alocata, fiind in euro, ajunge pentru mai multe firme. De ex.: CA de 100.000 de lei, inseamna ca ajutorul este 15.000 de lei, ceea ce reprezinta 3125 euro la 4.8 lei/euro si 3100 euro la 4,8395/euro. La suma de 307 milioane euro, aceasta diferenta de curs reprezinta putin peste 12 milioane lei.
poza de profil
Andrei
Andrei7
Nu, este o dezinformare profunda. Codul CAEN transport nu se autorizeaza decat EXCLUSIV la terti. Ca sa plecam de la un exemplu concret. Codurile CAEN care conform legii se autorizeaza doar la terti nu se pot autoriza si la sediul social. Sa ne gandim asa: o firma are sediu social la avocat sau intr-o locuinta privata cu o camera tip birou (legea permite) dar garajul, locul de garare/parcare al tir-urilor este la un punct de lucru. Acolo se autorizeaza activitati de service, mentenanta etc., dar transportul se va autoriza exclusiv la terti. Prin urmare firma va fi eligibila. Pentru edificarea dvs. vedeti ca aveti pe siteul RECOM o lista cu codurile CAEN ce se autorizeaza exclusiv la terti. Deci, intregul dvs. argument este invalid. NU va fi o conditie de eligibilitate autorizarea la punctele de lucru trecute in aplicatie din aceste 2 motive:
1. Coduri caen prin natura lor autorizabile doar la terti
2. Procedura nu a solicitat ca punctele de lucru sa fie autorizate la locatia de implementare ci doar sa fie autorizate la data depunerii (deci sa se reflecte intr-un constator).
poza de profil
Andrei
Andrei7
Exact ceea ce voiam sa spun. O firma cu diverse caen-uri (eligibile si neeligibile) realizate in diverse locatii dar sub acelasi cod fiscal va putea beneficia de program pentru plata datoriilor la nivelul intregii firme (inclusiv pentru activitati legate de celelalte puncte de lucru fata de cele autorizate) aspect ce invalideaza teoria conform careia locatia aleasa la finantare este ombilical legata de CAEN. CAEN-ul trebuie sa fie doar autorizat pe firma, oriunde.. Locatia de implementare in acest program e mai degraba un punct de control, un loc in care sa vina banca la vizita si ministerul la esantion, exact asa cum a fost descrisa in procedura. Orice alta interpretare, ar fi un abuz profund.

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri