Claudiu Zamfir

UPDATE. Microgranturi: Aplicanții pot folosi orice cod IBAN al firmei pentru descărcarea contractului

Thumbnail

Microîntreprinderile, PFA, ONG și cabinetele medicale care s-au calificat la microgranturile de câte 2.000 de euro au început să primească pe portalul de aplicare contractele de finanțare, dar pentru a le putea descărca au nevoie de coduri IBAN de la banca parteneră pe care au selectat-o. Nu toți aplicanții au cod IBAN pentru microgrant, aceștia trebuind să-și deschidă urgent cont special la banca parteneră selectată, pentru a putea semna contractul în maximum 5 zile de la primire în aplicație, să nu piardă finanțarea.

UPDATE 2: Vineri, Ministerul Economiei anunță în aplicația electronică pentru granturi că permite aplicanților să descarce contractul pentru semnare și cu codul IBAN al societății, dar apoi trebuie să se adreseze băncii selectate pentru a le face cont special:

„În cazul în care întâmpinați dificutăți în crearea contului bancar distinct la banca parteneră pentru care ați optat, aveți posibilitatea încărcării oricărui cont IBAN al societății dumneavoastră, în vederea descărcării contractului (trebuie reîncărcat fișierul semnat în aplicație în maxim 5 zile de la primire), urmând ca ulterior să vă adresați băncii partenere în program pentru care ați optat, pentru deschiderea contului distinct”.

Ministerul Economiei a publicat un tutorial pentru faza de contractare.

----

Știrea inițială:

Joi seara, Ministerul Economiei a început să trimită unor aplicanți la Măsura 1, în aplicația electronică, contractele de finanțare pentru a le semna în maximum 5 zile. Deja de aseară, Ministerul Economiei a trimis 5.421 de contracte catre antreprenorii calificați la finanțările de 2.000 de euro, a anunțat ministrul Virgil Popescu. Problema este că pentru a le descărca li se cere codul IBAN al contului deschis special pentru microgrant la una dintre cele 8 bănci partenere, pe care au selectat-o la înscriere.

„Începand cu data de 19.11.2020, în cadrul aplicației electronice de înscriere se transmit deciziile de aprobare a finanțării în cadrul măsurii Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile, pentru Întreprinderi mici și mijlocii care nu dețin salariați la data de 31.12.2019. Drept urmare, în cadrul secțiunii Contractare vă invităm să introduceți, cu atenție, codul IBAN al contului bancar special creat pentru proiect, și ulterior să descărcați contractul de finanțare, să îl semnați electronic si să îl reîncarcați semnat” - se arată în mesajul din aplicație.

Cerința contului IBAN a creat probleme unora dintre aplicanți, care au urmat procedura oficială a Măsurii 1, aprobată prin ordin de ministru. În această procedură, succesiunea este ca beneficiarul să descarce contractul de finanțare, să-l semneze electronic, să-l încarce înapoi pe portal și abia apoi să-și deschidă cont IBAN la banca parteneră aleasă:

„6.7 (1) Pentru aplicanții acceptați în urma verificărilor administrative și de eligibilitate în limita bugetului alocat măsurii, aplicația informatică va genera contract de finanțare (Anexa nr. 2) care se va regăsi în front office și va trimite pe adresa de corespondență un mesaj de atenționare în acest sens. Aplicanții vor intra în aplicație, vor descărca contractul de finanțare, îl vor semna cu semnătură electronică și îl vor reîncărca semnat în aplicație în maxim 5 zile de la primire. După semnarea acestuia de către ordonatorul terțiar de credite și reîncărcarea în aplicație a contractului semnat de ambele părți, instituția de credit parteneră selectată de către aplicant la înscriere va fi înștiințată electronic că poate face plata ajutorului financiar nerambursabil. Beneficiarii eligibili declaraţi admişi vor deschide conturi curente disticte aferente cererii de finantare, la instituţia parteneră pentru care au optat în cererea de finanțare, care vor fi utilizate exclusiv pentru implementarea proiectului pe perioada de derulare a acestuia. În cadrul prezentei măsuri aplicanții pot opta pentru instituția de credit parteneră o singură dată și nu pot schimba opțiunea exprimată la înscriere pe parcursul implementării măsurii”.

Unele bănci au creat cont special dinainte pentru aplicanții care le-au selectat, dar în alte cazuri s-au luat după succesiunea din procedura oficială și acum oamenii au nevoie să facă urgent demersuri să deschidă cont și să ia codul IBAN, mai ales că vine week-end-ul și termenul de 5 zile pentru semnarea contractului curge.

Procedura de Lucru Aplicatie de Inscriere by Claudiu on Scribd

Parallax

Vizualizari
13363
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Marius
Preda
Am primit aprobarea. Am completat contul IBAN special pentru microgrant. Am descarcat si semnat contractul. Problema apare la incarcarea contractului semnat unde se cere confirmarea parolei. Am introdus parola corecta(de zeci de ori) si cu toate astea apare mesajul "Parola incorecta" la pasarea butonului de transmitere. S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?
Andreea-Carla
Mureșan
Și eu mă confrunt cu aceeași problemă :(
poza de profil
Mircea
Silviu
Sistemul trunchiaza automat parolele lungi fara sa iti spuna. Rezeteaza parola cu una de maxim 12 caractere si va functiona.
poza de profil
Marius
Preda
Parola mea e de 10 caractere si tot nu merge.
poza de profil
Problem
Solved
Pentru cei care mai au problema asta, resetati parola (in panoul de login, click pe am uitat parola) apoi alegeti o parola de 8 caractere iar ca si caracter special alegeti ! (semnul exclamarii). Posibil sa aiba o problema cu anumite caractere speciale. Toate cele bune!
poza de profil
Marius
Preda
Confirm solutia. Merci.
poza de profil
Anghel
Narcis
Speachless!!!!!
poza de profil
Mircea
Silviu
Atunci se elimina caracterul special. Foloseste ! semnul exclamarii
poza de profil
Mircea
Silviu
Parola ta a fost truncata; reseteaza-ti parola si alege o parola de maxim 12 caractere si apoi va merge.
poza de profil
Andrei
Macaret
"Ministerul Economiei a trimis 5.421 de contracte". Ce se intampla cu ceilalti care nu au fost notificati inca, inseamna ca nu au fost validati?
PFA-urile intra in categoriile celor 5421 de contracte?
poza de profil
Adina
B
Nu stiu, nici eu nu am rimit si am mai discutat cu cineva care era pozitia 12k si ceva si nici el. La amandoi cererea este inca cu status transmisa.
poza de profil
Tudor
Baidoc
“Il vor semna cu semnătură electronică și îl vor reîncărca semnat”
Dacă cererea este depusă prin împuternicit cu semnătura digitală. Semnarea contractului electronic se face tot de împuternicit sau de beneficiar? (Menționez ca nu am cerut semnătura digitală, eu fiind beneficiarul)
poza de profil
Adina
B
Buna, la mine in cont cererea are in continuare status "Transmisă". In momentul in care se aproba ma gandesc ca primesc o notificare si in sectiunea contracte apare si acel contract care trebuie semnat? Ma nelamureste acest cod IBAN/cont special...ar trebui sa discut cu BT inainte sa primesc aprobarea?
Multumesc!
poza de profil
Camelia
M.
"Deja de aseară, Ministerul Economiei a trimis 5.421 de contracte catre antreprenorii calificați la finanțările de 2.000 de euro"...Inrucat sunt inregistrata cu societatea undeva pana in nr.2000, am sunat la call center si am primit urmatoarea informatie: "aaa, da, stim ca au primit aprobari cei din coada listei dar s-au impartit pe echipe grupe de numere din lista de aplicanti si depinde de cum lucreaza fiecare echipa; cu siguranta veti primi si dvs. dar nu stim cand..." NO COMMENT
poza de profil
Isabela
Dumitrescu
poza de profil
Camelia
M.
"Deja de aseară, Ministerul Economiei a trimis 5.421 de contracte catre antreprenorii calificați la finanțările de 2.000 de euro"...Intrucat pe lista de aplicanti sunt inregistrata cu societatea pana in primii 2000, am sunat la call center si am primit urmatoarea explicatie: aaa, da, stim ca au primit aprobari cei din coada listei dar s-au impartit pe echipe grupe de numere din lista de aplicanti; cu siguranta ca veti primi si dvs,fiind in fruntea listei dar nu stim cand... NO COMMENT
poza de profil
Camelia
M.
APROBARE SAU "NUANTARE"?
poza de profil
Ovidiu Dumitru
Ignea
Cum se poate schimba banca partenera daca a fost deja aprobat micrograntul?
poza de profil
Alex
Baltag
Eu am alta problema. Am primit contractul, aveam iban, l-am.semnat si l-am urcat inapoi in platforma. Noul status era, "se asteapta semnatura meema" sau ceva de acest fel. Dupa cateva ore in care mesajul a fost acelasi, deodata a disparut cu totul, ca si cum ar fi fost sters. In prezent, in sectiunea Contractare nu am nici o inregistrare, desi primisesm contractul si il incarcasem
A mai patit cineva asta?
poza de profil
Isabela
Dumitrescu
aseara am primit contractul, l-am descarcat, semnat si m-am lovit de aceeasi problema cand incercam sa il incarc in aplicatie : parola invalida. Am scis azi si mi-au raspuns sa astept ca se va rezolva problema. In aceasta seara, am deschis aplicatia si am nu am mai gasit contractul in aplicatie. S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?
poza de profil
ionela
velniceriu
poza de profil
Dorin
h.
Nu am reusit sa incarc contractul din prima fiindca parola mea continea caracterul special diez (#). Dupa analiza cererii http(s) am vazut ca se face o cerere POST iar in parametrii e si parola, care e filtrata de caracterul special #. Am schimbat parola si am inlocuit caracterul special cu @ si a mers. Mai mentiona cineva ca merge si !. Acum... nu putem avea mari asteptari, doar e statul in spatele acestei platforme. Ne bucuram ca merge si asa sa ne primim firimiturile.
poza de profil
Victor
Popescu
Am primit si semnat contractul astazi. Starea in care era contractul in aplicatie era: "in curs de semnare MEEMA"
Dupa 2 ore, contractul a disparut cu totul din aplicatie! Ce inseamna asta?
Am sunat la call center si nu raspundea nimeni.Iti taia pur si simplu legatura.
poza de profil
Zsolt
Nistor
Pentru cei care si-au prelungit semnatura electronica pana la primirea contractelor, ca sa puteti sa le urcati va trebui sa dati jos prima data documentul de identificare electronica sa-l semnati din nou si pe urma sa semnati contractul si sa-l trimiteti.
poza de profil
Victor
Popescu
poza de profil
Victor
Popescu
Revin cu o precizare.Am discutat astazi la call-center referitor la Contractul semnat si apoi disparut din sistem.
Se pare ca a fost o eroare tehnica.S-a deschis sectiunea de contractare inainte de a se trimite aprobarile pentru contracte.
Astfel, intai trebuie primita notificarea de aprobare a contractului si apoi se semneaza contractul, conform procedurii.Eu nu primisem acea notificare.Asa ca astept notificarea.
poza de profil
Stanciu
Daniel
Salutare Claudiu, multumim din nou de update. Intrebare, eu abia azi am reusit cu banca partenera (OTP) sa deschid un cont IBAN pentru a primi finantarea. Intre timp insa temator ca nu voi primi la timp contul am adaugat contul curent al firmei care e la ING, o banca care nu e partenera. Acum ca am contul IBAN pe care il pot folosi, vad ca nu se pot face modificari iar statusul e "In curs de semnare MEEMA". Ai idee cum pot rezolva asta, sa fac update la IBAN/BANCA?
poza de profil
marius
cutui
Salut. Si eu am facut la fel. Nu am avut contul special creat, dar am pus contul IBAN al firmei, am descarcat contractul, l-am semnat si transmis. Ieri am facut si contul IBAN special si am sunat la call center sa vad cum pot modifica contul IBAN sa il pun pe cel bun. Raspunsul a fost urmatorul:""MEEMA v-a lua de la bancile partenere toate conturile IBAN speciale si le vor modifica ei. Din aceasta cauza, ca nu toti clienti au avut conturile speciale create, nu apare in contract contul IBAN. Deci nu va fi problema ca in platforma apare contul IBAN al firmei si nu il puteti modifica"
poza de profil
Stanciu
Daniel
Update: Poate e de folos pentru alti aplicanti.
In caz ca s-a completat un IBAN de la o banca care nu e partenerea tot ce putem face e sa asteptam. Nu e o problema daca am facut asta, cel mai probabil se va putea face un update cu IBAN-ul corect - Informatii de la Call Centeru IMM. Spor!
poza de profil
Vlad-Ionut
Stoian
Ce am patit eu cu aceasta aplicatie: i-am facut imputernicire contabilului meu deoarece el are semnatura electronica si eu nu. Am primit mail de confirmare a aprobarii grantului de 2000euro pe 10 decembrie. In continuare nu am primit nicio notificare legate de contract, asa cum se speifica in regulament. Ieri, 17 decembrie, contabilul a intrat in aplicatie, fara a fi primit inainte mail de confirmare a faptului ca am primit contractul in aplicatie. Supriza, contractul era acolo, cu data de 17.12.2020. Downloadat, semnat, incarcat inapoi. A doua zi primit notificare cum ca cererea a fost respinsa, deorece au fost depasite cele 5 zile necesare semnarii si incarcarii contractului din momentul primirii notificarii pe mail. Repet, pe mail nu am primit nicio notificare (a verificat si in spam), in aplicatie nicio notificare cu privire la contract, decat cea referitoare la respingere pe motiv de depasire a celor 5 zile. Am facut contestatie, care ar fi trebuit rezolvata in 5 zile lucratoare, conform procedurii postate tot de ei. Astazi, dupa aproximativ 15 zile lucratoare, primim mail de respingere a contestatiei si...atat.

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri