Revolut: ai contul blocat? Ce spune compania despre astfel de situaţii

După ce mai mulţi cititori ne-au sesizat în legătură cu blocarea conturilor de Revolut şi cum mulţi utilizatori s-au plâns de aceeaşi problemă şi pe Facebook, am întrebat startup-ul care sunt cauzele blocării acestor conturi şi dacă au primit solicitări de la ANAF sau alte instituţii de poprire a conturilor.

 
 

“Nu am primit nicio solicitare de la ANAF sau de la alte instituții abilitate de blocare a anumitor conturi”, au răspuns reprezentanţii Revolut pentru StartupCafe.

Cu toate acestea, ei explică cum că în anumite situaţii sistemele companiei pot recurge la suspendări temporare ale conturilor unor utilizatori atunci când sunt sunt semnalate activităţi suspecte.

 
 


„Sistemele noastre de securitate monitorizează în permanență toate conturile utilizatorilor pentru a ne asigura că acestea sunt protejate de fraudă, iar atunci când semnalează activități suspecte, acest lucru poate duce la o suspendare temporară a contului.

Această măsură este o cerință a reglementărilor în vigoare pentru a proteja conturile. Ca orice alt furnizor de servicii financiare, ne supunem unor reglementări care ne interzic să comentăm cu privire la specificul acestor investigații - acest lucru ar fi ilegal și categoric în defavoarea clienților care ar putea deveni victime ale fraudei.

Suntem pe deplin conștienți de impactul pe care acest lucru îl poate avea asupra utilizatorilor noștri, iar colegii noștri lucrează pentru a redeschide conturile cât se poate de repede, atunci când e cazul”, spun reprezentanţii Revolut.

Într-un interviu pentru StartupCafe, unul dintre fondatorii Revolut, Vlad Yatsenko, a declarat în legătură cu posibilele fraude pe care le-ar putea face utilizatorii prin intermediu acestui seriviu:

Aceasta este în general problema autorităţilor din domeniu să se asigure că cetăţenii îşi plătesc taxele, prin diferite modalităţi, inclusiv educarea cetăţenilor. Noi nu facilităm astfel de activităţi. Activităţi, precum evaziunea fiscală, sunt ilegale, evident, iar din punctul nostru de vedere nu încurajăm astfel de activităţi. Dar noi nu sutem responsabili de taxele pe care trebuie să le plătească fiecare individ, aceasta este obligaţia fiecăruia în parte. Aşa că, în ceea ce ne priveşte, dacă autorităţile suspectează pe cineva sau cercetează vreun caz de fraudă fiscală, noi cooperăm cu autorităţile abilitate.

Iată câteva dintre plângerile utilizatorilor Revolut, publicate pe grupuri de pe Facebook: