Patricia Iordaache

Secretele si avantajele unui teambuilding de succes

Thumbnail

Airtame, un startup danez in care lucram 7 romani organizeaza anual teambuildinguri de cate doua saptamani in diverse locatii. Anul acesta, 55 oameni si-au impachetat lucrurile si au plecat pentru 11 zile in Corfu, Grecia. Am decis sa scriu un articol in care dezvalui punctele cheie si invataturile teambuildingurilor noastre si cum ne ajuta acestea, in cadrul organizatiei. Sper sa poata servi ca inspiratie si pietei de munca din Romania.  

Ne-am impachetat  ochelarii si crema de soare, costumele de baie si laptopurile si am luat-o usor spre Corfu, Grecia pentru nici mai mult nici mai putin de 11 zile. Noi, cei de la Airtame le  numim "workathons" sau "workations" - combinatia de vis dintre work si vacation.

Aceste workations marcheaza momentulanului in care toata echipa noastra se strange de prin diferite colturi ale lumii, fie din Copenhaga, Danemarca, fie din biroul nostru din New York, Londra, si asa mai departe. Pe durata intregii sederi impartim totul:  de la ore de munca, la pranzuri, activitati si impresii. Devenim o echipa in adevaratul sens al cuvantului.

Thumbnail

Avand alte 3 astfel de workations la activ, m-am gandit ca e o idee buna sa impartasesc si cu voi ce inseamna si ce isi propune un teambuilding de succes, la Airtame.

Ne intoarcem putin in timp, unde va explic, pe scurt, ce este Airtame.

Airtame e un startup de tehnologie wireless, ce a luat nastere in 2013 in urma finantarii cu 1,3 milioane de dolari prin platforma de crowdfunding Indiegogo.

Insa Airtame inseamna inainte de orice oameni. Nu chiar putini si provenind din culturi diferite. 54  de oameni avand 28 de nationalitati diferite. Impreuna am transformat sederea la un hotel din Grecia, intr-o experienta de neuitat, pe care o recomand oricarei companii pentru ca da, e rentabil.

De ce spun ca renteaza? Pentru ca asa cum am mentionat mai sus, nu, nu este doar o vacanta. E o ocazie ideala unde toate proiectele restante prind viata si viteza. Workation e o sansa unica sa dezvoltam cultura companiei si sa lucram in cadrul unor echipe tip matrice.

Daniel Schiffer, US Sales - “Traim prin intermediul companiei pe toata durata acestei excursii si in asta sta toata valoarea. Se nasc idei, au loc conversatii, se intampla lurcruri care nu s-ar fi intamplat cu alta ocazie”

De ce Corfu, Grecia?

Facand parte dintr-un mediu compus din 54 de persoane avand 28 de nationalitati, am avantajul de a lucra cu oameni din toate colturile lumii. Asa s-a ivit ocazia, ca unul din colegii nostri, Theodore Michalas, sa se ofere sa ne ghideze prin Corfu, Grecia, aceasta fiind si insula lui natala. O oferta de nerefuzat as zice.  Si, iata ca Theo a reusit sa ne organizeze un team building de neuitat, de la cazare, transport la mesele si activitatile zilnice. Un multumesc din toata inima pentru efortul depus, Theo!

Ce am castigat:

Nefiind primul nostru workathon, aveam obiectivele deja pregatite pentru cele 11 zile iar acestea implicau multa munca si pregatire. Timp de cateva saptamani anterior excursiei, am organizat si am participat la diverse sesiuni de brainstorming in care am venit cu noi idei, ne-am repartizat in echipe noi si am stabilit responsabilitatile si termenele de predare aferente.

Rezultatul?

O echipa sudata. Un sistem de valori impartasit de toti  si un pas inainte in dezvoltarea culturala a echipei. Intr-o zi normala la birou, departamentul de marketing e la un etaj, vanzarile la altul, inginerii la altul si tot asa. Oricat de tare ne dorim sa interactionam, acest lucru e destul de limitat. Asa ca un beneficiu major al timpului petrecut  impreuna, a fost faptul ca am lucrat in echipe noi, diversificate si doar astfel se naste inovatia in cadrul unei organizatii. In cazul nostru, s-a ‘nascut’ Airtame 3.0, ultimul update al produsului nostru.

Christina Hanna, Senior Designer - “Am avut ocazia sa ne vedem cu alti ochi iar acest lucru ne-a apropiat considerabil unul de celalalt. Pentru ca o companie sa functioneze sanatos, e nevoie de multa incredere si in urma acestui teambuilding, asta am castigat - incredere unul in celalalt.”

Iata cuvantul cheie - incredere. Am spus la inceputul articolului ca acest teambuilding renteaza din toate punctele de vedere. Nu va ganditi ca am masurat investita in cate produse am vandut, sau in cate ore s-au pontat. Am masurat in nivelul de satisfactie al fiecaruia din echipa Airtame, care transpus in procentaje, arata cam asa:

Thumbnail

Iar aceste procentaje se datoreaza lucrurilor simple, insa facute impreuna. 3 mese pe zi, mers la plaja, hiking, si multe alte activitati ad-hoc - impreuna, au facut minuni.

Ne stabileam o noua provocare in fiecare zi - de exemplu sa luam in fiecare zi masa cu persoane diferite. Astfel ne-am cunoscut mai bine si am invatat sa avem incredere unii in ceilalti. O alta provocare a fost crearea unui videoclip de fiecare echipa pe melodii cunoscute. Sansa perfecta pentru a ne dezvolta creativitatea. Un loc special in inima mea il are concursul de construit castele de nisip. O activitate copilaroasa, dar plina de farmec si creativitate cu un impact major in cimentarea prieteniilor si a echipelor.

Thumbnail

Workshopurile nu au lipsit nici ele. Ne-au fost prezentate cele mai ‘ascunse’ secrete ale echipei de vanzari, cele mai aprigi competitii ale echipei de logistica, provocarile cu care se confrunta inginerii si trucurile de care se foloseste echipa de marketing, in viata de zi cu zi. Astfel am reusit sa intelegem activitatea celorlati, sa cunoastem organizatia ca intreg si sa percepem rolul fiecaruia dintre noi in organizatie.  O organizatie care pune in centrul preocuparilor sale oamenii.

Datorita acestor provocari, si activitati, ne-am distrat, am muncit, si am pus bazele unei camaraderii care va fi fundatia viitoarei dezvoltari a companiei.

Pentru mine, Airtame nu e doar un loc de munca la care vin zilnic la 9 si unde-mi tintesc ochii pe ecran, si din cand in cand la ceas, asteptand sa se faca ora 5. E un loc unde ies din propria zona de confort, unde mi se ofera oportunitatea sa cunosc cei mai interesanti oameni si unde gasesc mereu sprijin, fie el legat de munca sau personal. E un loc unde cresc si ma dezvolt, alaturi alti oameni. Asta ne face atat de apropiati.

Thumbnail

Iar din punct de vedere antreprenorial, puteti privi acest lucru ca pe o investitie. Oamenii care se simt bine la locul de munca, pun suflet in ceea ce fac, si aduc un aport mult mai mare in cadrul organizatiei. Si nici macar n-as putea spune ca e o investitie pe termen lung. Rezultatele se vad intr-un timp relativ scurt.

Cand scriu aceste randuri, suntem din nou prinsi in cotidianul din Copenhaga. Dar amintirile din Corfu si prieteniile legate acolo  ne dau elanul de a lucra si entuziasmul de a atinge noi obiective. Acum mai mult ca oricand.

Cand simtim ca amortim, ne ridicam frumusel, ne invartim fularele in jurul gatului si iesim la o plimbare in apropierea biroului, depanand amintiri din Grecia si planuind urmatorul workathon de anul viitor.

Thumbnail
Parerea ta despre articol
Vizualizari
339
Conţinut
Adauga comentariu