Fondatorul Infogr.am: Rolul antreprenorului este sa construiasca companii bune, nu sa isi serveasca tara. Un startup ar trebui sa isi infiinteze firma cat mai aproape de investitorii pe care si-i doreste

de Raluca Abrihan 12 februarie 2016
Uldis Leiterts, unul dintre fondatorii Ifogr.am – startup din Letonia, care ofera o platforma online prin care utilizatorii pot crea infografice ce pot fi publicate pe alte site-uri –, a explicat pentru StartupCafe ce presupune sa cauti finantare si in alte piete, nu doar in cele locale, chiar daca recunoaste ca “primii bani investiti intr-un startup ar trebui sa vina de la investitorii locali”.

“In mod normal, orice startup ar trebui sa poata obtine primele investitii de la investitorii locali. Dar stiu ca acest lucru se intampla foarte rar in multe tari din Europa Centrala si de Est si chiar si in tarile nordice (…). Partea buna este ca orase precum Londra sau Berlin sunt doar la cateva ore distanta asa ca orice startup e liber sa isi caute investitori in alte piete”, spune Uldis Leiterts.

Desigur, acest lucru presupune de cele mai multe ori sa iti infiintezi firma in orasul sau in regiunea de unde este investitorul, chiar daca echipa si dezvoltarea produsului companiei ramane in tara. “Daca vrei sa obtii o investitie din partea unui investitor din Silicon Valley, spre exemplu, ar trebui sa ai o prezenta puternica acolo. Pana la urma, traim intr-o lume globalizata, iar rolul antreprenorului este sa construiasca o companie buna nu sa isi serveasca tara. Apoi, nu conteaza cu adevarat in ce tara are sediul central o companie pentru ca in momentul in care primeste o finantare sau este achizitionata, banii merg tot spre fondatori si daca echipa lucreaza in tara de unde sunt ei, acestia vor continua sa plateasca taxe si sa creeze noi locuri de munca aici. Banii obtinuti sunt aproape intotdeauna investiti in ecosistemul local”, sustine fondatorul startup-ului.


Uldis Leiterts - Sursa foto: Linkedin

Infogr.am a fost lansata in urma cu patru ani de Uldis Leiterts, Raimonds Kaze si Alise Semjonova si este o platforma care permite crearea unor infografice online, care pot fi apoi incorporate in articole sau diferite pagini web. Printre utilizatorii Infogr.am se numara publicatii precum: The Wall Street Journal, The Washington Post, Al Jazeera, Euronews etc. Compania are sedii atat la Riga, cat si in San Francisco, California.

Anul trecut, compania obtinea cea mai mare investitie primita vreodata de un startup din Letonia, de 1,34 de milioane de euro. Infogr.am anunta atunci ca are, lunar, peste 8 milioane de vizitatori unici, iar intre timp au lansat si o varianta cu plata a platformei, cu circa 1 milion de utilizatori care au platit pentru aproximativ 1,7 milioane de infografice. Principalii competitori ai Infogr.am sunt PictoChart si Tableau.

Saptamana trecuta, Uldis Leiterts a declarat pentru Tech.eu ca se pregateste de lansarea unui nou startup, Fragmentic.com, prin care spune ca vrea sa revolutioneze industria SaaS (software as a service); prin acest serviciu Leiterts vrea sa ofere module prestabilite prin care utilizatorii sa isi poata face cu usurinta aplicatii mobile.



Citeste mai multe despre:   
1496 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii