Compania care deține brandul Napolact, cu două fabrici și în România, face concedieri

Compania olandeză FrieslandCampina, cu două fabrici și în România, care vinde produse lactate și sub brandul Napolact, a anunțat marți că va concedia 1800 de angajați la nivel global, în următorii doi ani.

 
 


Măsura face parte din strategia companiei de a-și reduce costurile, se arată într-un comunicat al companiei. Primele concedieri vor fi în 2024, când producătorul de lactate va disponibiliza 1200 de angajați.

Compania, care are în plan să-și scadă costurile anuale cu 400 – 500 milioane EUR în următorii doi ani, spune că va face economii de până la 200 milioane EUR în urma concedierilor. În plus, o parte din economiile anuale vor fi necesare pentru a compensa inflația, susține producătorul de lactate.

 
 


„Astăzi este o zi grea pentru FrieslandCampina. În ultima perioadă, am analizat structura costurilor organizației noastre și acum anunțăm pași dificili, dar necesari pentru a ne reduce costurile. Ne dăm seama că anunțul pierderii locurilor de muncă va avea un impact mare asupra persoanelor implicate. Prin urmare, vom face tot posibilul pentru a informa și a ajuta pe toată lumea cât mai bine posibil în această perioadă dificilă. Aceste economii de costuri ar trebui să contribuie la capacitatea FrieslandCampina de a concura și de a câștiga pe piață în beneficiul angajaților noștri și al fermierilor”, a spus Jan Derck van Karnebeek, CEO al Royal FrieslandCampina N.V.

În România, compania operează prin firma FrieslandCampina România SA, cu sediul în București, și are două fabrici de produse lactate: una în Cluj-Napoca și una în Târgu Mureș. Firma figurează cu 569 de angajați în 2022, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor. FrieslandCampina România SA a făcut anul trecut afaceri de peste 576 milioane lei și un profit de aproape 230 mii lei. 

Compania este prezentă pe piața românească cu mărcile Napolact, Campina, Milli.