How To marketing online: 5 strategii creative de promovare pe Facebook.

de Toma Grozavescu 5 decembrie 2016
Facebook a devenit, usor, usor, una din cele mai folosite platforme de promovare si in Romania. Statisticile arata ca antreprenorii si marketerii romani cheltuiesc pe Facebook si Google mai bine de jumatate din toata suma investita in marketing online. Asta nu poate decat sa ma bucure. Problema este insa legata de rezultatul acestor sume investite, care vor ajunge la 64.000.000 euro anul acesta. Cifrele arata ca dovedirea ROI (Return on Investment) este a doua principala provocare a marketerilor, dupa generarea de trafic si potentiali clienti. 46% dintre specialisti intampina provocarea de a dovedi rezultatele marketingului online. Cu alte cuvinte, investim bani, dar nu stim daca avem rezultate. Ei bine, o principala cauza a acestei probleme, cred eu, o reprezinta faptul ca nu cunoastem aceste doua platforme (Facebook si Google) destul de bine si nu stim cum sa le folosim corect pentru a ne promova afacerea. Mai jos vreau sa-ti prezint 5 din cele mai eficiente metode pe care noi le-am identificat la SMARTERS pentru a ajuta afacerile clientilor sa creasca.

1. Foloseste retargeting

Probabil te-ai jucat cu posibilitatile de promovare pe Facebook si diferitele obiective pe care le pot avea aceste campanii: sa trimitem oamenii pe site, sa marim conversiile pe website, sa promovam pagina etc. Ce am observat, la multi dintre clientii cu care am lucrat, a fost ca investeau sume considerabile pentru promovare si pentru a duce oamenii pe site-ul propriu, dar nu faceau nimic pentru a mari sansele de conversie a celor care nu au cumparat de prima data.

Or, ar trebui sa stim ca pe Facebook, in special pentru produsele mai noi sau mai scumpe, este nevoie de 6 pana la 9 interactiuni cu brandul tau pentru ca cineva sa cumpere. Si aici intervine posibilitatea de a face retargeting, sau remarketing. Cu alte cuvinte, avem posibilitatea sa aratam o reclama pe Facebook doar vizitatorilor site-ului nostru, prin care sa venim cu un mesaj care sa-i convinga sa treaca la actiune. Pentru ca, daca au dat click pe prima reclama si au ajuns pe website, inseamna ca sunt cat de cat interesati de ceea ce avem de oferit.

Pentru a face acest lucru trebuie doar sa instalam Facebook Pixel pe site. O bucata de cod care trebuie pusa in sectiunea de <Head> a site-ului. Cel care ti-a creat websiteul va sti despre ce e vorba. Am scris mai multe detalii aici despre instalarea Facebook Pixel. Acest cod este generat din contul de reclame.


2. Custom Audiences si Retargeting avansat

Sa stim ca putem arata oamenilor care ne-au vizitat website-ul o reclama este deja o imbunatatire. Si, de exemplu, daca dintre cei 1000 de vizitatori pe care i-am adus pe site, mai reusim sa-i facem pe inca 10 se cumpere fata de cei 10 care au cumparat din prima, ne-am dublat rata de conversie cu o cheltuiala extra minima.
Dar, pentru a reusi acest lucru, trebuie sa le prezentam oamenilor mesajul potrivit. Daca ai un website care vinde mai multe produse/servicii, trebuie sa arati omului un mesaj legat de produsul/serviciul pe care l-a vizualizat.
Aici iarasi ne vine Facebook in ajutor. Pentru ca, avem posibilitatea sa cream o audienta din oamenii care au vazut o anumita pagina specifica de pe site (pagina serviciului) si nu orice pagina, cum era prima strategie. Si apoi, putem crea o reclama specifica pentru aceasta audienta, unde costurile de afisare vor fi minime, iar sansele de conversie foarte mari.





De exemplu, pentru un client, un comerciant online de produse sportive, bugetul de retargeting pentru vizitatorii unei anumite pagini de produs era de doar 3-5 RON pe zi, dar asta ne mai aducea zilnic vanzari de cateva zeci sau sute de RON. Inmulteste cu numarul de produse pe care le promovezi, si rezultatele pentru cifra de afaceri la finalul lunii vor fi semnificative.
SMARTERS tip: Poti duce lucrurile la un nivel si mai avansat creand audiente si reclame in functie de oamenii care au vazut o anumita pagina dar NU si alta. Aplicat vorbind, poti sa arati reclama celor care sa spunem au vazut pagina produsului dar si pe cea a cosului de cumparaturi (deci nu au ajuns acolo). 
Daca vrei sa fii si mai eficient sau ai un volum de trafic mare, arata o reclama celor care au vazut cosul (deci esti aproape sigur ca vor sa cumpere) dar nu si pagina de Confirmare/Multumim, deci nu au cumparat.


3. Trece oamenii prin intreaga palnie de vanzare

Spuneam si mai sus, e nevoie de 6 pana la 9 interactiuni pe Facebook pentru ca cineva sa cumpere de la noi.Dar, de obicei, strategia noastra este de a aduce oamenii pe site sau pe o anumita pagina, si sa speram ca vor cumpara.

Dar daca esti in B2B sau vinzi produse mai scumpe, stii ca procesul de vanzare este mai lung. Ei bine, poti folosi Facebook pentru a duce oamenii dintr-o etapa de cumparare intr-alta, de la a auzi de tine, la a cumpara sau chiar sa te recomande. Sa luam un exemplu ipotetic. 
  • Putem folosi o campanie prin care sa trimitem oamenii pe site (Obiectiv Clickuri catre website) ori sa cream un video prin care sa ne introducem, sau sa auda de noi. 
  • Apoi, putem crea un Custom Audience, cum am vorbit mai sus, pentru persoanele care au raspuns la acest prim mesaj, si sa ii trimitem acum catre o pagina de pe website unde pot descarca un anumit eBook, un ghid sau White Paper, depinde de industrie. Iar, daca vrei, pentru a descarca acest material, le poti cere emailul sau alte date de contact.
  • Mai departe, putem crea o reclama pentru cei care au descarcat ghidul si sa-i trimitem catre o noua pagina pe site unde subliniem avantajele produsului/serviciului nostru si le cerem sa treaca la actiune: sa-l cumpere, sa ceara o oferta, sa-l incerce gratuit etc. Desi pare mai complex, si este, odata create paginile pe site, audientele si reclamele, avem un sistem automat care trece oamenii prin palnia de vanzare si ne va genera clienti sau potentiali clienti. 

4. Pentru cei care nu au mult trafic pe website

Majoritatea exemplelor de mai sus implicau destul de mult un website. Dar pentru cei care nu au un trafic considerabil, o parte din ideile de mai sus s-ar putea sa nu fie foarte eficiente.De aceea, am zis sa ofer o strategie si pentru cei care se bazeaza mai mult pe Facebook pentru promovare fara a implica prea mult website-ul.Un lucru pe care l-am mentionat putin mai sus si pe care probabil nu l-ai observat, este ca acum poti crea Custom Audiences in functie de cum au interactionat oamenii cu pagina ta de Facebook.  De exemplu, poti realiza o reclama pentru cei care au interactionat cu un Video pe care l-ai creat sau care au dat like postarilor. Acest feature este destul de nou asa ca ma astept sa mai apara cateva optiuni in viitor. 



Cum putem folosi asta? De exemplu, putem crea un video de calitate, care este una din cele mai eficiente metode de promovare la ora actuala pentru a te face mai cunoscut, si apoi putem crea o reclama pentru persoanele care au vazut tot videoul, deci sunt interesati de ceea ce vorbeam in el. Acum ii trimitem spre un landing page unde pot afla mai multe despre produsul/serviciul nostru si sa-l cumpere/ceara o oferta.
Joaca-te cu optiunile in functie de ceeea ce se potriveste afacerii tale.

5. Descopera clienti noi folosind Lookalike Audience

Inca una din caracteristicile putin cunoscute ale instrumentului de promovare pe Facebook este Lookalike Audience. Prin aceasta, poti crea audiente noi pornind de la un public tinta restrans. Cu alte cuvinte, putem gasi oameni noi care seamana cu cei care cumpara de la noi.
Avem doua modalitati pentru a face acest lucru:
  • Putem crea o audienta pornind de la o lista de emailuri. Daca ai un website de ecommerce de exemplu, si ai adunat cateva sute/mii de adrese de emailuri de la clientii de pana acum, le poti incarca in Facebook si acesta va cauta profilele de Facebook care au asociate acele adrese de emailuri.Apoi, ai posibilitatea sa gasesti un numar mai mare de persoane care se aseamana cu acestea ca si interese, comportamente etc.



  • Putem crea o audienta pornind de la interactiuni cu pagina noastra de Facebook sau cu site-ul nostru. Similar cu modul de creare a Custom Audiences de mai sus, putem spune Facebook sa ne arate mai multi oameni care se aseamana cu cei care au vazut anumite pagini la noi pe site (pagina serviciului/produsului de exemplu)

Strategia aceasta, si cele de mai sus, sunt limitate doar de 2 lucruri: imaginatia ta si efortul pe care vrei sa-l depui pentru a le folosi eficient. Am vazut rezultate incredibile folosindu-le si cred ca acestea pot transforma complet rezultatele investitiei in marketing. Incearca-le si spune-mi cum a mers.

Toma Grozavescu este fondatorul Smarters, prima companie de Growth Hacking din Romania si fondatorul Grozav.org care-si propune sa arate Timisoara prin alți ochi. Toma ajuta companiile sa crească prin aceleasi procese si tactici folosite de companii precum Facebook, Twitter sau AirBnB. Este pasionat de marketing, antreprenoriat si de proiecte care aduc un impact in societate. Il poți contacta direct la toma[@]smarters.ro sau pe Facebook.



Citeste mai multe despre:   
1484 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii