Claudiu Zamfir
O parte dintre beneficiarii microgranturilor de câte 2.000 de euro de la Măsura 1 de ajutoare de stat au transferat banii în conturi personale, atrage atenția, vineri, Ministerul Economiei, care precizează că cheltuielile trebuie să fie efectuate din contul distinct deschis la una din băncile partnere în program, numai prin transfer bancar.
Anunțul Ministerului Economiei pentru beneficiarii Măsurii 1 - microgranturi de capital de lucru:
Băncile partenere au sesizat faptul că un număr de beneficiari ai măsurii 1 – microgranturi - au transferat, în scurt timp de la primire, sumele nerambursabile în conturile personale.
ATRAGEM ATENȚIA asupra următoarelor prevederi ale procedurii de implementare a măsurii 1:
În termen de maxim 90 de zile din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar, acesta are obligația efectuării cheltuielilor, din contul distinct deschis la una din băncile partnere în program, numai prin transfer bancar și urmărind să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii de cheltuieli eligibile
- a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
- b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
- c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare;
- d) cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
- e) cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;
- f) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
- g) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
- h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.
ATENȚIE! Contractul de finanţare va fi reziliat şi ajutorul de stat acordat va fi recuperat, împreună cu dobânzile accesorii aferente, şi în cazul în care beneficiarul a plătit, din contul proiectului, cheltuieli care nu se încadrează în categoria cheltuielilor eligibile.
!De asemenea, în același termen de maxim 90 de zile din momentul încasării ajutorului financiar de către beneficiar, acesta are obligația încărcării în aplicație a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres (Anexa 8), sub sancțiunea recuperării ajutorului acordat.
(3) Beneficiarii de microgranturi vor depune o declarație pe proprie răspundere prin care își vor asuma faptul că utilizarea microgranturilor în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat.
Probabil ca unii beneficiari au impresia ca aceste Granturi sunt cadou de Craciun :)
Să vezi ce povesti vor fi la Granturile pentru investiții unde vom povesti de zeci de mii de euro. Cine își ia primul Maseratti?
"În cazul în care întâmpinați dificutăți în crearea contului bancar distinct la banca parteneră pentru care ați
optat, aveți posibilitatea încărcării oricărui cont IBAN al societății dumneavoastră, în vederea descărcării
contractului (trebuie reîncărcat fișierul semnat în aplicație în maxim 5 zile de la primire), urmând
ca ulterior să vă adresați băncii partenere în program pentru care ați optat, pentru deschiderea contului distinct."
Bancile au fost foarte vigilente,nu ? Au raportat imediat transferuri "in conturi personale" dar nu au fost in stare sau nu au vrut sa deschida subcontul pentru microgrant la cererea clientilor. Bineinteles ca vor fi si cazuri in care unii beneficiari vor folosi acesti bani pentru cadouri de Craciun, dar asta nu inseamna ca bancile si Guvernul sa ne faca pe toti infractori !!!
Din pacate nu se pune problema de a cheltui ceva ce nu am primit inca. Am primit contractul pentru Madura 1, pentru care am aplicat, l-am descarcat si semnat, dar cand sa il incarc m-a scos din aplicatie si imi apare mesajul "Nu exista contracte". Desi am sunat imediat (20.11.2020), am trimis mailuri la adresele indicate de persoanele din call center) , nici azi nu s-a remediat problema. Azi am fost sunata, in urma ultimei sesizari scrise si mi s-a spus ca incearca sa rezolve probleme, dar nu stie care ar putea fi cauza. Mentionez ca nr. Contractului este 544 si pana la aceasta ora, sunt mii de alte cereri aprobate care deja au primit cei 2000 euro.
Va rog sa-mi spuneti unde ma pot adresa pentru remedierea situatiei.
Multumesc!
Voi incerca sa sun...insa ma gandesc ca doar din 3 decembrie pentru ca in 2... pana isi reiau activitatea dupa doua zile de pauza..dureaza.
Eu am aplicat pentru masura 2. Ma situez pe poztia 36xx. Dupa 3 saptamani, eu personal nu am primit nimic. Status-ul este in continuare in faza de TRANSMISA. Aici nu era cumva principiul primul venit-primul servit? Ma indoiesc.
Personal nu am stat cu mainile in san si am sunat la call-center (acum 2 saptamani). De acolo, o duduie mi-a spus ca ea nu stie ce sa-mi zica ca ei sunt doar un call-center? Pe bune???? Mi-a recomandat sa scriu la adresa: aimmbucuresti@imm.gov.ro. Am facut-o. Am primit un raspuns prompt: se lucreaza, asteptati. Am revenit cu alte e-mailuri pentru ca raspunsul mi s-a parut evaziv. De doua saptamani pauza.... niciun raspuns. Azi am sunat din nou la call-center. Dupa 10 minute de asteptare, legatura s-a inchis. Am revenit la ora 14.45. Surpriza, robotul ma anunta ca astazi, vineri, programul este doar pana la ora 14.30. Pe bune fratilor???? Pai noi Microintreprinderile suntem motorul acestei tari, economii si ei au program de gravide? In loc sa se stea peste program, sa se lucreze si in week-end, ei au program scurt???? Este o BATAIE DE JOC. Probabil ca ar trebui sa ne unim si sa facem si o plangere penala la DNA pentru ca sunt ferm convins ca in spatele acestor intarzieri se afla niste spagi foarte frumoase.
https://granturi.imm.gov.ro/#/faq
Se pare ca eu sunt un caz norocos la masura 1. La mine a durat o zi in plus sa obtin semnatura electronica si am aplicat unde noaptea si am primit nr de ordine undeva pe la 12500 cred, acum dupa ce am verificat, vad ca am 106xx.
Am aplicat singur, si toate rapoartele au fost generate automat si au mers foarte bine, inclusiv selectarea codului caen eligibil, puteam sa pun selectez doar cele eligibile. Restul de raportari au fost trase de la anaf.
Mentionez ca eram cu actele si taxele la zi. pe 23.11 am primit notificare pe mail ca cererea a fost aprobata, moment in care am demarat procedura sa deschid un cont la CEC, si 5 zile mai tarziu, am avut contul, ulterior activand si aplicatia ca m-am gandit ca voi putea face din aplicatie plata. Tot atunci am semnat si eu contractul.
Pe 02.12 am primit notificare ca contractul a fost semnat. L-am trimis la banca pe mail, si banca a facut un cont de grant si a virat banii. pe 10, statul a platit contractul catre banca.
Acum sunt in momentul in care incerc sa cheltui banii, si pot doar prin O.P. completat la banca si cu facturi / facturi proforme. Am ales sa platesc doar suma si TVA-ul sa il platesc din contul firmei.
Pana acum all good, nu stiu daca trebuie sa depun facturile si op aferente la agentia de granturi, ca in cont nu am vazut unde.
Am mai vorbit si eu cu oameni, inclusiv pt masura 2, si momentan eu sunt singurul care a primit.
Referitor la incarcarea in aplicatie a documentelor de plata si a Raportului de progres-Anexa 8:
- am vorbit azi dimineata, 15.02.2021 la Call Center (tel. 021.795.00.98) si domnul care a raspuns la telefon mi-a spus ca inca nu este un buton in sensul asta, ca au facut solicitarea la STS si sa asteptam.Eu mai am putin si ies din cele 90 de zile de raportare, mi-a spus ca daca nu va fi gata "butonul" curand, probabil vor prelungi termenul...!Profesionisti, ce sa zic !
Referitor la incarcarea in aplicatie a documentelor de plata si a Raportului de progres-Anexa 8:
- am vorbit azi dimineata, 15.02.2021 la Call Center (tel. 021.795.00.98) si domnul care a raspuns la telefon mi-a spus ca inca nu este un buton in sensul asta, ca au facut solicitarea la STS si sa asteptam.Eu mai am putin si ies din cele 90 de zile de raportare, mi-a spus ca daca nu va fi gata "butonul" curand, probabil vor prelungi termenul...!Profesionisti, ce sa zic !
Referitor la incarcarea in aplicatie a documentelor de plata si a Raportului de progres-Anexa 8:
- am vorbit azi dimineata, 15.02.2021 la Call Center (tel. 021.795.00.98) si domnul care a raspuns la telefon mi-a spus ca inca nu este un buton in sensul asta, ca au facut solicitarea la STS si sa asteptam.Eu mai am putin si ies din cele 90 de zile de raportare, mi-a spus ca daca nu va fi gata "butonul" curand, probabil vor prelungi termenul...!Profesionisti, ce sa zic !
Aceste fonduri dacă nu le ai obținut printr o firma agre
Eu am depus documentele de justificare în timp, bara aceia s a înverzit ca și cum documentele au fost transmise cu succes.
După perioada de 90 de zile I mi apare doua triunghiuri cu semnul exclamarii(doua facturi cu doua OP uri am teansmis), gen ca nu sau înregistrat.
Am luat foc!
Am sunat la ei, am trimis e mailuri cu documentele pdf, semnate electronic în timp util(mai puțin de 90 zile), totul operat prin banca, din contul de microgrant, produse eligibile achiziționate.
Anul acesta primesc notificare ca trebuie sa înapoieze banii plus dobanda ca nu am transmis documentele.
Documente care conțin semnatura electronica în termen(mai puțin de 90 zile).
Nu am avut cu cine discuta...nici pe platforma, nici pe e mail....târziu răspunsuri pe jumătate.
Probabil dacă făceam contractul cu o societate agreata de ei, altfel stăteau lucrurile!
Voi acționa în judecata, voi cere o expertiza informatica judiciara, respectiv din contul meu sa reiasă ca am transmis documentele.
Nu au fost în stare măcar o atenționare, gen nu sunt în regula documentele, dacă iera ceva neconcludente, s au gen mai aveți 10, 5 zile, etc.
Totul o hotie!
Indiferent ce și cum.voi merge pana la capăt.
Nu au avut tutoriale de depunere a documentației, norme clare, etc!
Poate și ptr.ei a fost ceva nou!
Repet a lipsit comunicarea în totalitate cu funcționarii de la Ploiesti!
Nu și au făcut treaba!
Lipsa, lipsa de comunicare, atat pe platforma cât și pe e mail!
Răspunsuri după termen, si alea evazive!
Probabil punlica ce vor ei, gen ce le convine!
Alta smecherie!
( -montarea de uşi, ferestre (exclusiv uşi automate şi turnante), tocuri de uşi şi ferestre, din lemn sau alte materiale ( PVC, aluminiu )
-lucrări de finisaj interior cum ar fi: montarea de plafoane, montarea de pereţi mobili etc.) firma este beneficiara unui microgrant masura 1 si intentionez sa achizitionez din suma respectiva urmatoarele marfuri :
-tamplarie pvc pt ferestre si usi cu sticla aferenta ( sticla pe care o montez eu pe tamplarie in atelier )
-scule si materiale:
-fierastrau electric
-polizor unghiular
-motofierastrau
-menghina
-material lemnos
-ciment
-vata minerala
-liant zidarie
-aparat sudura
-betoniera
-alte materiale consumabile (burghie, panze polizor/ circular/ fierastrau, suruburi montaj, spuma poliuretanica, etc)
Va rog sa-mi transmiteti daca se incadreaza la cheltuieli eligibile pt microgrant minimis masura 1 cod CAEN 4332.