Catalin Jilavu

#2 Ghid Woocommerce: Magazin online construit cu WordPress - Cum alegi o temă potrivită

Thumbnail

Te-ai hotărât să-ți construiești un magazin online cu WordPress și WooCommerce, dar nu știi ce temă să folosești? La  o simplă căutare cu Google găsești nenumărate teme pentru magazine online cu WordPress – gratuite sau sau premium – cum o alegi pe cea mai potrivită? Urmărește recomandările următoare pentru a afla cum să ai un magazin online de calitate care să ofere o experiență online plăcută și să genereze vânzări.

Ce este o temă?

Tema reprezintă aspectul vizual al site-ului, împreună cu fotografiile folosite. Prin layout, culori, fonturi, navigare, accesibilitate, adaptarea paginilor pentru device-uri mobile, modul în care sunt prezentate fotografiile – prin toate aceste elemente este exprimată online personalitatea brandului și a business-ului.

Care sunt aspectele importante pentru alegerea unei teme pentru un magazin online?

Chiar dacă te atrage modul cum arată o temă, ține cont de următoarele criterii când o alegi:

  • Frecvența actualizărilor: cât de des se updatează? Care e ultimul update?

  • Suport și documentație: sunt accesibile? În cât timp primești răspuns?

  • Review-uri pozitive: cum comentează cei care au folosit-o? Ce feedback oferă?

  • Accesibilitate: cât de ușor navighezi în site.

  • Opțiuni și setări: ce poți modifica cu experiența pe care o ai?

  • Poate fi folosită cu pluginul WooCommerce;

  • Compatibilitatea cu pluginurile importante (urmărește articolele următoare din această serie pentru recomandări de pluginuri utile într-un magazin cu WooCommerce);

  • Securitate și performanță.

Accesarea unui Demo pentru toate paginile (inclusiv cele specifice unui magazin online) este utilă, dar imaginile bine alese de creatorii acestor Demo-uri generează, de obicei, așteptări nerealiste.

Pentru a dezvolta un magazin online cu WordPress, ai la dispoziție 3 opțiuni importante:

  • teme gratuite,

  • teme premium,

  • teme custom.

În funcție de experiența pe care o ai cu WordPress, de timpul pe care vrei să-l investești și de așteptările pe care le ai de la magazinul tău, poți alege ceea ce ți se potrivește.

1. Tema gratuita

Sunt o mulțime de teme gratuite disponibile în directorul oficial WordPress.org – o sursă sigură pentru asemenea teme. Aici găsești peste 500 de teme compatibile cu WooCommerce, pentru cele mai diverse domenii: fitness, restaurante, flori, haine, încălțăminte, produse animale, auto, produse copii etc.

Avantaje:

  • Temele gratuite sunt construite în principal pentru începători, astfel că sunt ușor de instalat și customizat;

  • Cu o astfel de temă, investiția este minimă într-un magazin online. Ai nevoie doar de timp pentru a alege și a customiza tema. Practic, îți poți face (aproape) gratuit un magazin online cu condiția să o găsești pe cea potrivită pentru business-ul tău.

  • Designul temelor gratuite este minimal, cu puține opțiuni, ceea ce înseamnă că nu au multe elemente care să îngreuneze viteza unui astfel de site.

Dezavantaje:

  • Temele gratuite nu oferă suport, sau în cazul în care oferă, timpul pentru rezolvarea unei solicitări este destul de îndelungat;

  • Temele gratuite au opțiuni limitate privind aspectul (culori, fonturi), dar și funcționalitățile necesare unui website modern;

  • Cu o temă gratuită, site-ul tău nu va avea un aspect original în piață.

Câteva exemple de teme gratuite care pot fi descărcate din directorul WordPress.org, o sursă sigură pentru  teme gratuite. Am ales doar din cele care au peste 10 000 de descărcări, au actualizări recente, rating mare, review-uri pozitive și sunt realizate de producători WordPress de încredere:  Storefront, Astra, ShopIsle, EStore, AccessPress Store, Virtue, Vantage.

Thumbnail

 

2. Tema premium

Investiția într-o temă premium este în jur de 40-70 euro. Sunt mii de variante disponibile, cum ai putea să o găsești pe cea potrivită? Pentru cititorii de limbă engleză, pot fi utile listele cu recomandări de teme pentru diverse nișe. Demo-urile sunt o sursă bună de inspirație, dar fără imagini de calitate, site-ul nu va arăta la fel.

Avantaje:

  • Temele premium oferă documentație consistentă;

  • Suportul este asigurat, la cele mai multe teme, pe termen nelimitat;

  • Opțiunile  sunt multiple și pentru aspect și pentru funcționalități;

  • Temele premium vin la pachet și cu pluginuri premium utile pentru construirea unui site modern;

  • Poți construi un site cu un aspect unic, original, care să reprezinte bine business-ul.

Dezavantaje:

  • Temele premium sunt complexe și necesită timp pentru a fi înțelese și apoi customizate ca să ai un website de calitate. Chiar dacă au documentație și suport, sunt greu accesibile persoanelor fără experiență;

  • Datorită opțiunilor multiple, temele premium au mult cod inutil care îngreunează site-ul;

  • Pentru a putea avea un site optimizat, e nevoie de hosting cu o configurație specială pentru WordPress, dar și de un developer care să optimizeze viteza de încărcare a site-ului;

Câteva exemple de teme premium pentru WooCommerce care pot fi folosite pe diverse nișe:

FlatSome, ShopKeeper, EstorePro, Hestia, Astra Pro.

Thumbnail

 

3. Tema “custom”

Cei care nu sunt mulțumiți de ceea ce găsesc gratuit sau au avut experiențe nefericite cu teme Premium, pot să solicite o temă cu layout personalizat, customizată după necesitățile brandului și ale nișei în care activează.

Costurile ar putea părea mari, comparativ cu cele pentru un site construit pe cont propriu. Însă, investiția este justificată: cu o temă custom poți avea un design unic, cu toate funcționalitățile necesare, cu viteza optimizată pentru că nu e încărcată inutil.

Tema custom este o opțiune pentru cei care vor să se prezinte în piață cu un website profesional și vor să se focuseze pe dezvoltarea vânzărilor și nu pe dezvoltarea site-ului.

O temă bine aleasă este foarte importantă pentru a crea o experiență bună pentru utilizatorii magazinului tău online. Alegând tema după aceste recomandări, vei putea avea un magazin accesibil și eficient care să te ajute să-ți crești vânzările și numărul de clienți.

Urmărește articolele din seria Ghidul magazinului online construit cu WordPress publicate pe startupcafe.ro. Primul articol din această serie:

#1WordPress și WooCommerce – 10 avantaje și 3 dezavantaje.

Parallax

Vizualizari
3215
Conţinut
Parerea ta despre articol
3.064
Just for testing :

interaction: 4.14

popularity: 2.67

publishing: 3.12

expertise: 2.27

rating: 3.064

SEO
Articole publicate : 11
Adauga comentariu
poza de profil
Stefan
Balasa
Interesant articolul, cu cateva mentiuni daca pot sa adaug... WooComerce e doar una din solutiile de eCommerce disponibile pentru WordPress si nu intotdeauna este o solutie buna.Depinde foarte mult de natura magainului online. Daca vrei sa vinzi produse fizice, ar fi recomandat WooCommerce iar pentru produse virtuale ar fi mai potrivit EDD ( Easy digital downloads ).
De asemenea, vad ca ai mentionat la teme premium Hestia, care e doar compatibila cu WooCommerce si nu aduce functionalitati speciale unui magazin online.

Personal as recomanda una din temele premium Kallyas, Flatsome sau ShopKeeper. Kallyas iti permite sa iti faci foarte rapid un magazin online unic fara sa te pricepi la programare.

Ca si o nota, Shoekeeper si Kallyas sunt create de romani :)
Catalin
Jilavu
Mulțumesc pentru feedback, într-adevăr Woocommerce este cel mai popular plugin de e-commerce de la WordPress ca dovadă că a și fost achizitionat de la compania Automattic (cea care a fondat și deține platforma și CMS-u WordPress), cu siguranță că mai există și alte soluții.
Ca și notă - și Hestia e făcută tot de români :), de ThemeIsle

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri