raluca.abrihann

Cum oferi clientilor ce vor ei sa cumpere, nu ce vrei tu sa vinzi

Imagine principala
Cum oferi clientilor ce vor ei sa cumpere, nu ce vrei tu sa vinzi
“Este amuzant, dar frustrant sa primesti oferte care nu tin cont de tine”, spune Rares Banescu, referindu-se la ofertele retailerilor online. Asa ca s-a gandit la o solutie care sa rezolve aceasta frustrare a clientului, sa ajute magazinul sa vanda mai mult si in acelasi timp sa poata fi transformata intr-un business in sine.

Dupa mai bine de doi ani de munca si investitii de peste 400.000 de euro solutia de comunicare personalizata ce se adreseaza magazinelor online, Retargeting.Biz iesea pe piata.  Ideea a pornit de fapt de la o intamplare, ”pe de-o parte amuzanta, pe de-o parte putin frustranta”, dupa cum povesteste Rares Banescu, CEO si fondator al companiei. Dupa ce, dupa lungi cautari, s-a decis sa-si cumpere un X-box de la o mare companie de comert electronic locala, a primit la vreo saptamana un email care suna cam asa: „Rares, avem o super oferta pentru tine. Aceasta oferta era chiar pentru X-box-ul deja cumparat, acum la un pret mult mai mic”.

”Asa a aparut Retargeting.Biz, din dorinta unei comunicari 100% personalizate cu clientii unui magazine online”, spune fondatorul platformei.

Cum functioneaza  Retargeting.Biz


Platforma are la baza o strategie de comunicare personalizata, cu utilizatorii/potentialii clienti, declansata de actiunile lor in site-ul de eCommerce vizitat. Aceasta comunicare se face prin trei canale (triggere):
  • Live: apar doar vizitatorilor necunoscuti sub forma de mesaje pe site (pop-up-uri), avand ca scop abonarea noilor vizitatori la newsletterul magazinului online si convertirea in clienti a vizitatorilor printr-o oferta personalizata pentru produsul preferat
  • Email: acestea sunt destinate vizitatorilor cunoscuti pe care ii au in baza de date carora le trimite oferte speciale pentru Top 3 produse de interes pentru ei, sau le reaminteste  cosurile abandonate, in care au plasat produse.
  • SMS: sunt utilizate sub forma de mesaje de reamintire pentru primele doua seturi de triggere – live si email (triggerele care inca in stadiu de dezvoltare si vor putea fi folosite abia de la finele anului).
Aceste tipuri de mesaje sunt trimise utilizatorilor in urma a diferite actiuni pe care ei le au in online, ca de exemplu: cautarea unor produse in site-ul unui anumit retailer – caz in care primeste un mail cu diferite promotii la produsele cautate -, daca pune cateva produse in cosul de cumparaturi, dar nu finalizeaza comanda – caz in care primeste prin email sau SMS mesaje care sa ii reaminteasca de selectia de produse facuta si sa iti propuna un discount, intrarea si iesirea din site fara a vizita mai mult de o pagina si lista de situatii poate continua.

In acest moment Retargeting.Biz este la versiunea 2.0 si functioneza pe baza de abonamente lunare calculate in functie de numarul de abonati existenti si de numarul de vizitatori. Insa, versiunea 3.0, ce urmeaza a fi lansata la finele acestui an, va fi diferita. Plata se va face doar in functie de performante: comision din vanzarile extra generate de Retargeting.Biz sau cost fix pe triggerele trimise.

Pentru aceasta versiunie clientul (magazinul online) va plati intre 2,5% (in cazul unor vanzari generate de peste 100.000 de euro) si de 3,5% (in cazul unor vanzari de sub 50.000 de euro). Daca opteaza pentru costul fix pentru triggere preturile sunt de 0,03 euro/ email, 0,05 euro/SMS si 0,01 euro/Live, potrivit datelor de pe site-ul firmei.

”Retargeting.Biz este despre profilare si individualizare si nu despre segmentare. Platforma face profilul fiecarui utilizator in parte urmarind 40 de parametri distincti si, in functie de acesta si de actiunile pe care le face in site, comunica cu el prin mesaje personalizate”, argumenteaza Rares Banescu.

In doi ani de la lansarea pe piata, platforma a ajuns la 150 de clienti din diferite industrii: fashion, IT&C, domeniul bancar, cosmetice, accesorii, auto, home&deco, florarii. Printre acestia se numara: F64, FashionUP, Glittio, miniPrix, ZorileStore,Floria si lista poate continua. De asemenea, platforma functioneaza si in afara tarii in: Bulgaria, Polonia, Letonia, Lituania, Estonia, India, Vietnam.

Dar Romania ramane cea mai dificila piata, fiind cea mai reticenta la astfel de solutii in comparatie cu cele externe unde online-ul a exploatat deja mai multe resurse. Drept urmare inceputul in piata locala nu a fost tocmai usor pentru Retargeting.biz, dupa cum isi aminteste Banescu: „proprietarii de magazine online nu aveau incredere ca o platform care este atat de simplu de utilizat poate aduce castiguri atat de mari. Dar dupa ce am reusit sa implementam pe 20-30 magazine, ne-a fost mult mai usor pentru ca aveam clienti care vorbeau in locul nostru.”

Anul trecut compania a inregistrat venituri de 1 mililion de lei, iar in acest an estimeaza isi va dubla cifra de afaceri, ajungand la 2 milioane de lei, din care Retargeting.Biz va avea o pondere de 50%. De asemenea, compania are o rata de profitabilitate de 14%. Produsul Retargeting.Biz a intrat pe break-even in luna August, iar pana la finalul anului rata de profit va atinge 9%. Pentru anul viitor, reprezentantii companiei estimeaza ca doar Retargeting.Biz va ajunga la 4 milioane de lei cifra de afaceri, cu o rata de profitabilitate de 48%.

Pentru anul urmator si-au propus lansarea versiunii 3.0 a platformei o varianta imbunatatita a softului construita pe baza experientei si a feedback-ului clientilor, conform celor declarate de Banescu, dar si cu 4 triggere noi, ”create cu scopul de a ajuta magazinele online sa depaseasca si alte probleme decat cele tratate pana acum cu care se confrunta in comunicarea lor cu clientii magazinului.”

In ceea ce priveste conditiile tehnice necesare implementarii solutiei Rtargeting.Biz, fondatorul companiei spune ca  nu necesita indeplinirea unor conditii speciale. ”Aceasta se poate face  in functie de platforma pe care a fost construit magazinul. Avem pluginuri dezolvatate pentru cele mai mari platforme de e-commerce precum Magento, PrestaShop, Shopify, OpenCart, WooCommerce si WPCommerce, pentru care implementarea dureaza doar cateva minute. Cea de-a doua varianta este implementarea pe platforma custom, unde este necesara inserarea unor coduri in paginile magazinului, care poate dura o zi”, explica Rares Banescu.
Vizualizari
83
Conţinut
Adauga comentariu