Redactia

De ce au nevoie afacerile de un plan pe termen lung in retelele sociale si cum trebuie sa arate un astfel de plan

Imagine principala
De ce au nevoie afacerile de un plan pe termen lung in retelele sociale si cum trebuie sa arate un astfel de plan
Daca vrei sa ai succes pe retelele sociale, vei avea cateva lucruri de facut. Si daca nu ai un plan, e foarte probabil sa te ratacesti repede. Atelierul Digital iti arata cum sa concepi un plan pentru retelele sociale si ce instrumente poti folosi pentru a-l pune in aplicare.

Daca ai explorat deja retelele sociale, probabil ti-ai dat seama ca e nevoie de putin efort pentru o strategie de succes. Nu-i chiar atat de usor sa raspunzi la comentarii, sa interactionezi cu fanii si sa vii mereu cu continut nou si relevant. Unde mai pui ca trebuie sa faci asta in mod constant si pe mai multe retele sociale. Nu te speria! Cheia este sa dedici de la inceput putin timp si sa schitezi un plan editorial. Apoi decizi alaturi de ehipa cum va impartiti sarcinile.

De ce te ajuta un asemenea plan? Daca presupui ca vei avea idei creative la comanda pentru postari interesante, sunt sanse mari sa ai o dezamagire. Vor aparea mereu evenimente neasteptate care iti vor manca timpul. Fara un plan, paginile tale sociale pot ramane in tacere prea mult timp. Sau, pentru ca te grabesti, postarile pot avea o calitate indoielnica. Nu-i nimic anormal, pentru ca retelele sociale te provoaca si vei avea multe pe cap. Dar o buna strategie in social media merita la fel de mult timp ca orice alt demers de marketing.



Ok. Atunci cum ar trebui sa arate un plan pentru retelele sociale? Fa-ti un calendar pentru urmatoarele 6 luni. Schiteaza ce fel de continut ar avea sens sa postezi in functie de interesele audientei tale. Cand are rost sa postezi pe temele respective? Hai sa exemplificam pe baza magazinului de haine vintage. Momente prielnice ar fi festivalurile de moda sau perioadele speciale de cumparaturi (sarbatorile, "back to school", "black friday"). Indiferent de frecventa cu care postezi, un calendar te va ajuta sa-ti pastrezi consistenta cu care produci si publici continut.

Acum ca ai gasit raspunsuri la ce si cand sa postezi, trebuie sa vezi si unde e cel mai potrivit sa publici. Daca ai mai multe poze cu ceea mai recenta colectie de rochii, ar fi o idee buna sa le postezi pe Instagram sau pe Pinterest. Pe de alta parte, daca ai oferte speciale pe care vrei sa le impartasesti fanilor, Facebook si Google Plus ar fi mai potrivite.

Nu uita sa stabilesti cine va prelua sarcinile. Te vei ocupa tu de tot? Sau vei colabora cu colegii? Daca ai notat cine ce indatoriri are, e mai usor sa urmaresti implementarea planului.

In cele din urma, nu uita de ce faci toate astea. Ce obiective de business urmaresti? Daca vrei ca retelele sociale sa iti mareasca awareness-ul, asigura-te ca postarile sunt concepute in directia asta. Pe de alta parte, daca vrei sa aprofundezi relatiile cu clientii tai prin retelele sociale, postarile vor arata diferit. Nu exista o abordare corecta sau gresita, dar asigura-te ca stii ce postezi si de ce postezi.

Cam asa se face un plan pentru social media. Din moment ce ai detaliat toate sarcinile si postarile pentru lunile urmatoare, va fi mult mai simplu sa prevezi cum vor decurge lucrurile.

Poate te intrebi, cum o sa fac eu toate astea? Nu ar fi mai simplu sa iti stabilesti o zi in care sa faci tot continutul pentru urmatoarele luni de zile, apoi sa programezi toate postarile? Vestea buna e ca exista instrumente care te ajuta sa faci asta si chiar mai mult. Cu instrumente de social media management ca Hootsuite, Buffer sau EveryPost, poti crea din timp postarile si le poti programa pentru publicare automata. Poti decide pe ce retele sociale sa se posteze si poti colabora cu membrii echipei tale. Mai mult, cu astfel de instrumente poti asculta ce spune lumea despre afacerea ta in social media. N-ai uitat, nu? Social media este despre conversatii, nu e un megafon prin care sa strigi anunturi.

Ce am invatat pana acum? Retelele sociale cer munca si dedicare. Cu un plan detaliat iti poti fructifica eforturile. Totodata ai multe instrumente care sa te ajute. De acum inainte esti gata sa cuceresti retelele sociale.
Parallax

Vizualizari
82
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri