Claudiu Zamfir

Revolut, profit de aproape 5 ori mai mic în 2022 față de 2021

revolut

Fintech-ul Revolut, companie care a primit, de-a lungul timpului, investiții totale de circa 2 miliarde de dolari, a obținut în anul 2022 un profit net de 7,4 milioane de dolari (5,8 milioane de lire sterline), de aproape 5 ori mai mic decât în anul precedent, conform raportării financiare publicate vineri de firma fondată la Londra de Nikolay Storonsky (CEO) și Vladyslav Yatsenko (CTO).

Astfel, compania evaluată la 33 de miliarde de dolari (în anul 2021) a reușit să iasă pe profit pentru al doilea an consecutiv, după ce, în primii săi 6 ani de existență, avusese numai pierderi.

În anul 2022, Revolut a obținut, la nivel global, venituri totale de 922,5 milioane de lire sterline (1,1 miliarde de dolari) și profit de 0,62%, adică 5,8 milioane de lire sterline (7,4 milioane dolari). În anul 2021, compania financiară făcuse venituri mai mici, dar profit mai mare decât în 2022, respectiv venituri de 736 de milioane de lire sterline (934 milioane dolari) și profit de 26,3 milioane de lire sterline (33,4 milioane dolari).

În evaluarea sa, Victor Stîngă, un manager de origine română care a ajuns, în 2023, directorul financiar (CFO) al Revolut, notează că în anul de raportare, 2022, un număr de 9,8 milioane de clienți și-au deschis conturi Revolut, acesta fiind cel mai bun an din istoria companiei, din acest punct de vedere.

În schimb, Stîngă spune că marja de profit a Revolut a suferit un regres în trimestrul I al anului 2022, din cauza unui „incident de fraudă la plata cu cardul în SUA, care a condus la o pierdere de 17 milioane de lire sterline (21,6 milioane dolari) pentru Revolut, dar nu și pentru clienții” companiei fintech.

„Deși a fost un incident izolat care a fost remediat în câteva zile de la identificare, a servit ca o reamintire puternică asupra riscurilor inerente afacerii pe care o desfășurăm și nevoii de a ne perfecționa continuu controalele, pentru a rămâne cu un pas înaintea acestor acțiuni” - a afirmat Victor Stîngă, CFO-ul Revolut, în raportul anual al companiei.

Revolut anticipează că, în 2023, va avea venituri de 2,1 miliarde de dolari (1,7 miliarde lire sterline) și o „marjă de profit netă de două cifre”.

Lansată în anul 2015, la Londra, de Nikolay Storonsky și Vlad Yatsenko, aplicația Revolut susține că are 35 milioane de utilizatori în toată lumea, din care mai mult de 3 milioane în România.

În căutarea licenței bancare pentru UK, piața de origine

Revolut a obținut licența bancară în Lituania și operează ca bancă în Uniunea Europeană, inclusiv în România. În schimb, compania nu a reușit să-și obțină licența bancară în Marea Britanie, piața în care s-a înființat.

„(...) Ne continuăm parcursul pentru obținerea licenței bancare în Regatul Unit, în timp ce ducem mai departe planurile de lansare pe noi piețe. (...) 2022 a fost un an foarte bun pentru Revolut, un an în care ne-am distanțat semnificativ de concurență, ne-am consolidat situația financiară, am extins baza de clienți, am lansat numeroase produse și funcționalități, am deschis noi piețe și am continuat să ne concentrăm pe activitățile legate de managementul riscurilor, conformitate și guvernanță corporativă” - a spus, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, Nik Storonsky, CEO și co-fondator Revolut.

„Recent am depășit borna de 35 de milioane de clienți retail, care lunar realizează mai mult de jumătate de miliard de tranzacții, am lansat Revolut 10, o nouă versiune a aplicației care a adus o schimbare semnificativă a design-ului. Acestea sunt realizări importante, însă este doar începutul, ambiția noastră este de a  crește de zece ori mai mult, până la 350 de milioane de clienți și mai departe”, a adăugat el.

Revolut în anul 2022 - alte cifre relevante

„Pe fondul unui mediu de piață dominat de incertitudine și ezitare”, Revolut spune că și-a direcționat excesul de profit brut după cheltuielile de exploatare - 252 milioane de euro (215 milioane de lire sterline) - în principal către investiții în:

  • Vânzări și marketing: Compania a investit 141 de milioane de euro (120 milioane de lire sterline) în marketing pe piețele sale pentru a stimula recomandările peer-to-peer, pentru a-și crește prezența pe canalele digitale și pentru a lansa cea mai mare campanie publicitară de până acum a brandului Revolut, în Marea Britanie - ”Your Way in”;
  • Produse noi și extindere globală: Revolut a investit peste 76 milioane de euro (65 milioane de lire sterline) pentru conceperea și lansarea de produse noi inovatoare, iar acum aduce peste 50 de produse pe piețele sale. Revolut și-a consolidat, de asemenea, echipele, punând bazele pentru activitățile proaspăt lansate în Brazilia (mai 2023) și Noua Zeelandă (iulie 2023);
  • Experiența clienților: Revolut și-a dublat echipa de asistență pentru clienți, 90% dintre solicitările către serviciul de relații cu clienții fiind preluate în mai puțin de două minute.

Ca rezultat al acestor investiții, compania și-a dublat efectivele de la 3.000 de angajați la 6.000, în vreme ce companiile din domeniul tehnologiei au apelat la disponibilizări de personal și reduceri de costuri.

Revolut mai spune că punctul său forte în anul 2022 a fost „modelul diversificat de creștere, bazat pe Plăți, Abonamente, Schimburi valutare, precum și pe veniturile din dobânzi”:

  • Veniturile au crescut cu 45%, la peste 1 miliard de euro (923 milioane de lire sterline) în 2022, de la 748 milioane de euro (638 milioane de lire sterline), în 2021, în ciuda tendinței de scădere din 2022 din industria crypto și de pe piețele de capital, care au contribuit la rezultatele bune ale liniei de afaceri  Investiții în 2021.
  • Veniturile din Carduri și interschimb au crescut cu 105% în 2022 la 359 milioane de euro (306 milioane de lire sterline), de la 175 milioane de euro (149 milioane de lire sterline) în 2021.
  • Veniturile din Abonamente au crescut cu 48% în 2022 la 185 milioane de euro (158 milioane de lire sterline), de la 125 milioane de euro  (107 milioane de lire sterline) în 2021.
  • Veniturile din dobânzi au crescut, în 2022, la 97 de milioane de euro (83 milioane de lire sterline), de la 2 milioane de euro (1,7 milioane de lire sterline) în 2021, susținute de evoluția depozitelor, a creșterii ratei dobânzilor și de consolidarea capabilităților trezoreriei.
  • Revolut a adăugat un număr record de clienți anul trecut, adăugând aproape 10 milioane de clienți noi. Depozitele au crescut cu 71% comparativ cu anul anterior, o dovadă a încrederii clienților în capacitatea companiei de a le asigura nevoile de plăți de zi cu zi, nu doar ocazional.

----

Citește și:

 

Parallax

Vizualizari
2811
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri