General Motors a cumparat cu un miliard de dolari un startup care dezvolta tehnologie ce permite masinilor sa se conduca singure

de Vlad Barza 14 martie 2016
​General Motors a cumparat un startup american numit Cruise Automation care a fost infiintat in 2013 si dezvolta senzori si diverse tehnologii care permit autoturismelor obisnuite sa se conduca singure in anumite conditii de trafic. Masina autonoma nu va aparea in showroom-uri mai repede de 2020, insa companiile auto cauta parteneri din IT pentru a pregati momentul. In SUA si in cateva state europene se fac teste limitate cu masini autonome, dar tehnologia mai trebuie sa avanseze si publicul nu este inca pregatit sa accepte aceste masini pe sosele.

Nu a fost anuntata suma tranzactiei, insa Fortune si Financial Times scriu ca este vorba de un miliard de dolari, ceea ce este impresionant pentru o companie cu nici 40 de angajati care nu a dezvoltat produse cunoscute. Insa tehnologia dezvoltata de Cruise Automation a captat interesul industriei, iar compania era evaluata la doar 90 milioane dolari in decembrie si primise finantare de numai 19 milioane dolari. Faptul ca GM a dat un miliard de dolari spune multe despre cat de promitatoare este tehnologia micului startup.

Cruise monteaz pe masini obisnuite senzori, camere si software pentru a le transforma in masini capabile sa se conduca singure in medii de trafic mai previzibile, cum ar fi autostrazile. Compania a dezvoltat kit-uri pentru masini Audi, kit-uri care costau circa 10.000 de dolari.

Gigantii industriei auto nu pareau incantati de masinile autonome, mai ales ca nici publicul nu are incredere in astfel de masini. Insa in ultimul an s-au anuntat tot mai multe parteneriate si teste, semn ca industria auto ia cat se poate de in serios ideea. A contat mult si presiunea pusa de Google care a spus in repetate randuri ca vrea sa lanseze o masina 100% autonoma, fara volan si pedale, masina la care omul sa nu poata interveni pentru a prelua controlul in timpul condusului.

Companiile auto sunt mai precaute si spun ca soferul va primi treptat controlul, tot mai multe functii fiind automatizate. In plus, companiile auto vor ca soferul sa poata oricand prelua controlul masinii autonome, daca simte ca exista pericol.

Daca pe autostrada o masina se poate conduce singura in conditii de siguranta, mai greu va fi in traficul urban, pe ploaie, zapada si pe intuneric.

Marile companii din industria auto semneaza diverse parteneriate cu companii de IT pentru dezvoltarea masinilor autonome ale viitorului. Primele se pricep bine la a construi masini, iar celelalte stiu sa puna software si hardware pe acele masini, astfel incat acestea sa se poata descurca singure in trafic.

In SUA, autoritatea de siguranta a traficului NHTSA va tine dezbateri publice pe tema masinilor autonome si regulilor pe care acestea trebuie sa le respecte, insa mai repede de 2020 astfel de masini nu vor fi la vanzare. Mai mult, pesimistii spun ca nici in 2030 aceste masini nu vor deveni numeroase.

General Motors testeaza versiuni autonome ale modelului Chevrolet Volt in centrele sale de cercetare, cu circuit inchis. In acest an vor fi lansate insa versiuni de Cadillac capabile sa faca pe autostrada unele manevre, cum ar fi schimbarea benzii.


Surse: USA Today, Wall Street Journal, Financial Times



Citeste mai multe despre:   
1720 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii