Raluca Abrihan

VIDEO Fondator Revolut: Ce produse noi va lansa aplicaţia şi cum vede faptul că unii utilizatori ar putea folosi platforma pentru evaziune

Thumbnail

Aplicaţia fintech Revolut a anunţat recent că România este pe locul doi în topul piețelor cu cea mai rapidă creștere a numărului de utilizatori. Într-o scurtă vizită la noi în ţară, Vlad Yatsenko, co-fondator și CTO al aplicaţiei a povestit pentru StartupCafe cum explică el această creştere, ce produse noi pregăteşte compania – de la descoperiri de card, la împrumuturi şi cum vede el faptul că unii utilizatori ar putea folosi Revolut pentru a evita plata unor taxe şi impozite.

Cum se explică creşterea pe care a înregistrat-o Revolut în România?

A fost o surpriză plăcută şi pentru noi pentru că părea să vină de nicăieri. Am intrat şi în alte pieţe înainte, dar în România creştere a fost exponenţială. Sunt câteva lucruri importante care au contribuit la această creştere: echipa din România, care a muncit la adaptarea produsului la nivel local, la promovarea lui, dar a fost şi momentul potrivit de intrare în piaţă pentru că România nu pare să aibă ceva disruptiv în acest domeniu, nu sunt alţi jucători similari aici. Drept urmare Revolut a fost o primă opţiune ca alternativă pentru bancile tradiţionale. Părea că exista o problemă în piaţă, iar noi am venit cu o soluţie.

Un alt motiv al succesului este că România are monedă unică, iar acest lucru în Europa, când vorbim de economia colaborativă, poate să fie o problemă, mai ales pentru românii care lucreză în afara ţării, sau sunt plătiţi într-o altă monedă, cum e euro, Revolut poate fi rezolvare a acestei probleme.

Când vor avea utilizatorii români acces la descoperiri de card şi împrumuturi prin Revolut?

Totul de depinde momentul în care vom introduce licenţa bancară şi vom începe să trecem utilizatorii pe această licenţă, apoi vom lansa şi aceste produse, dar nu vă pot da o dată exactă când vor fi lansate în România. Dar, în prezent, pregătim migrarea către licenţa bancară de la licenţa e-money pe care fincţionăm acum. Planul este să facem asta în acest an, dar nu se va întâmpla de pe o zi pe alta, va fi un întreg proces în spate. S-ar putea să se întâmple peste câteva luni, în prezent ne pregătim să testăm această trecere şi produsele respective pe câţiva utilizatori beta.

Momentan, ne concetrăm pe lansarea Revolut în noi pieţe. Următoarele ţări în care vom introduce serviciul sunt: Australia, SUA, Singapore şi Japonia. Aceasta sunt prioritatea noastra, acum. Spre exemplu, în State avem o competiţie destul de mare, dar nu şi în celelalte ţări.

Ar trebui autorităţile române să-şi pună problema faptului că Revolut este folosit în unele cazuri pentru a evita plata unor taxe?

Aceasta este în general problema autorităţilor din domeniu să se asigure că cetăţenii îşi plătesc taxele, prin diferite modalităţi, inclusiv educarea cetăţenilor. Noi nu facilităm astfel de activităţi. Activităţi, precum evaziunea fiscală, sunt ilegale, evident, iar din punctul nostru de vedere nu încurajăm astfel de activităţi. Dar noi nu sutem responsabili de taxele pe care trebuie să le plătească fiecare individ, aceasta este obligaţia fiecăruia în parte. Aşa că, în ceea ce ne priveşte, dacă autorităţile suspectează pe cineva sau cercetează vreun caz de fraudă fiscală, noi cooperăm cu autorităţile abilitate.

Care sunt planurile startup-ului pentru următoarea periodă?

Am menţionat deja extinderea în alte pieţe, acesta este principalul proiect pentru acest an, şi activarea licenţei bancare. Va fi ceea ce noi numim “anul triplu pentru Revolut” pentru că întrăm în Asia, America şi Australia. Ne concetrăm pe problemele ce ţin de tranzacţiile clienţilor, să le reducem cât mai mult costurile.

Pe partea de tehnologie vom avea noi lansări de produse: posibilitatea de a face tranzacţii pe burse, gratuit, vom avea câteva schimbări pentru conturile de business. În ceea ce priveşte partea de IT, platforma este ca o maşinărie care evoluează constant. Multe dintre aceste lucruri nu pot fi văzute de utilizatori, tot ce văd ei este o aplicaţie simplă şi un card cu care pot să facă plăţi, dar în spate este o maşinărie imensă cu multe sisteme la care lucrează echipe întregi pentru a automatiza toate aceste procese.

Un alt proiect important, să devenim propriul procesator de carduri. De asemenea, vom lansa posibilitatea de transfer prin Google Pay şi Apple Pay, în sfârşit! Şi spun asta pentru că am promis acest lucru de ceva vreme şi mulţi utilizatori ne întreabă când va fi şi acest serviciu disponibil. Urmează un important upgrede pentru aplicaţie, pentru că devine din ce în ce mai complexă, cu noi funcţionalităţi şi noi produse. Vo fi noi funcţionalităţi şi pe partea de Analytics şi Buget, care vor ajuta utilizatorii să îşi managerieze finanţele mai bine. De asemenea, utilizatorii Vaults îşi vor putea împărţi economiile cu prietenii, precum în situaţii în care vor să strângă bani împreună pentru un proiect anume sau o excurse samd.

Urmează un IPO (listarea la bursă) sau sunteţi interesaţi de obţinerea de noi investiţii?

IPO-ul (oferta publică iniţială) nu va veni încă. Şi, momentan, nu suntem interesaţi de noi investiţii, chiar dacă vedem că există un interes crescut din partea investitorilor.

Există posibilitatea să vă extindeţi echipa prin achiziţia de noi startup-uri?

Suntem o companie flexibilă. Suntem deschişi către orice oportunitate, iar dacă se iveşte ocazia unei achiziţii interesante care să ne ajute, de ce nu? Dar, momentan nu avem nicio astfel de ofertă pe masă. Însă, facem angajări şi încercăm să extindem constant echipele locale, inclusiv în România. În prezent, avem aproape 1.000 de angajaţi.

Este Revolut o bancă sau o companie de tehnologie?

Vom rămâne tot timpul o companie de tehnologie, dar având în vedere că avem şi licenţă bancară putem să ne considerăm a fi şi o bancă.

Sfaturi pentru startup-urile româneşti din fintech?

Fintech-ul ar trebui să rezolve probleme specifice. Una dintre problemele din piaţă ţine de încrederea utilizatorilor (în servicii de plată online, plata cu cardul). Este foarte important ca atunci când vii cu o soluţie pentru o problemă anume din piaţă să îi faci pe oamenii să înţeleagă cum produsul tău poate rezolva acea problemă.

Parallax

Vizualizari
14294
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri