Luminita Pirvu

Idee de afacere: O româncă a renunțat la job și și-a deschis magazin online pentru gravide, după ce a născut. Cum vinde de 100.000 de euro pe an

Thumbnail

Claudia Știrbei este o tânără care a ales să devină antreprenor în perioada maternității. Pornind de la nevoia personală, tânăra a realizat că există o cerere reală pe piața și a lansat și gestionat un magazin online care vinde haine pentru femeile însărcinate, în valoare de 100.000 de euro pe an. 

Claudia a renunțat la munca din multinațională și a ales să înceapă o afacere pe cont propriu după ce a devenit mămică. 

Tânăra a investit 20.000 de euro în magazinul online pe care l-a lansat în  2011. După lansare au apărut și primele probleme. În primul rând a descoperit că piața online din România nu era foarte dezvoltată iar clienții evitau să cumpere produse de pe internet.  În plus nișa pe care a ales-o era una destul de complexă și pretențioasă având în vedere că produsele pe care le comercializează sunt folosite doar o perioadă limitată de timp. 

"Când am pornit pe acest drum, nu prea aveam foarte multe opțiuni cu care să jonglez pentru un mix consistent de promovare. Strategia s-a dezvoltat în timp, odată cu dezvoltarea comerțului online. Am investit în Google AdWords. Apoi am încercat și ne-am jucat cu tot ce am descoperit în materie de online. Unele tooluri se potrivesc, altele mai puțin", explică Claudia.

În prezent pentru promovare folosește Facebook și Google AdWords și își analizează clientela pe site cu Google Analytics. Ea face și marketing de conținut prin blogul și revista pe care le-a creat. Anul trecut a lansat o nouă versiune a magazinului online care este responsive și pe mobil.

"Acum investim în marketingul online 20% din profit. Punem accent pe blogul magazinului pentru gravide și pe revista online dedicată femeilor care au devenit mame. Folosim email marketing, growth hacking și marketing afiliat. Cea mai puternică unealtă rămâne totuși experiența pe care o au gravidele în interacțiunea cu magazinul online, experiență care generează awareness și reach mai mare decât orice ad din social media", explică antreprenoarea

Recomandări din pachetul Google:

  • Google Tag Manager, 
  • Google Data Studio, 
  • Analytics

Alte tool-uri: 

  • Hotjar – un mix de heatmaps și video recordings, 
  • Facebook Audience Insights – pentru a cunoaște în profunzime audiența care te urmărește, 
  • GetSideControl – pop-up free pentru newsletter/ sondaje sau chat. 

În 2017 magazinul online a înregistrat o cifră de afaceri de 100 000 de euro iar comanda medie pe lună este de 350 de lei și are aproximativ 150 de clienți lunar. 

"Afacerea s-a dezvoltat greu pentru că nu m-am implicat constant. Am pierdut câțiva ani pentru că am făcut doi copii și m-am ocupat mai mult de creșterea lor. Nu am avut angajați care să se ocupe de afacere și asta ne-a întârziat mult", explică Claudia.

În prezent are 3 angajați, iar serviciile de curierat, contabilitate, PR, marketing etc sunt externalizate. În 2018 plănuiește să deschidă un showroom, să dezvolte magazinul online pentru vânzări internaționale și să crească numărul de produse și de servicii. 

"Trendul migrării către mobile se menține și la fel creșterea conversiilor prin telefon, cu toate că pe zona noastră pretențioasă încă simțim reticență în a achiziționa un produs fără a fi văzut/pipăit, motiv pentru care ne dezvoltăm și în offline. Cred că în comerțul online este loc pentru toată lumea și putem să-l facem mai armonios pe măsură ce fiecare își desfășoara activitatea și își urmează visul cu pasiune", consideră antreprenoarea.  

Parerea ta despre articol
Vizualizari
4152
Conţinut
Adauga comentariu